PDA

View Full Version : Yamaha XTZ 660 Tenere


Blady
28.07.2012, 23:46
Witam. Z powodów finansowych będę musiał zamienić Africe na coś tańszego i wpadła mi w oko właśnie Tenera 660 (chodzi oczywiście o model z lat 90). Czy ktoś ją ma albo miał i może porównać z Africą (prowadzenie , awaryjność, wysokość siedzenia). Czy za 6000 zł można kupić zdrowy egzemplarz?

maryjan
29.07.2012, 08:40
Zapraszam na forum XTZ - tam pewnie dostaniesz odpowiedź ;)

Pozdr

rumpel
29.07.2012, 09:31
Blady a moze chcesz XTZ 750 za 6700zł ? Do obejzenia w S-cu

Bartas
29.07.2012, 09:56
Mogę ściągnąć z Niemiec od pierwszego właściciela za dobre pieniądze. 692-258-101.

Scorpi
29.07.2012, 10:58
?Miałem 660 i jezdziłem 750. Ceny sa podobne i jesli nie latasz za wiele w terenie to kup 750. 660 To bardzo fajne bez awaryjne jezdzidło którym mozna poszaleć na szutrach. W trasie meczy szarpanina singla. Jesli wiecej latasz po czarnym to jaknajbardziej 750. Mocy bedziesz miał az nad to po przesiadce z hondziny, równie bezawaryjny motocykl Na trasie mniejsze wibracje niz na AT aczkolwiek pozycja za kiera wg mnie troszke gorsza. Ogólnie xtz to bardzo dobre motocykle które śa nieco tańsze od xrv z powodu mniejszej historii na rynku i mniejszej reklamy wśrud uzytkownikó danego modelu.

Miałem i polecam. broń boze jakies dr-y i inne klr-y.

KORNIK
29.07.2012, 20:08
Generalnie bardzo fajny motocykl, ja jednak pojeździłem i wolę coś co ma więcej cylindrów. Jeśli Cię interesuje to mam taką na sprzedaż:
http://moto.allegro.pl/yamaha-xtz-660-tenere-i2510521149.html

Misza
29.07.2012, 20:14
660 zajebioza, 750 nie mam za wielkiego doświadczenia

zalety 660 nad afryką:

-nieco mniejsza masa
-bezawaryjna pompa od razu
-łatwiejszy serwis i tańszy (1 gar) - chociaż 2 gaźniki są to może i ich regulacja sprawić jakiś problem
-kilka fajniejszych rozwiązań

wady w porównaniu z afrą:

-zdecydowanie mniejsze pierdyknięcie
-wolniejsza
-zawieszenie nie te
-bardziej wątła konstrukcja (gibie się, nie sprawdzałem wytrzymałości ale podejrzewam że również mniej zniesie od afry)
-motocykle są generalnie jednoosobowe i chociaż niektórzy używają je jako dwuosobowe to 660 mniej się do etgo nadaje niż afra
-kilka głupszych rozwiązań


za 2000zł kupiłem z niemiec, niemiała jedynie ze 3 sztuk plastików i spalony regler. Zrobione i śmiga teraz bardzo dobrze



Jakbym miał gdzieś jechać daleko i sam to pojechałbym 660, wszędzie indziej tylko afra

Blady
29.07.2012, 21:32
Dzięki za odpowiedzi. Praktycznie cały czas jeżdżę solo i raczej nie odkręcam manetki do końca więc jakiś supermocny silnik nie będzie mi potrzebny. Jeżdżę 60% asfalt 40% szutry i przydałby się jakiś lżejszy pojazd w trudniejszy teren (błoto, piach) ale i tak się przyzwyczaiłem do AT i jak przybędzie gotówki to może znowu ją kupię.

Co do małej Tenery to jak sprawa się ma z wysokością siedzenia. W AT opieram się całymi stopami o ziemię (mam 174 cm). Czy przy kupnie trzeba na coś szczególnie zwracać uwagę?

Misza
29.07.2012, 21:42
660 jest chyba lekko wyższa, ale też z kolei nieco węższa. To wychodzi podobnie. Nie wiem w sumie nie zwracam na to uwagi. Na pewno niższa od mojej afry ale ja mam ją dźwignięta, nie pamiętam jak było w oryginale.

Przy kupnie ... standard , dotychczas nie rzuciły mi się w oczy jakieś "miejsca newralgiczne" typowe dla tego motocykla.

Silnik jest bardzo ok jeśli chodzi o moc/moment, nie osiąga wysokich prędkości tylko i ma nieco inny zakres użytecznych obrotów. W afrze na pewno jest dużo lepsza reakcja na gaz (mimo mixu podciśnieniowy/mechaniczny gaźnik w 660). Jest tam taki myk jesli chodzi o sprawdzanie poziomu oleju... miska jest sucha i olej sprawdzasz na dobrze rozgrzanym silniku, tuż po jego wyłączeniu ( bardziej 15sek po niż minuta), ludzie lubią zalać dużo więcej oleju niż powinno być

KORNIK
29.07.2012, 21:46
Co do wysokości siedzenia ja mam 176cm i nie mam problemów z podpieraniem, a z tym sprawdzaniem poziomu oleju to jeżeli cały układ jest ok to przed jazdą jest taki sam stan jak po ( u mnie tak jest).

Misza
29.07.2012, 21:53
No możliwe, że mam spierniczony zaworek

Scorpi
29.07.2012, 22:29
660 ma lepszy moment z dołu niz afra. idzie na koło z gazu na jedynce bez zadnego ale. afre trzeba wkrecić na obroty...

Jesli latasz szutrami to 660 jak najbardziej. wszystkiego sie dowiesz na xtzclub.pl to kopalnia wiedzy o xtz

ArturS
30.07.2012, 07:56
Można jeszcze poszukać starszego XT600Z. W porównaniu do 660:
- mniejsza masa (zatankowany 185kg)
- większy baniak (23l)
- lepszy zawias z większymi skokami
- tylne koło 18
- większy prześwit
- powietrzak, więc jeszcze prostszy serwis,
- pojedzie nawet z wydmuchaną UPG, czy pękniętą głowicą/tłokiem i ciśnieniem 2bar (Kowal coś o tym wie ;) )
Wprawdzie kucy mniej niż 660, ale dynamika podobna, bo masa mniejsza. Tylko trudno znaleźć odpowiednio zadbany egz. :vis: Myślałem o 660, ale w porównaniu do KLE 500 zyskałbym niewiele, więc szukałem 600. Jedyne co mi przeszkadza to wysokość siedzenia, ale mam jakieś przerabiane podwyższane z wkładką żelową, mam ledwo 172cm. Kilka razy nóg zabrakło. Na XTZ660 obie stopy mam na ziemi.

Bartas
09.01.2013, 09:23
A podnosiliście może ją na zawieszeniu?

Marcin-BB
09.01.2013, 10:16
Blady pisz do Wilka w sprawie małej Tenery. Dwa razy Afrykę okrążył, więc Ci dużo powie o tym motocyklu!;)
A ja się przyłączę do Artura: Jeśli chcesz mało wydać a masz czas poszukać to rozejrzyj się po Niemcowni za zadbaną xt600z. Pancerny motocykl, choć moc może dupy nie urywa. Do spokojnego włóczenia się solo w zupełności wystarcza. Zawieszenia w starych xt600 i xt600z były chyba ciut lepsze niż w xtz- a może to kwestia większej masy xtz-ty??
Tu masz xt 600 tenere w rozsądnych pieniądzach:
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/yamaha-xt-600-tenere-aulendorf/172779658.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=26000&makeModelVariant1.modelDescription=xt+600+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT

A tu to samo tyle, że wersja z "budką" (2 okrągłe światełka- jak w AT);)
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/yamaha-xt-600-tenere-3aj-hochdorf-enz/168712828.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=26000&makeModelVariant1.modelDescription=xt+600+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT

madafakinges
09.01.2013, 12:05
Miałem xtz 660 ale była to krótka znajomość szybko i bez żalu a nawet z radością wróciłęm do BIGa. I polecam Ci iść w tą stronę.:Thumbs_Up:

Grzegorz
10.02.2013, 15:47
witam ja posiadam cały czas swoją xtz 660 z 93r . Eksploatowałem ją turystycznie jak i w terenie , naprawdę dostawała w kość i zawsze odkąd pamiętam a miałem ja w formie oryginalnej przez 5 lat , zawsze zawiozła i przywiozła w całości a jeżdziłem w dwie osoby i kufry alu .I jedynymi rzeczami co robiłem były rzeczy eksploatacyjne i nigdy mnie nie zawiodła.Ale polecał bym kupić za granicą,moja jest z Niemiec. A pużniej z racji cholernej wytrzymałości przerobiłem całość według własnego projektu na marathon . PS wrażie pytań pisz na priv POZDRAWIAM grzegorz

Bartas
10.02.2013, 20:50
Grzegorz- możesz pochwalić się zdjęciami z przeróbki?

Grzegorz
11.02.2013, 17:57
witam są w tym linku http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=15623&page=2 albo błotnik enduro do varadero druga karta kilka pozycji pod tym tematem brakuje mi jeszcze zawieszenia przedniego i tyl niego pewnie od yzf 450 w rażie pytań pisać pozdrawiam grzegorz : Cool:

Grzegorz
12.02.2013, 23:51
a apropos wszystkich zdjęć z przeróbek to dam jak znajdę więcej czasu bo jest tego trochę pozdrawiam grzegorz

Esi
28.02.2013, 23:35
Tez ujezdzam 660, smialo moge odpowiedziec na kazde pytanie ;) jezdzilem tez na 600

Adagiio
14.08.2013, 21:51
Potrzebował bym serwisówkę do Tenerki 660 z 94 rok + fiszki z kodem części , pomożecie ?

rambo
14.08.2013, 22:28
https://plus.google.com/photos/113385975679332252743/albums/5581662974470446641?banner=pwa

rambo
14.08.2013, 22:34
http://www.manualedereparatie.info/en/download/yamaha-xtz-660-1991-3yf-Service-manual.html

Z fiszkami nie pomogę

KORNIK
15.08.2013, 12:26
A masz wersję jedno czy dwu lampową bo są fiszki ale do wersji dwu lampowej z 1996 roku na tej stronie: http://www.yamaha-motor.eu/uk/information/parts-catalogue.aspx
Kliknij: Yamaha Online Parts Catalogue

ArturS
15.08.2013, 13:20
www.megazip.tu - powinno być

Adagiio
18.08.2013, 11:01
Dzięki za linki .
Potrzebuje ślizg łańcucha ( poz.15 na fiszce ) , może ktoś z Was ma tą część , chętnie odkupię , albo pożyczę i oddam nową . Sprawa dość pilna we środę wyjazd , ja mogę ją zamówić dopiero w poniedziałek 2-go września . Może być także używka jeśli w całości i nie popękana .

Misza
18.08.2013, 11:16
Mogę Ci to zdjąć z moje tenerki i jutro wysłać kurierem, tylko że ona idzie na sprzedaż i musiałbym mieć z powrotem w niedalekiej przyszłości...

Adagiio
18.08.2013, 20:14
Wysłałem priv .