PDA

View Full Version : moto z UK, ustawienie swiatel


dery
28.08.2008, 00:55
otoz przy okazji walki z tripem zajrzalem do swiatel.
do tej pory bylem przekonany, ze po powrocie do polandii bede musial zainstalowac lampy z FSO. no ale dzis zagladam i mym pieknym oczom ukazal sie taki widok [kolorowe kreski dorysowalem]:

907

na moj chlopski rozum wyglada to tak, ze regulacje wysokosci swiecenia swiatel dokonujemy motylkowymi nakretkami [zielone zaznaczenie]. do tej pory wszystko ok.

ale jak by nie patrzec, sa jeszcze dwie srubki [czerwone zaznaczenie] i zdaje mnie sie, ze krecac nimi obracam swiatla wokol niebieskiej osi

906

znaczy ze niby moge regulowac swiatla na prawo i lewo?
to by rozwiazalo zupelnie problem swiatel w AT z uk.

powiedzcie tylko, gdzie jest haczyk?

wieczny
28.08.2008, 00:59
Nie rozwiązało by. W ruchu lewostronnym wiązka światła jest rozproszona na pobocze, u nich z lewej strony. W ruchu prawostronnym rozproszona wiązka daje po oczach kierowcom z naprzeciwka (ten haczyk o który pytasz). Niestety bez lamp FSO się nie obejdzie. Ale nie są złe, mam i sobie chwalę, choć zmieniałem z innego powodu - włoszka 35/35W.

dery
28.08.2008, 01:01
wiązka światła jest rozproszona na pobocze, u nich z lewej strony.

a moglbys jakos mi to wyjasnic jasniej? :)

znaczy ze tam sa jakies wiazki, rozproszone na dodatek? :dizzy:

bo szkla reflektorow wygladaja na pierwszy rzut oka symetrycznie..

Maniok
28.08.2008, 01:49
Ja przywiozlem swoja krolowa z UK i tez sie ludzilem ze wystarczy regulacja. Zobaczysz o co biega jak ci pan na przegladzie pokaze na takim urzadzonku. Wygladaja symetrycznie ale swieca inaczej.

PUFF
28.08.2008, 10:05
Wyglada to mniej wiecej tak:
linia swiatel w moto europejskim: __/

linia swiatel w moto wyspiarskim: \__

opis: na gorze ciemno, na dole jasno ;)

Mam nadzieje ze jasno opisalem

wieczny
28.08.2008, 10:36
Hehe, jaśniej chyba się nie da :). Dery, stań motocyklem przed jakąś ścianą, odpal światła i wykumasz o co chodzi.

dery
28.08.2008, 12:48
Dery po co ci drabina koło moto ?:lol8:

przedmiot, ktory pomyliles z drabina jest tak naprawde specjalnym urzadzeniem serwisowym dla maszyn konstruowanych w technologii rejli, ktore czekaja na stopke centralna od konstruktora rejli Wasilczuka

a co do swiatel to dalej nie rozumiem, ale wierze Wam.

sproboje z ta sciana chyba.

Pawel
28.08.2008, 14:02
Ja te mam AT z UK ale wiata mam po naszemu.
Dery jest jeszcze jedno wyjcie z tymi wiatami ale to takie na krotka mete tzn na przeglad. Musisz poobcinac wystajace jezyczki w zarowce zeby ja mozna bylo obracac wzgledem osi reflektora. Jak przejdzie przeglad to zkladasz normalne zerowki i zaklejasz czesc szyby tasma zeby nie swiecic innym po oczach i tak jezdzisz. Taniej sie nie da.

dery
28.08.2008, 16:47
no dobra, nie chce bic piany ani sie spierac niepotrzebnie, ale ni hu hu nie moge pojac co jest nie halo.

sprawdzalem ze sciana, blisko, daleko, po ciemku i ze swiatlem.

odkrecilem lampy, ogladalem je ze wszystkich stron, od srodka i z zewnatrz.

na moje oko wszystko jest symetryczne wzgledem osi pionowej lampy, czyli klosz, reflektor i zarowka.

wiec co oprocz ustawienia samej lampy powoduje jej swiecenie w bok?
a moze byly rozne wersje lamp do AT - symetryczne i nie?

przepraszam za zamieszanie jesli ktos juz mi na to pytanie odpowiedzial, ja wierze w kazde slowo napisane na tym Forum przez Szanowne Grono, ale no nie rozumiem, nie rozumiem.. :dizzy:

Ja te mam AT z UK ale wiata mam po naszemu.


a jak przechodzisz MOT?

Pawel
02.09.2008, 14:02
mam zarejestrowany w porzadnym kraju tj w PL

dery
16.09.2008, 18:01
oto kilka nowych informacji:

pogrzebalem, pokrecilem srubkami ze zdjecia. ustawilem swiatla dokladnie odwrotnie niz byly, wzgledem niebieskiej osi.

pojechalem na stacje kontroli, ichniejszy MOT.

okazalo sie ze teraz swieca idealnie na wprost i trochie za wysoko, ale to nie problem bo jak sie obniza kazdy wie. a jako ze zostalo mi jeszcze sporo regulacji na srubkach z czerwonego zaznaczenia, mysle ze nie bedzie problemu aby ustawic je do swiecenia na prawo.

oczywiscie jak przyjade do polandii pojade zrobic przeglad. nie chce nikogo oslepiac. ale wyglada mi na to, ze da sie!:smoking:

BartekJ
18.09.2008, 23:50
Też mam Bestyjkę z JuKeja i światła mam po europejsku asymetryczne, przystosowane do ruchu prawostronnego. Czyli prawa strona jest oświetlana wyżej - wyżej i dalej sięga strumień światła, niż lewa. Żadnych przeróbek nie robiłem. Obydwie lampy świecą na mijania, jak i drogowych. I obie są identyczne, na żarówki H4.
Problemów z pierwszym przeglądem żadnych.