PDA

View Full Version : Afra dziwnie faluje przy stałej prędkości


blackcock84
13.05.2012, 12:03
Witam!

Panowie mam mały problem z moją "Lalą". Mianowicie gdy jadę ok 90km/h i więcej sprzęt zaczyna mi falować nie regularnie, tak jakby lekko przerywa. Dzieje się to tylko przy prędkości powyżej 80km/h i w momencie utrzymywania stałej prędkość, przy przyspieszaniu idzie jak po sznurku. Czasem ma lekką dziurę w gazie. Razem z kolegą zaczęliśmy badać temat. Rozebraliśmy sprzęt i wyrzuciliśmy stare przewody od alarmu i olejarki. Nadal coś nie pasuje sprawdziliśmy odpowietrzenie baku niby wszystko ok, nawet korek wlewu rozebrany i przeczyszczony. Filtr powietrza nowy, paliwa też, regulacja i czyszczenie gaźników zrobiona była w styczniu. Powoli brakuje mi już pomysłów. Mam nie oryginalną pompę podciśnieniową ale nie powiem jakiej marki bo nie wiem. Poprzedni właściciel ją montował. Sprzęt jest z 1994r ma przejechane ok 120tyś km. Mam tylko nadzieję, że to nie moduł. Miał już ktoś taki problem? Pomóżcie proszę!

Misza
13.05.2012, 12:09
Masz sprawny termostat? Mi i jednemu znajomemu tak falowała, jak był niesprawny termostat i w zimne dni była niedogrzana.

blackcock84
13.05.2012, 12:18
Tego nie sprawdzałem, ale rzeczywiście w zimniejsze dni tak jakby objawy się nasilały. Dzięki sprawdzę to.

Evvil
13.05.2012, 23:42
Może to nietypowe i baaaardzo mylne spostrzeżenie ale.... sprawdź akumulator...

Lepi
14.05.2012, 09:32
Sprawa nie jest prosta. Dotyczy wielu gaźnikowców.
Dodam, że mój nowy trampek też tak miał i na gwarancji szwędał się po kilku warsztatach w Niemczech i tak do końca to nikt go nie wyleczył. Gaźniki niestety lubią mieć szybki przelot powietrza przez gardziele. Przy pewnych obrotach powstaje w układzie dolotowym fala stojąca lub inne dziadostwo o falowym charakterze.
Nie znam gotowego rozwiązania. Oczywiście najpierw czyszczenie i synchro gaźników. Potem można pobawić się w modyfikację airboxa itp.
Trudny temat, tym bardziej życzę powodzenia.

blackcock84
14.05.2012, 09:54
Akumulator wydaje się być sprawny. Jest pełen elektrolitu, klemy przesmarowane, zimą był w ciepłymi suchym miejscu podłączony pod prostownik. Kwestia jest taka, że problem pojawił się po zimie czyli po sprawdzeniu luzów zaworowych, czyszczeniu i synchro gaźników i montażu gniazdka zapalniczki. Fakt, raz ją wyprowadziłem na pole :) i wtedy się gaźnik zawiesił. Ale czy to mogłoby mieć aż taki wpływ?. Sprzęt pali na dotyk zimny czy ciepły. Tylko w czasie jazdy jest kłopot.
W piątek usiądziemy z kumplem w garażu i sprawdzimy wszystkie sugestie.
Dziękuję za dotychczasową pomoc :)

hero
14.05.2012, 10:05
Sprawdz czy przewody podcisnieniwe (t ktore ida do glowicy silnika) Czy nie sa skruszale i nie biora "lewego powietrza". Porzycz tez od kogos pompe normalna elektryczna ktora pewnie dziala i zrob z tym test. Eliminiuj po kolei mozliwosci. Powodzenia i napisz jak zwalczysz gnoja.

podos
14.05.2012, 10:14
i tradycyjnie linki ssania sprawdz przy gaznikach czt wracają.

miro&afryka
14.05.2012, 11:53
Witam,

mojej Afryce dolegało coś podobnego. Przyczyna okazała się bardzo
prozaiczna...poluzowana klema plusowego przewodu akumulatora.

pozdrawiam
Mirek

Lepi
14.05.2012, 12:11
Panowie, jeśli przerywa instalacja, to uwierzcie, że przerywa przy przyspieszaniu także. A tu tego nie ma.

darmusz
14.05.2012, 12:28
falowanie i brak mocy w pewnym zakresie obrotów później - u mnie okazało się paliwo - a przynajmniej tak mi się wydaje, bo po zatankowaniu na innej stacji już tego nie ma, wiec może wacha ?

blackcock84
14.05.2012, 22:42
1. i tradycyjnie linki ssania sprawdz przy gaznikach czt wracają.
Linka sprawdzona- wszystko ok
2. mojej Afryce dolegało coś podobnego. Przyczyna okazała się bardzo
prozaiczna...poluzowana klema plusowego przewodu akumulatora.
To zdarzyło się dwa razy i wymieniałem już żarówki: świateł mijania(przód tył), podświetlenie Tripmastera i zegarów oraz pozycyjne. Tak ! dwa razy :)
3. Panowie, jeśli przerywa instalacja, to uwierzcie, że przerywa przy przyspieszaniu także. A tu tego nie ma.
__________________
Właśnie "Franca idzie jak młody dzik na pyry"
4. falowanie i brak mocy w pewnym zakresie obrotów później - u mnie okazało się paliwo - a przynajmniej tak mi się wydaje, bo po zatankowaniu na innej stacji już tego nie ma, wiec może wacha ?
Wersja z wachą odpada wyjeździłem tak ze trzy baki i każdy z innej stacji wszystkie normalne typu "shell", "BP"

Pozostaje opcje do sprawdzenia

5. Sprawdz czy przewody podcisnieniwe (t ktore ida do glowicy silnika) Czy nie sa skruszale i nie biora "lewego powietrza". Porzycz tez od kogos pompe normalna elektryczna ktora pewnie dziala i zrob z tym test.

i ten termostat.

Konkretnie to "falowanie" przypomina raczej "lekkie muśnięcie" klamki przedniego hamulca.(tarcza raczej krzywa nie jest bo było to regularne a w tym przypadku tak nie jest)
Co ciekawe w ciepłe dni jest to trudniejsze do wykrycia, ale w ten weekend się przejechałem i z każdym kilometrem było gorzej.
Elektryki tak do końca wykluczyć nie mogę. Gdyż jak pisałem wcześniej spędziłem trochę czasu nad przywróceniem instalacji choć trochę fabrycznego wyglądu. Niestety mój poprzednik elektrykiem raczej nie był a z lutownicą to znał się chyba tylko z widzenia.
Obawiam się, że trzeba będzie całą instalację wyjąć i przejrzeć.
Będę zdawał relację na bieżąco :) Dzięki Panowie.

makumba
14.05.2012, 23:29
Hej, w moim sprzęcie tak miałem i okazał się nierównomiernie wyciągniety łańcuch poprostu, i dokładnie tak jak piszesz przyspieszał super a przy stałej prędkości nieregularnie.

suchy
15.05.2012, 00:23
Tak jak pisał Hero,calkiem prawdopodobne,ze lapie Ci lewe powietrze.Być może w czasie czynnosci serwisowych ,ktore opisałes zostaly zle zamontowane gazniki lub airbox.Zrob prosty test;owin czyms filtr powietrza i sprawdz jak bedzie się zachowywal motocykl:)

blackcock84
15.05.2012, 11:09
1. Hej, w moim sprzęcie tak miałem i okazał się nierównomiernie wyciągniety łańcuch poprostu, i dokładnie tak jak piszesz przyspieszał super a przy stałej prędkości nieregularnie.

Kolega dokładnie to samo mi powiedział, wiec cały napęd jest nowy. Na starym napędzie i teraz jest to samo.

2. Tak jak pisał Hero,calkiem prawdopodobne,ze lapie Ci lewe powietrze.Być może w czasie czynnosci serwisowych ,ktore opisałes zostaly zle zamontowane gazniki lub airbox.Zrob prosty test;owin czyms filtr powietrza i sprawdz jak bedzie się zachowywal motocykl
Sprawdzę to z tym filtrem i jeszcze raz rozbierzemy gaźniki.
Na co mam zwrócić uwagę przy tym teście. Tzn. jaki efekt jest pożądany? "krztuszenie"?, "prychanie"?, czy raczej bez efektu?

Dzięki.

suchy
15.05.2012, 13:01
Afra przy stałej predkosci nie powinna juz przerywac,w kazdym bądz razie przerywanie będzie duzo mniejsze.O ile oczywiscie jest to kwestia lapania lewego powietrza.

R2D2
15.05.2012, 21:24
Ja osobiście to bym podstawił CDI z 2 afry i wtedy sprawdził.
Jest możliwość że jeżeli w historii motocykla padł regulator to mogło przysmażyć CDI.
Oczywiście objawy usterki nie wychodzą za każdym razem natychmiast.

blackcock84
16.05.2012, 10:41
Sprawdzę wszystkie sugestie. Z tą podmianką CDI to mam nawet takie możliwości tylko boję się, że jeżeli mi coś popsuło ten moduł to mogę popsuć go kumplowi :( a tego bym raczej wolał uniknąć. Tak więc to zostawiam na sam koniec. Wolę sprawdzić wszystkie możliwe opcje.

blackcock84
17.05.2012, 10:49
Jeszcze mam takie pytanie czy moduł od rd03 będzie pasował do rd07? i czy da się ewentualnie naprawić taki "szturchnięty" moduł?

Inku
17.05.2012, 13:51
Mam lepszy pomysł. Założyć twój moduł do sprawnej afry. Nie będzie obawy usmażenia a wyeliminujesz już jedną rzecz. Z pompą można zrobić tak samo, tylko nie wiem ile rzeźby to wymaga, bo u Ciebie toż wynalazek jest.

Pozdro

blackcock84
19.05.2012, 00:29
Moduł sprawdzony jest ok. Gaźniki mam na warsztacie jutro będę sprawdzał. Cieszę się, że moduł jest sprawny. Ale w sumie to nadal nie wiem co jej dolega.
Dalsza część sagi już niedługo. :)

Gawień
19.05.2012, 08:53
Ja jak słysze o falowaniu to od razu przychodzi mi na myśl że gdzieś bierze lewe powietrze ;)

Pozdro!

ATomek
21.05.2012, 14:38
http://africatwin.com.pl/image.php?u=269&dateline=1333903251

Afryka Kaźmira mocno faluje. Jego zapytajcie.:)

blackcock84
22.05.2012, 21:06
Hej ! Gaźniki wyczyszczone wyregulowane jest lepiej ale objawy nadal pozostały. Filtr paliwa nowy. pozostaje pompa paliwa i przewody podciśnieniowe. Nadal walczę :)

Kazmir
22.05.2012, 23:30
Tylko postawić na rolki i się pobawić;)

blackcock84
24.05.2012, 08:58
znaczy, że co mam zrobić ? Kazmir a ty swoją wyleczyłeś ?

Kazmir
24.05.2012, 22:52
Taaaak ja swoją wyleczyłem!!! Dorzuciłem żagiel i teraz "idzie po wodzie" jak trza:haha2:
Widzę, że mocno się przejąłeś tym falowaniem nawet nie zauważyłeś, że mowa o fotce z Awataru ;)
Lubię trudne sprawy, ale do Wa-wy to masz daleko:(

blackcock84
24.05.2012, 23:36
No fakt nie zabłysnąłem spostrzegawczością.:)
Dziś padła wstępna kolejna już diagnoza. Prawdopodobnie przewód i fajka od lewej przedniej świeczki ma przebicie lub gdzieś jest złamany bo iskra idzie gdzie popadnie od samej fajki. Możliwe też, że cewka nie pracuje dobrze. Tak czy inaczej szukam cewki z przewodami bo to chyba nie rozbieralny komplet jest.
Ma ktoś może na sprzedaż ? :)

slafo
25.05.2012, 23:20
może tu ? :

http://allegro.pl/xrv-750-africa-twin-rd07a-lampa-tylna-i2346307822.html

badiss
26.05.2012, 06:45
...Tak czy inaczej szukam cewki z przewodami bo to chyba nie rozbieralny komplet jest.
Ma ktoś może na sprzedaż ? :)

rozbieralny, tu kupisz nowe fajki: http://www.e-ngk.pl/ , a przewody w pierwszym lepszym motoryzacyjnym, nawet od malucha mogą być, tylko fajki musisz upitolić. Przerabiałem temat bo tracił moc, ale w momencie jak wilgotno zaczynało się robić.

Lepi
26.05.2012, 06:57
Spróbuj założyć na chwilę KN. Nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania ale warto spróbować.

blackcock84
04.06.2012, 23:27
Achtung Achtung! dwie przednie cewki wymienione. Jest o niebo lepiej myślę, że usterka zlokalizowana. Było przebicie na przewodach wysokiego napięcia do fajek. W weekend przejadę się gdzieś dalej i zweryfikuję.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i wszelką pomoc
Pozdrawiam :)

Wolo
27.06.2012, 20:22
Witam, widzę że przyczyn może być cała lista.

Kumpel ma podobny problem i może od razu spytam- gdzie, prócz Hondy dostać cewki do RD04?


Pozdrawiam