PDA

View Full Version : Tuleje metalowo gumowe w półce


Granda
25.04.2012, 23:11
Witam.
Tuleje metalowo-gumowe w półce te w które wkłada sie i przykręca mocowanie kierownicy.Po kolizji moto z glebą jedną gumę wyrwało z tulejki i teraz kierownia nie jest prosto, tak jak była przed.Czy ktoś z szanownych kloegów przerabiał taki temat?Wyprasować stare i dotoczyć nowe z np.ze stali i wprasować na nowo?czy szukać używanej górnej półki?U pana Hondy 1050zł:dizzy: :(.Zdrówko

zombi
25.04.2012, 23:36
poszukaj na forum ktoś już to rzeźbił

ex1
25.04.2012, 23:39
ja przerabiałem temat u siebie w kacie, myślę*że jest podobnie. u mnie te gumy po 15 tys. się*po prostu powyrabiały. trzebaby niby kupić*nowe. jednak ja zaisntalowałem sobie taki tulejki z Alu. dzieki temu mam kieronicę na sztywno. i o wiele większą*precyzję*prowadzenia. mam wrażenie że z tymi gumami jest podobnie jak z gumami podnóżka. na długich przelotach asfaltowych mają łagodzić wigrację. jednak bez nich jest tylko lepiej :D

rambo
26.04.2012, 02:10
Granda, jak coś mam taką półkę w której te gumki są tiptop. Mogę Ci tą jedną stronę oddać, sobie wyprasujesz i wsadzisz do swojej :Thumbs_Up:

Thorgal77
26.04.2012, 09:25
nie wyprasuje :)

rambo
26.04.2012, 10:49
Siedzi to na dębowo.
Dziwne bo te same mocowania kierownicy są np w DRZ 400 SM i tam te silentbloki się normalnie z półki wyjmuje :Thumbs_Up:

aciu
26.04.2012, 12:59
przerabiałem temat i za licho nie chciały wyjśc...to są w sumie 4 gumki, dwa stożki skierowane do siebie wierzchołkami, otoczone metalowym kołnierzem który to jest wprasowany :( Ramires coś w tym temacie kombinował pozwolę sobie go zacytować:

"Patenty były dwa
Pierwszy to stożkowe gumy - teraz już nie pamiętam gdzie je kupowałem - ale chyba razem z mocowaniami kierownicy, stąd miałem takowe

Drugi patent polegał na wybiciu oryginalnej tulejki, która siedzi w gumie (przez nią przechodzi mocowanie kierownicy) i wsadzenie o nieco większej średnicy zewnętrznej, aby uzyskać nieco więcej sztywności."

dość ciężki temat :( sam doszukałem się że pasuje tuleja wahacza od 126P wystarczy w tokarce wyciąć metalową tulejkę zewnętrzną. Ale nie kombinowałem dalej bo moje gumki są dobre.

poczytaj ;)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=12224&highlight=silentblock

powodzenia

Thorgal77
26.04.2012, 15:55
Miałem zlecić wyprodukowanie większej ilości sztuk ale zeby to sie opłacało W MIARĘ to bez moich kosztów - przy 130 - 150 szt koszt 1 sztuki to około 40 zł a potrzebujemy 4 sztuki. Wiec musze szukac innego rozwiązania.

Lepi
26.04.2012, 16:24
A rozłożył ktoś w Was to na części? Choćby przemocą? Jeśli tak to mógłby narysować przekrój?

Thorgal77
26.04.2012, 19:57
tak - tyle ze poszło w hasiok ..... wystarczy normalna tuleja nie musi byc stożków

1 szt ma wymiar zew 26 wysokość 17,5 - 18mm - srodek 12mm

oczywiscie trzeba wprasować lub nagrzac alu i samo wejdzie

Lepi
26.04.2012, 20:52
No ale jeszcze gdzieś jest guma...

Thorgal77
26.04.2012, 21:03
guma to jest reszta - wynikowa pomiędzy zewnętrznym wymiarem a srodkowym
czyli zew srednica 26mm srodek 12 i wychodzi wałek gumowy ktorego trzeba lub mozna "ubrać" w tulejki metalowe z cienkiej blachy - na skale przemysłową to inaczej wygląda - dla nas bez sprzętu do robienia tulei, wystarczą całe z gumy. Czyli robisz wałek wiekszy niz 26 zeby weszło na wcisk a srodek robisz 11mm lub 11,5mm i bedzie grać. ( powinno)


aha - zapomnialem napisac - to sa wymiary z półek trampka - ale mysle ze w afryce są podobne.

Sławekk
26.04.2012, 21:07
Mam jedną półkę z urwanym mocowaniem lagi . Mogę ją przeciąć szlifierką kątową i obfotografować/pomierzy co i jak .

Lepi
26.04.2012, 21:14
Może być foto ale najlepiej rysunek przekroju oryginału z zaznaczeniem półki.

aciu
26.04.2012, 21:27
tak na chłopski rozum to uważam że te stożki są po to, aby przy skręceniu mocowania kiery z półką (tymi nakrętkami i podkładkami od spodu), te stożki mają sie zaciskać. Może to zbytek łaski ale nie wiem czy wprasowanie samej gumy wystarczy, może sie mylę, nie mam dyplomu :)


edit:

bo jeśli sama guma to można to na siłę wcisnąć...
http://allegro.pl/silentblock-tuleja-resora-mercedes-6113240350-i2272160442.html

Lepi
26.04.2012, 21:52
To niech się ktoś ogarnie i zrobi 10 sztuk.

GARGAMEL
26.04.2012, 22:34
Foto:D

Lepi
26.04.2012, 22:38
to chyba nie sa oryginały

GARGAMEL
26.04.2012, 23:06
Pręt aluminiowy fi 35mm koszt zakupu 20 zł wytoczone tulejki jak na foto koszt 40 zł komplet.wyrywamy gumową tuleje tą górną i wbijamy te z foto dół pozostaje bez zmian wkładamy z powrotem kiere od doły dajemy cieńsze podkładki od tych oryginalnych i wszystko skręcamy.:lukacz. dodam ze modyfikacja miała miejsce w Dominator650 ale średnica tulej i mocowanie kierownicy jest CHYBA takie same jak w AT. fi 26mm tej mojej tuleji i głebokość osadzenia w półce 15mm, fi tego grzyba 35mm, grubość tego co pozostało po toczeniu materiału to 10mm.:)

Granda
26.04.2012, 23:17
Nie wiem czy nie lepiej wyprasować stare i wytoczyć jedną nową z pręta stalowego lub jakiegoś czegoś .Gadałem z kumplem może dotoczyć takie tuleje, ale muszę ściągnąć półkę.Pisal ktoś że lipa będzie jeśli na sztywno bez gum.Nie wiem za 3 tyg wracam będe ściągał półkę i próbował to jakoś ogarnąć.

GARGAMEL
26.04.2012, 23:58
Nieuda Ci sie dotoczyc jednej długiej ponieważ tam w srodku półki jest taka kryza i jedna tuleja jest wkładana od góry a druga od dołu.po wypiłowaniu tej kryzy mógłbys osłabić półke.

Lepi
27.04.2012, 08:38
....Pisal ktoś że lipa będzie jeśli na sztywno bez gum....
Wszak w hondzie Shadow i AT kiera musi być luźna :D

Sławekk
27.04.2012, 22:33
półka i tulejki od XRV 07

dla potomnych :)

Lepi
27.04.2012, 22:53
super robota!:Thumbs_Up:

Granda
28.04.2012, 09:59
Znalazłem coś takiego, wymiary bardzo podobne :) do tych z półki. Może coś z tego da sie ogarnąć.Tuleja metalowo gumowa od Fiata 126p

http://allegro.pl/tuleja-tulejka-poduszka-resoru-fiat-126p-fl-hgm-i2270365658.html

Kazmir
29.04.2012, 09:46
Aż przyjemnie popatrzeć na taką "prezentację":Thumbs_Up:
Dobra robota Sławekk!!! Trzeba Cię brachu wynagrodzić złocistym płynem na zlocie:)

Thorgal77
30.04.2012, 21:14
jak ma byc na zlocie skoro pocioł specjalnie dla nas swoją półke :)

ferolo
06.05.2012, 09:21
Panowie jak komuś uda się dotoczyć to cholerstwo to ja się piszę na egzemplarz, moje tuleje wypaliły się podczas pożaru a kupno półki całej to kosmiczna cena no chyba że zmieniałbym zawias ale to już inna para gaci

dreed
30.06.2012, 15:48
Kurcze temat umarl... A mam objawy takie - luzna kierownica... tzn dosc swobodnie "lata" do przodu i tylu... Jest dokrecona od spodu dobrze.

Miras Sc
01.07.2012, 00:32
Dreed, może spróbujesz tego patentu z forum transalpa:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=106&t=4582

"Re: Miękka kierownica
przez modern25 » 01.06.2012, 20:08
ja zrobiłem .. czytaj pozbyłem się problemu miękkiej kiery poprzez dodanie 2ch podkładek pod każdą z tulei .
Testy przeszły moje oczekiwania . Roboty na 10 min. a problem zniknął . Jeżdżę już tak z miesiąc, może dwa ... nie zauważyłem żeby było coś nie tak . Odpowiada mi w 100% ..koszt 1,50zł + wypalona wacha jadąc do sklepu."

To może zadziałać. Powodzenia

modern25
06.11.2014, 21:42
Dreed, może spróbujesz tego patentu z forum transalpa:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=106&t=4582

"Re: Miękka kierownica
przez modern25 » 01.06.2012, 20:08
ja zrobiłem .. czytaj pozbyłem się problemu miękkiej kiery poprzez dodanie 2ch podkładek pod każdą z tulei .
Testy przeszły moje oczekiwania . Roboty na 10 min. a problem zniknął . Jeżdżę już tak z miesiąc, może dwa ... nie zauważyłem żeby było coś nie tak . Odpowiada mi w 100% ..koszt 1,50zł + wypalona wacha jadąc do sklepu."

To może zadziałać. Powodzenia

tak .. potwierdzam .
pomysł nadzwyczaj prosty działał mi w trampku przez chyba 2 a może wiecej lat ( aż do sprzedaży treampka ) nigdy już tego nie poprawiałem i nie narzekałem na miękką kiere :) właściwie tak byłem do tego przyzwyczajony że dopiero teraz sobie o tym przypominałem jak ten post czytam . pozdrawiam