View Full Version : pad³y kierunki i ¶wiat³a dorgowe
wczoraj pad³y mi kierunki, w trakcie drogi przez miasto wróci³y
dzi¶ nie ma ani kierunków ani ¶wiate³ drogowych
wydarzenia skojarzone: w pi±tek dwie godziny wraca³em w deszczu ale wszystko dzia³a³o, wczoraj wywali³o mi trochê p³ynu z ch³odnicy na silnik - wali³o spod górnego wê¿yka lewej ch³odnicy
odparowa³ sam choæ mega ¶mierdzia³o...
dzi¶ rozebra³em przed robot± prze³±czniki ale nic niepokoj±cego nie znalaz³em
bezpieczniki te¿ ok
aha - woltomierz pokazuje trochê wiêkszy pr±d ni¿ do tej pory - tak ok 13-13,5...
kto¶ podpowie, od czego zacz±æ poszukiwania?
ogólnie jestem têpy, w elektryce w szczególno¶ci niestety... aczkolwiek jak nie tknê sam, to siê nie nauczê ;)
pozdrufki
tup
Jaro-Ino
06.06.2012, 12:32
Zacz±³bym od sprawdzenia/podmienienia przeka¼ników, przerywacza. Wyeliminujesz najprostsze sprawy
Z w³asnego do¶wiadczenia walkio przysz³o¶æ bardziej ¶wietlan±.
A. Bezpieczniki OK wszystkie?
B. ¯arówka ¶wiate³ drogowych nie przepali³a siê czasem?
C. Mam nadziejê ¿e mia³e¶ na my¶li ¶wiat³a drogowe stricte a nie ¶wiat³a mijania...
Kierunki:
1.
Wyjmij przerywacz.
Przy³ó¿ miernik pr±du do wtyków - obojêtnie w jakiej kolejno¶ci - byle jedna ig³a wesz³a w jedn± dziurê, druga w drug±.
W³±cz zap³on.
W³±cz kierunkowskaz - je¶li na mierniku pojawi siê napiêcie to OK (u mnie 10,5 V na wy³±czonym silniku)
Wy³±cz kierunkowskaz - je¶li napiêcie zniknie to Ok.
W ten sposób sprawdzisz czy prze³±cznik kierunków bangla.
2.
Je¶li 1 jest OK to we¼ kawa³ek druga i zewrzyj styki we wtyczce przerywacza. Jak siê za¶wiec± kierunki ¶wiat³em sta³ym - walniêty przerywacz. Za 11 z³ociszy kupisz zamiennik. Je¶li siê nie ¶wiec±, problem z instalacj± (przynajmniej w zakresie kierunków).
Je¶li dalej problem wystêpuje to mo¿e byæ z instalacj± co¶ i trzeba po kablach szukaæ. U mnie pomog³o zdjêcie zbiornika paliwa i problem siê odnalaz³ (wtyczka siê wziê³a i wypiê³a). Kazmir pomóg³ i naprawione :).
no to ju¿ jest jaki¶ pomys³ na start - dziêki!
wydarzenia skojarzone: w pi±tek dwie godziny wraca³em w deszczu ale wszystko dzia³a³o, wczoraj wywali³o mi trochê p³ynu z ch³odnicy na silnik - wali³o spod górnego wê¿yka lewej ch³odnicy
odparowa³ sam choæ mega ¶mierdzia³o...
A to czemu siê tak sta³o? Jeszcze w deszczu??? Nieszczelno¶æ?
nie, wydarzenia niezale¿ne
zacisk na wê¿yku by³ szujowy, po wymianie termostatu krowa dosta³a nowy p³yn do ch³odnicy
kiedy¶ mi mechanicy mówili, ¿e nowy p³yn jest agresywniejszy ni¿ zu¿yty i odklei³o wê¿yk
dziêki Rambo i b³yskawicznej akcji w monster gara¿ dojecha³em do chaupy
choæ w smrodzie ;)
Artuditu
08.06.2012, 14:29
Ten dzieñ i dla mnie by³ pechowy. Równie¿ ¶wiat³a zgubi³em. Najpierw afra przerywa³a i strzela³a w wydech. Straci³em przy tym ¶wiat³a ty³ razem ze stopem, przód, kierunkowskazy. Po dokrêceniu klem afra zaczê³a jechaæ normalnie ale ¶wiat³a nie wróci³y. Bezpieczniki s± OK.
he... jak zacz±³em grzebaæ to mi zala³o ca³y silnik paliwem
wk...³em siê potê¿nie i jecha³em z kapi±cym bakiem 25km do chaupy
normalnie rêce mi opad³y
wczoraj przyst±pi³em do reanimacji krowy i tak:
kierunki i drogowe za³atwi³a wtyczka pod bakiem :/
bak za³atwi³ loktajt epoxy metal - zobaczymy, co dalej...
a w³a¶nie - bak jest jako¶æ odpowietrzany w RD07?
bo mia³em go dziurawego w trzech miejscach - teraz jest szczelny, co s³ychaæ przy otwieraniu - tak ma byæ?
Ten dzieñ i dla mnie by³ pechowy. Równie¿ ¶wiat³a zgubi³em. Najpierw afra przerywa³a i strzela³a w wydech. Straci³em przy tym ¶wiat³a ty³ razem ze stopem, przód, kierunkowskazy. Po dokrêceniu klem afra zaczê³a jechaæ normalnie ale ¶wiat³a nie wróci³y. Bezpieczniki s± OK.
Sprawd¼ na pocz±tku ¿arówki
Przy od³±cznym aku, napiêcie skoczy do 18V. Je¶li nie trwa to za d³ugo, modu³ w 99% wytrzymuje, ale chyba trochê szaleje. Regler te¿ zazwyczaj to wytrzymuje, choæ grzeje siê niemi³osiernie. ¯arówki... w 99% siê przepalaj±.
Stara/nowa ¶piewka -
We¼ królow± przed wyjazdem w obroty i dotknij jej newralgiczne oploty. "G" jej punkty ju¿ znasz, dopie¶æ je, a k³opotów nie zaznasz...
a w³a¶nie - bak jest jako¶æ odpowietrzany w RD07?
bo mia³em go dziurawego w trzech miejscach - teraz jest szczelny, co s³ychaæ przy otwieraniu - tak ma byæ?
Odpowietrzenie to cienki wê¿yk pod zbiornikiem . Mo¿esz w niego dmuchn±æ i sprawdziæ ( przy odkrêconym korku) czy leci powietrze . W zbiorniku leci cienka rurka do góry pod korek .
Nie powinno byæ odg³osu zassania przy otwieraniu korka . W trasie pomaga plastykowy korek od butelki po wodzie - pod³o¿ony pod bok korka .
Brak dobrego odpowietrzenia zbiornika ma wp³yw na pracê silnika .
Tak by³o u mnie
pod zbiornikiem nie mam wê¿yka ;)
a ta dziurka obok korka to nie s³u¿y tylko do wylewania paliwka pod zbiornik?
tak dla mnie wygl±da, jakby to co siê rozleje wylatywa³o po prostu do³em...
wê¿yka nie mam, pssst... po zdjêciu korka jest wyra¼ne
dzi¶ ca³e szkolenie u Kulika nie zauwa¿y³em problemów - mo¿e dlatego, ¿e otwiera³em korek coby sprawdziæ d¼wiêk ;)
ech, nie mia³ ch³op problemów...
zdejmij zbiornik i przypatrz siê uwa¿niej
- grubszy wê¿yk to odp³yw spod korka
- cieñszy to odpowietrzenie zbiornika
tak jest w 07
tak jest w 07
wielkie dziêki za fotkê!
tak powinno byæ w 07 ;)
nie mam tych wê¿yków...
wiem ju¿ o co chodzi, obadam temat dmuchania
pozdrufki
tup
wê¿yki jak s± to dobrze ale ich brak nieczemu nie przeszkadza, pozatym ¿e np przelana poza zbiornik wacha wylewa siê POD motocykl nie PO ³añcuchu. A dla lubi±cych je¼dzi po rzeczkach :D... spytajcie Rodezjana sk±d siê wzie³o 10l wody w baku u niego :haha2:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.