PDA

View Full Version : Honda XL 600 LM


aciu
09.04.2012, 13:39
Tak mi chodzi po głowie ostatnio XL 600 LM...jako drugie moto do odrestaurowania, na okres letni/jesienno/zimowy. Wiem że jest to już stare,mało konkurencyjne z dzisiejszymi sprzętami moto, jednak jestem sentymentalny i lubię proste, trwałe rozwiązania. Chciałbym abyście mi podpowiedzieli jakie są wady i zalety tego modelu, czego doszukiwać się aby nie zaliczyć wpadki przy zakupie, jak stoją części zamienne, i czy jest dostatek w częściach po rozbiórkowych. Jaki przebieg jest realny i przy jakim silnik wymaga remontu. Podyskutujmy na ten temat. Budżet zakupu jest raczej skromny, max 3,5 tyś zł. Remontować, regenerować chciałbym głównie ramę, instalację, jakieś drobnostki, światła, hamulce, przewody, linki, alu elementy, etc. coś podobnie jak z moją AT, silnik o ile części nie są cholernie drogie to też chetnie odświerzę ;) Ot nauka podstaw mechaniki. Lubię dawać nowe życie :)

Jak to widzicie?

Pozdrawiam :)

Scorpi
09.04.2012, 14:20
Patrząc na twoją afre mysle ze to swietny pomysł.... Dobrze yło by wybrac moto jak najbardziej orginalne i unikatowe....

GARGAMEL
09.04.2012, 14:40
Aciu a moze zastanów sie nad dominatorem 650 cena zakupu podobna.Czesci w sklepach są a silnikowo to prawie to samo co XL no i kilka latek młodszy sprzęt.No i ta trwałosc i niezawodnosc sprzetu taka sama jak w AT i TA. Zaliczylem kilka przewrotek w tamtym sezonie przy 40 max 50 na godzine oczywiscie w terenie i nawet zaden plastik niezłamał sie ale za to kiera sie wygła.

Scorpi
09.04.2012, 14:48
dominator a xl to przepasc... zdecydowanie wolałbym klasyczne juz xl... a najlepiej to xt500 ale to juz nie honda...

magicl
09.04.2012, 16:13
<Aciu> a brales pod uwage slr650 albo cos z tym samym silnikiem stosowanym miedzy innymi w kilku innych modelach?

aciu
09.04.2012, 16:50
niestety Panowie Honda Honda :) W grę wchodzi XL najbardziej i tylko LM ;) Kocham te dwa DUŻE krągłe kształty...świateł, oraz tę Paryżowo Dakarową linię ;) Zakup planowałbym najwcześniej na sierpień/wrzesien co by jeszcze polatać, a wcześniej tylko wtedy kiedy zdarzy się jakaś super okazja.

Marcin-BB
09.04.2012, 18:20
Jeśli szukasz dobrej xl-ki to mogę Ci podesłać namiar na priv. Jest to niestety wersja z kwadratową lampą, ale ma duży zbiornik i parę dodatków (stelaże i kufry H&B) stan techniczny jest bdb- po sporym serwisie, natomiast wizualnie do dopieszczenia- ale akurat chyba z tym to byś Aciu nie miał problemu?!:D

JarekAT
09.04.2012, 19:23
aciu XLkę ale wersję R masz do obejrzenia pod Bydgoszczą jak być chciał :)

BLOB
10.04.2012, 07:08
Tak mi chodzi po głowie ostatnio XL 600 LM...jako drugie moto do odrestaurowania, na okres letni/jesienno/zimowy. Wiem że jest to już stare,mało konkurencyjne z dzisiejszymi sprzętami moto, jednak jestem sentymentalny i lubię proste, trwałe rozwiązania. Chciałbym abyście mi podpowiedzieli jakie są wady i zalety tego modelu, czego doszukiwać się aby nie zaliczyć wpadki przy zakupie, jak stoją części zamienne, i czy jest dostatek w częściach po rozbiórkowych. Jaki przebieg jest realny i przy jakim silnik wymaga remontu. Podyskutujmy na ten temat. Budżet zakupu jest raczej skromny, max 3,5 tyś zł. Remontować, regenerować chciałbym głównie ramę, instalację, jakieś drobnostki, światła, hamulce, przewody, linki, alu elementy, etc. coś podobnie jak z moją AT, silnik o ile części nie są cholernie drogie to też chetnie odświerzę ;) Ot nauka podstaw mechaniki. Lubię dawać nowe życie :)

Jak to widzicie?

Pozdrawiam :)

Napisz do Majo i Matjasa oni mają lub mieli ja miałem ale PD05 z roku 8ilieś.
Ciekawe sprzęty i np do mojej 500R tłoka już nie uświadczysz na europejskim rynku:D

zikowski
10.04.2012, 09:06
niestety Panowie Honda Honda :) W grę wchodzi XL najbardziej i tylko LM ;) Kocham te dwa DUŻE krągłe kształty...świateł, oraz tę Paryżowo Dakarową linię ;) Zakup planowałbym najwcześniej na sierpień/wrzesien co by jeszcze polatać, a wcześniej tylko wtedy kiedy zdarzy się jakaś super okazja.

Ona ma 28.5 litrowy bak :D :Thumbs_Up:
Naprawdę ciekawa konstrukcja Hondy,o której wcześniej nie słyszałem

majo
10.04.2012, 10:46
hej nawinalem xl 600 lm ok 60 tysi, sprawdź tylne koło jak hamulec się zawiesza to najprawdopodobniej piasta jest wyslizgana i wymiana szczek niewiele pomoże, głowica jest podatna na przegrzewanie i to najsłabszy pkt tego motocykla jak twierdzą niektórzy. Ja przez 3 lata nie miałem z tym motocyklem żadnego problemu, olej co 3 tysie, zobacz na gwinty przy dekielku z filtrem oleju...tam często są pourywane lub przegwintowane na większe. poza tym swietne moto:) podobnie pancerne do Afryki. O i tylne amor jest dość słaby..ja zajechałem 2 głownie na szosie:)

Paluch
10.04.2012, 11:38
Aciu były też modele z "telewizorem" z przodu :D. Moja jest z 86r.
http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=62&pictureid=666
Kochany motorek. Nie zostawił w drodze nigdy. Jednak z racji wieku ma czułe punkty. Głowica -trzeba uważać na gwinty bo są miękkie i spracowane, można łatwo zerwać(zawsze klucz dynamometryczny). Tak jak Majo pisze tylny amorek. U mnie też już do regeneracji. Częsta wymiana oleju. Ciężki w teren ale do endurzenia i spokojnego połykania przestrzeni super. Na przełożeniu 13/41(wolne ale mocne) ok 4tys obr przy 85km/h na piątym biegu- spalanie ok 4.5. Przy fabrycznym przełożeniu 15/40 ok 100km/h przy tych samych obrotach, więc można już smiało mówić o wielkiej turystyce :D. spalanie na długiej trasie przy ok 90km/h padło mi do niespełna 4.0l :bow:.
Na razie pastwi się nad nią Szparag i zobaczymy jaki będzie werdykt końcowy. Jeśli :Thumbs_Up: to czekają ją dalsze remonty i udoskonalenia.
ps. Polecam artykuł :
http://moto.pl/Motocykle/1,113441,3078115.html

KML
10.04.2012, 18:37
Też troszkę poganiałem R-ka jak i LM-ką , nie wiem czy zamierzasz jeździć nią w 2 osoby ale jak dla mnie to sprzęt jednoosobowy, szczególnie gdy jest się wysokim albo grubaskiem.

http://img153.imageshack.us/img153/7812/p9040006x.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/6538/p9040001s.jpg

majo
10.04.2012, 21:54
Kaziu nie płacz:) Piękna jest:) Gmole wyglądają znajomo:)

matjas
11.04.2012, 22:12
tak jak to ktoś napisał wcześniej - porównywanie dominatora do XL600LM to nieporozumienie.
miałem XL600LM właśnie z okrągłymi reflektorami i oprócz tego co napisano wcześniej i z czym się absolutnie zgadzam dodam brak świateł. ma bańki R2 2x35W i na mijania nie widać nic.
swoje XL eksploatowałem głównie w terenie.
moto daje radę nawet w cięższym terenie. ma w jasny gwizdek momentu i naprawdę trudno ją zdławić na ostrych podjazdach nawet w okolicy obrotów biegu jałowego.
niestety ciężkie i duże masy wirujące sprawiają, że motocykl zwłaszcza do 4000rpm nie ma żywej reakcji na gaz. jego wybitnie pulsujący charakter sprawia, że BARDZO utrzymuje kontakt z podłożem i ciężko jest w zakręcie z samego gazu nie jadąc ostrzej zerwać przyczepność tylnego koła - w związku z tym można przepałować zakręt i z niego wylecieć bo nie uda się na czas zarzucić tyłu.
oryginalna zawiecha jest OK. przód można podpompować i nie dobija nawet przy ostrzejszej jeździe.
moto bezawaryjne ale jak to w singlu: 50kkm i planuj remont góry /tłok, cylinder/, wałek rozrządu podparty na środku na panewce w głowicy lubi się przytrzeć.
rozrząd RFVC z racji wielu ruchomych części /na każdy zawór dwie dźwigienki/ i sporego oddalenia od życiodajnego oleju nie cierpi olewusów olewających poziom i jego stan /szybkie powiększanie się luzów, ogólne wyklepanie - sprawny silnik chodzi jak pszczółka i nic nie ma tam prawa stukać ani na zimno ani na ciepło/.
dół raczej wieczny i łożyskowany niemal wyłącznie tocznie/regenerowalny. skrzynia biegów smarowana ciśnieniowo. napęd wałka wyrównoważającego realizowany bezluzowo/cichy.
do bólu przemyślana i prosta, bezawaryjna konstrukcja.
do wad zaliczyłbym bardzo niewielką ilość oleju w obiegu /sucha micha/ co skutkuje tym, ze po wjeździe w wodę z temp roboczej 90-100stC temperatura OLEJU w silniku momentalnie spada do 40-50stC. mam na mysli przejazdy np. duktami po opadach gdzie w zasadzie co 50m wpada się w konkretną szprycę. to nie było OK.
również częstą przypadłością jest przepalanie się izolacji na uzwojeniu iskrownika - coraz słabsza iskra a w końcu jej zanik. objawem początkowym będzie coraz trudniejsze uruchamianie moto z kopa.
BTW sprawne XL600LM pali z pierwszego - najdalej drugiego kopa czy ciepłe czy zimne.
niestety /przynajmniej w mojej/ niewymienny był przewód HT przy cewce HT. coś tam było nieszczelne i parę razy w czarnej d. miałem niestety przymusowy postój w deszczu. a jak wyżej napisałem - moto niemal zimne :( więc suszenie trwało długo.
na koniec: spalanie minimalne jakie miałem przy jeździe z Lupusem :) /nienawidziłem go wtedy serdecznie!/ to jakieś 4,5l/100.
przy spokojnej turystycznej jeździe bak styka na 600km i jeszcze jest wacha. bez srysków, map, wodotrysków i innych :)
wahacz i łożyskowanie kiwaczki to same kalamitki - wszystko można idealnie posmarować bez rozbebeszania moto. ku...wa dlaczego już się tak nie robi??? *^&$(!^%$
moto niestety zdecydowanie jednoosobowe.
drugie niestety prędkość przelotowa 90-95kmh. przy stałej jeździe 100 i więcej STALE wzrasta temp oleju aż do 120stC. przy przegrzaniu przy 120stC olej należy wymienić bo tak. a pewnie chciałoby się jechać dalej??? no i wtedy patrz wyżej na problemy z górą silnika.
przy jeździe 90-95kmh temp oleju 'stoi' na 90-95stC i tak jest OK.
szybciej i tak nie ma co bo heble... hm... heble?!??!?!!? moja miała też wyjechany bęben - nowe szczęki pomagały tylko na chwilę :(

IMO na koniec: moto jeśli sprawne bardzo dobrze nadaje się na taniutką wyprawówkę nawet jako stock. pali wszystko co mu się wleje i pali niewiele. ma spory potencjał OFF i jako tragaż. siedzi się dość wygodnie jak na taki sprzęt. mój rekord jednego dnia to 650km ale niestety... dupsko miałem jak pawian ;)

to tyle ode mnie. styknie? ;)
matjas

p.s. powodzenie w poszukiwaniu LMa!
ładny egzemplarz będzie drogi bo to już rzadkość. zajechane trupy się zdarzają ale niestety ... jak włożysz to co trzeba to nie będzie już tanio. za swoją dałem niemal 1000 jurków a i tak tłok był do wymiany na dzień dobry. reszta była OK. teraz za 1000EUR ciężko nawet i o to...

Paluch
11.04.2012, 22:33
miałem XL600LM właśnie z okrągłymi reflektorami i oprócz tego co napisano wcześniej i z czym się absolutnie zgadzam dodam brak świateł. ma bańki R2 2x35W i na mijania nie widać nic.
matjas
No patrz Matiasku a z telewizorem z przodu wręcz odwrotnie. Snop światła jest mega mocny i tnie ciemnosć jak miecz świetlny ObiŁana :D. O tym iskrowniku nie wiedziałem, dzięki.

Vertus72
14.04.2012, 15:11
Paluch nie chwal sie tak babcia, bo powiem co ci się w Grodźccu zepsuło :D

matjas
14.04.2012, 16:46
oj tam oj tam Vertus - w Grodźcu to była taka chwilowa słabość. meteopatia czy jakoś... ;)
kłamiesz zresztą jak z nut bo przecież do chaty wrócił na moto, niemożliwym jest zatem aby w Grodźcu babcia paluszana była zepsuta ;)

matjas... i logika żelazna ;)

Paluch
14.04.2012, 23:33
Paluch nie chwal sie tak babcia, bo powiem co ci się w Grodźccu zepsuło :D
O Ty konfidencie :D. To ja Cię niańczyłem po tych wszytskich zakrętaach co bys za mną za bardzo nie został a Ty mi tu w brew ;)? A zresztą moja babcia nie klękła. To Szparag ją popsuł a miał się tylko karnąć :).
ps. Jak zrobić wielocytat bo chciałem się jeszcze do słów zdrajcy Xlelek Matjasa niegodnego odniesć :P?

aciu
23.06.2012, 01:57
http://allegro.pl/honda-xl-600lm-600-lm-dakar-nie-transalp-africa-dr-i2418764514.html

zna ktoś tego motóra? Po ostatnich wojażach na AT siada mi kręgosłup :/ Poszukuję czegoś lżejszego ale tylko w 4T...ewentualnie do renowacji :D (jak dla kogo...chałtury;))

matjas
23.06.2012, 10:18
bier za 2,5 ;)
nie za bardzo kumam takie teksty: 'stuka jeden zawór' - regulacja w XL to max 15 minut z fajką włącznie więc jak stuka to jest jakiś mejdżer fakap. no ale cudów nie ma - moto ma lat za dwadzieścia kilka czy coś.
pocieszające jest to, ze wygląda dość znośnie. mechanicznie to może być tam wszystko...
matjas

Marcin-BB
23.06.2012, 10:34
Aciu jak chcesz to oferta mojego kumpla jest ciągle aktualna. Cena może i kosmiczna, ale nie trzeba nic rozbebeszać- tylko opony wymienić i jazda.
W razie czego pisz priv!
Pozdrawiam!

Paluch
18.10.2012, 13:28
Aciu temat umarł?

KT1
03.01.2013, 18:47
Moja żona jest silnik ... ;)

matjas
03.01.2013, 23:00
zazdroszczę :D

madafakinges
04.01.2013, 10:27
nie zabieraj się za nią jak ma gorący wydech bo możesz sobie poparzyć

Paluch
28.01.2013, 23:16
Moja żona jest silnik ... ;)
Cześć, siema. Pozdrawiam :D. I żonę też ;).

egonszef
15.04.2013, 19:07
Korzystając z okazji zapytam.
Mianowicie, posiadam xl600 LM z silnikiem PDO4 ( mam podstawy twierdzić że mógł być wymieniany, ale to pewnie mógłbym zweryfikować z briefem..
Ale ja nie o tym :) chodzi mi o to jakie przerwy ustawić na zaworach?! Posiadam to moto już jakieś ponad 5 lat i natrafiłem w sieci na co najmniej dwie różne wersje ustawień do tego moto. I właśnie w tym momencie przyda mi się pomoc kogoś kto wie, a i może uzmysłowi mi gdzie popełniłem błąd, czy w odczycie wersji silnika, czy ktoś napisał coś nie znając się?? Nie pytałbym ale w tamtym sezonie troszkę bo podszykowałem i jedyne co mnie wnerwia i przez co nie jeździłem nim to to że góra klika. Przyczyną tego klikania mogła być nieprawidłowa eksploatacja, ale równie dobrze moje mechaniczne umiejętności LOL. Tak więc, jak by co mechanika znalazłem zdecydowanie lepszego i jedyne czego mi trzeba to dane. Sam ostatnio ustawiałem przy pomocy tego człowieka http://www.youtube.com/watch?v=fJHdyxLjwxY

RAVkopytko
15.04.2013, 21:58
http://tezla.freehost.pl/

Paluch
15.04.2013, 22:17
Ssące 0.10mm, wydechowe 0.12mm.
Pozdrawiam.

egonszef
17.04.2013, 19:56
Dzięki wielkie, w następnym tygodniu się ustawi i sezon czas zacząć :)

FIBI
20.11.2013, 22:12
witam wszystkich mam zamiar zrobic remont mojej xl-ki...ma ktos jakies pojecie ile mnie to wyjdzie cenowo same czesci np tlok uszczelki planowanie...no i co tam by jeszcze musialo byc zrobione?pozdrawiam

JarekAT
20.11.2013, 23:00
Napisz do zielasa, przerabiał temat remontu silnika w XLce.

Kazmir
20.11.2013, 23:03
Jak czteropak postawisz to coś znajdę - choć ze względu na datę to ceny mogą się zmieniać;):D

RAVkopytko
21.11.2013, 22:22
W tysiącu Powinieneś się zmieścić za klamoty

strobus1
22.11.2013, 11:13
Kiedyś zrobiłem generalkę XBR500S a to prawie identyczny silnik z XL600lm.
Koszty: tłok wiseco czy inny wosner 450pln, szlif koło 120, korba proxxa 450, montaż korby 150, łożyska wału (tu mnie pamięć zawodzi ) też koło 4stówek. Wypadałoby jeszcze nowy łańcuszek rożrządu, ślizgi i koniecznie spęzynkę napinacza.
Tak więc za tysiąc to górę jedynie zrobisz.
Koniecznie obejrzyj komorę spalania - można znaleźć pęknięcie między gniazdami zaworów a gwintem świecy.
Pozdro

FIBI
22.11.2013, 14:59
Dziekuje za od powiedzi;-);-)o jojoj moto za 2300 a teraz jexze raz prawie na remont;-)

Scorpi
22.11.2013, 16:07
Tak to juz jest z kapeluszami za 2300. Dodatkowo jak wpakujesz te 2000 pln to dalej bedzie dla innych warta 2300 i pieniedzy nie odzyskasz ale jak bedziesz tym jezdził to warte to bedzie :) Ciezko oszacowac ale generalnie koszty takich remontów to zaczynaja sie od 2000 bo jeszcze dojdzie jakas uszczelka jakis loctite płyny oleje itd wiec twój wybór co dalej robić. Może sie okaze ze korby nie trzeba ruszac to bedziesz juz z 600 do przodu. Cieżko coś powiedzieć kiedy silnik jeszcze w całości. Rozebrać przemierzyć porównać z serwisówka i wyceniać. Do wyżej wymienionych czesci napewno dojda uszczelniacze zaworów i docieranie głowicy.

FIBI
22.11.2013, 17:32
No wlasnie glownie musze wymienic uszczelniacze bo mo kopci i uszczelka sie poci.dlatego sie za moto biore bo tak normalniepali i smiga wiec moze nawet nie bede musial az tak duzo robic....

Scorpi
22.11.2013, 20:56
Jesli to tylko objawy zuzycia oleju to masz dwa wyjscia.

Rozbierasz góre mierzysz tłok i cylinder porównujesz z manualem dopuszczalny luz.

JEśli w normie to nic nie robisz tylko wymieniasz pierscienie na orginał i roobisz głowice czyli uszczelniacze i zaworu docieranie i planowanie nowe uszczelki, oraz sprawdzasz stan łańcucha rozrządu i korbowodu.

To taki pół remont

niestety jak luz jest wiekszy to nie obejdzie sie bez nowego tłoka i szlifu i podobnie w przypadku rozrządu i korby.

NA przykłądzie xtz 660 żuzyty był głównie pierscień olejowy po przebiegu 65000 km . profilaktycznie wymieniony łańcuch rozrządu i zrobiona głowica. cylinder tłok był w normie, zuzycia oleju brak. NA jak długo ? a kto to wie....

Kazmir
22.11.2013, 21:37
Tak to kiedyś wyglądało. Części oryginalne Made in Honda;)

Scorpi
22.11.2013, 22:13
Mineło 10 lat wiec cena smiało razy 2:D

FIBI
23.11.2013, 08:42
Dziki wam chopaki no ceny razy 2lub4 hahha jutro wciagam silnik bede was informowac;-)

motormaniak
23.11.2013, 09:17
"Mineło 10 lat wiec cena smiało razy 2"
Minęło 10 lat więc niektóre ceny podziel przez dwa, bo zwiekszyła się dostępność zamienników np tłoki jak i części używanych z silników dominatorów,fmxów, vigorów itd Warto porównywać ceny nowych części na e-bayu.

FIBI
24.11.2013, 09:07
a podejdzi mi cos np. silnika PD 03? ja jestem mega ciemny co do takich zabaw jest to mój pierwszy singel ...dzi sjest mój wielki dzień wyciągam ten silnik no i się tylko modlic...gdzie mam jechać aby mi sprawdzili te luzy?zwykly mechanik motocyklowy\?

Scorpi
24.11.2013, 12:32
najlepiej do kogoś kto robi szlify cylindrów... albo do kogoś kto posiada mikrometr i średnicówke...

FIBI
25.11.2013, 22:16
witam:)no i wczoraj stalo sie rozkrecilem moja lm-ke...no i co jest w sumie nie ma zle gnaizdo zaworowe jedno wyrabane jeden popychaz zaworow lozysko na walku u napinacz rorzadu.tlok ok cylinder tez wiec jutro daje glowice do regeneracji zamamiwm uszczelki i skladam:)

Scorpi
25.11.2013, 23:49
radze wymienić chociarz pierścienie przy okazji. szkoda roboty a uszczelka pod głowice jest jednorazowa:D a pewnie z półtora stówy kosztuje.... nie liczyłbym na to ze pierscien olejowy jest super mega funkiel nóka sztuka....

RAVkopytko
26.11.2013, 19:23
w sumie nie ma zle gnaizdo zaworowe jedno wyrabane

lewy wydech ? to raczej norma w RFVC ;)

FIBI
26.11.2013, 23:02
tak jest lewy wydech:)

FIBI
26.11.2013, 23:03
mam jeszcze pytanie w jakiej kolejnosci skrecac sruby?i na ile ustawic klucz przy skrecaniu?

pincet
26.11.2013, 23:21
Głowica ma zdaje się 6 śrub ósemek. Na krzyż skręcaj. Stopniowo, moment 35 Nm. Dane z serwisówki xr 600 R

FIBI
27.11.2013, 11:25
super dzieki wielke:)

FIBI
27.11.2013, 22:27
kurde mam jeszcze pytanie...czy ktos orientuje sie jak ustawic rorzad?jakis szemat z serwisowki?

kulka
28.11.2013, 12:34
tlok w GMP, znaki na miejsce , skrecasz sruby od srodka na krzyz do zewnatrz najpierw mniejszym momentem rownomiernie potem na dany w serwisuwce i git. nastepnie regulujesz zawory i gotowe

FIBI
28.11.2013, 22:13
:)kurde jak to sie tak czyta to to latwfe jak nie wiem co:)a jak sie dowiem ze lancuszek rorzadu juz do wymainy jest?

kulka
28.11.2013, 22:18
slychac go, mozesz rowniez sprawdzic stan napiecia , napinacz sie wysowa , zobacz ile jest wysuniety poprostu :)

KML
28.11.2013, 23:07
Odkręcasz 2 korki z lewej strony silnika, w większy wkładasz klucz i obracasz wałem aż w górnym okienku pojawi Ci się znaczek IT , kreska przed T ma być idealnie pionowo , w tym małym okienku jest wycięty taki mini ząbek , ma się pokrywać właśnie z tą kreską.

W głowicę wkładasz wałek, na zębatce wałka masz 2 kreski po przeciwnych stronach , kreski ustawiasz równolegle do krawędzi głowicy , patrząc na silnik od boku.

Tak ma to wyglądać już z założonym napinaczem, jak ustawisz znaki i wsadzisz napinacz to może Ci się to przesunąć o jeden ząbek, więc sprawdź 2 razy.

Co do łańcuszka to sprawdź jego luz bez napinacza , pamiętam że jak wkładałem nowy łańcuszek to był napięty jak struna a stary bez napinacza mogłem normalnie zdjąć ręką. W napinaczu nic się nie wysuwa, obraca się on na takiej ośce, działa tylko w jedna stronę. Jak masz kasę to go wymień razem z ośką i sprężyną, jak jest wyrobiony to potrafi się przyciąć. Ja przez niego robiłem remont 2 razy :D


Podesłał bym Ci całą fotorelacja z remontu , ale serwer przestał działać i moja strona przepadła.

Przy składaniu używaj koniecznie klucza dynamometrycznego , gwinty w cylindrze i głowicy są bardzo słabe i łatwo je pozrywać.

Powodzonka ;)

kulka
28.11.2013, 23:10
dziala w jedna strone , znaczy sie wysowa napinajac poprzez napinacz , lancuch , czyz nie?
mam akurat na stole napinacz i moge pokazac na filmie jak dziala

KML
28.11.2013, 23:21
W XLce inaczej działa jak w większości innych motocykli, napinacz jest podłużny, a sprężyna próbuje obrócić go na ośce które przechodzi przez jego koniec.
Wewnątrz otworu w którym jest ośka są takie wałeczki które obracają się tylko w jedną stronę, w druga blokują.

Ciężko wytłumaczyć jak się tego nie widzi, tak jak byś nożyczki założył na palec i zaczął obracać, w jedna by się dało a w druga nie.



O Znalazłem, tutaj nr 4 to napinacz:
http://www.ronniesmailorder.com/fiche_section_detail.asp?section=2539632&category=Motorcycles&make=Honda&year=1984&fveh=132490

kulka
28.11.2013, 23:23
w kazdym tak jest , napinacz nie cofa sie , nie moze

KML
28.11.2013, 23:33
To oczywiste że nie może się cofać , chodzi o to że w XLce ma inna budowę i nic się w nim nie wysuwa, tym samym po napinaczu ciężko jest sprawdzić stan łańcuszka.

FIBI
29.11.2013, 08:40
ja to chyba do jakiegos mechanika zaniose troche mnie to przeraszta:)a zepsuc idzie szybko cos.ja to w takich sprawach ciemny jestem:)ile moze za to wziasc 50zl i juz.bo z tym ustawieniem lancuszka mniej wiecej kumpam ale tem napinacz jak wsadzic?ma juz tego slizgu tykac w jakim koncie ma byc napinacz?

Paluch
29.11.2013, 08:50
Do napinacza trzeba sobie zrobić przyrząd. Weź to lepiej daj do znachora kolego.

Kazmir
29.11.2013, 15:38
Możesz składać na manual od Dominatora prawie to samo.

RAVkopytko
29.11.2013, 18:44
Kazmir dobrze prawi a najlepszy przyrząd do zakładania napinacza to chiński nóż kuchenny odpowiednio dostosowany :D

s1A8II9wNpE

jak złożyć rozrząd :
JcSA5zw5vj8

majo
29.11.2013, 21:18
Tak w ogóle to dobre silniki są, od 1986-2006 montowane w Hundze (xl,nx,xrl, fmx) tak tak 20 lat może i dłużej:)
tutaj dobry artykuł -
http://www.tezla.freehost.pl/html/opis_xl600rm.html

miłej lektury:)

pincet
01.12.2013, 21:28
Rok temu robiłem xr 600 r, naprawa czapki i tłok. Patent z plastikową opaską jest dobry. Po włożeniu przeciąłem ja nożem do tapet i włala.

FIBI
02.12.2013, 11:27
super chlopaki dzieki za info mysle ze w tym tyg.skladam ja;-)

FIBI
03.12.2013, 23:48
witam,no i stalo sie ustawilem dzis rorzad jutro bede pokrywe skrencac i gotowe mam nadzieje ze wszystko ok ..ustawilem tak jak na obrazkach od Kazmira:)..teraz pyatanie czy lancuszek jest dosc napiety na ty walku?dobrze to zrobilem?:)no i pokrywe na ile sie dokreca?tez na 35Nm?

kulka
04.12.2013, 00:06
bez serwisowki nie zabieram sie za to

motormaniak
04.12.2013, 09:29
tym bardziej że chcesz śrubki 6 dokręcać na 35 nm. Bez sprawdzania w manualu podpowiem CI że taki rozmiar śrubek dociąga się na około 10nm

FIBI
04.12.2013, 10:54
aha no to super glowice i cylinder na 35Nm a pokrywa na 10 tak?

kulka
04.12.2013, 17:47
naprawde tak ciezko sciagnac serwisowke?
tam masz kazda srube oznaczona :)

Mhv
04.12.2013, 18:46
Ściągnij serwisówkę i nie pytaj innych, bo mogą wprowadzić w błąd. Średnica śruby to jedno, a drugie w co wkręcasz (materiał). Kulka ma rację. Przy takiej robocie dowiedz się dokładnie, bo gwinty pourywasz i się remont przedłuży. Z drugiej strony..duże prawdopodobieństwo przyswojenia nowego słownictwa:D

FIBI
04.12.2013, 20:45
No wlasnie juz mam Serwisowke ale to raczej nie ta bo mam wszystko na obrazkach ale niestety nic nie pisze co na ile sie dokreca itd itd....wiec szukam dalej.dzibbeki i pozdrawiam

RAVkopytko
04.12.2013, 20:49
prosze,silnik z NXa ale obstawiam,że nic się nie zmieniło
https://lh5.googleusercontent.com/-Io3cwAlz9L8/Up-HDl7LVyI/AAAAAAAAU2o/5T6PZOcBdWE/s512/momenty%2520dokr%25C4%2599ce%25C5%2584%2520-g%25C3%25B3ra%2520silnika.JPG

FIBI
05.12.2013, 21:43
TOOOO jest KOLEGA :))) dzieki baaardzo:)pozdrawiam

FIBI
15.12.2013, 17:35
witam chłopaki :) mam problem (znowu ;) poskładałem wszystko,silnik w ramie i moto odpalił :) ale po minucie zgasł z dziwnym dźwiękiem myślałem ze to rozregulowane zawory wiec sprawdziłem je było ok ale zauważyłem brak oleju po pokrywą. Olej przed odpaleniem uzupełniłem. Wyglada mi to na to że pompa nie podaje oleju jest to możliwe? przed tym małym remoncikiem z olejem było ok. Czy trzeba go odpowietrzyć? pozdrawiam :)

kulka
15.12.2013, 17:39
fibi , z calym szacunkiem , oddaj ty moto do kogos ogarnietego w temacie, inaczej twoj motocykl straci walory uzytkowe

Misza
15.12.2013, 18:22
Jaka uszczelka pod głowicą? Oryginał? Niektóre zamienniki mają błędy i niewywiercone wszystkie otwory pod magistrale olejowe

KML
15.12.2013, 19:21
Pamiętam że ja jak odpalałem to miałem poluzowaną tą śrube od przewodu olejowego.
Jak po odpaleniu pociekł tam olej to wtedy się ją dokręcało, coś w formie odpowietrzenia , nie wiem czy to miało jakiś sens ale była pewność że podaje olej na głowice.

kulka
15.12.2013, 19:26
jakie odpowietrzanie ? wiecie jak dziala smarowanie tak wogole?
to nie jest uklad chermetycznie zamknietym obiegiem przeciez
w sumie fakt jeden jest , przynajmniej zobaczyles ze pompa podaje olej

RAVkopytko
15.12.2013, 20:31
Brakuje tulejki pomiędzy pompą a pokrywą,jak znajde fote albo rysunek to wstawie

FIBI
16.12.2013, 22:18
Witam.olej leci:)okazalo sie ze w pompie oleju jakby zapowietrzyl sie tloczek .dzieki koledze ADASIA udalo mi sie to ogarnac.jeszcze raz dziekuje wszystkim.pozdrawiam

karlos
31.12.2013, 06:42
Odświerzając z deka temat zapytam, czy ktoś zna to moto, ewentualnie właściciela :
http://tablica.pl/oferta/honda-xl-600-lm-CID5-ID49IQf.html
Daleko mam, a nie chce mi się znowu spędzic soboty w samochodzie wracając z niczym.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie !

kulka
31.12.2013, 12:42
ladna

RAVkopytko
31.12.2013, 16:46
Karlos,napisz do Tezli http://tezla.freehost.pl ,na pewno zna właściciela

KristoF
25.01.2014, 13:09
Witajcie. Remontuję XL350R '85 i potrzebuję serwisówki. Widział kto w necie w pdfie do XR XL 250 350 knigę ?

norbi
29.01.2014, 00:23
Tu masz link do serwisówki (http://www.manualedereparatie.info/en/download/honda-xr-250-r-400-r-Service-manual.html) powodzenia w remoncie...

Jaszczur
30.01.2014, 11:36
Hej,

Właśnie rozpoczynam misję pod tytułem:

XL 600 LM Rebuild

Posiadam wersję z '85

Robię dokładną dokumentację foto oraz kosztową, po zakończeniu podzielę się wszystkimi informacjami.

Na ten moment wygląda to tak:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.590829224319697.1073741828.121461047923186&type=1

A tutaj pełen album:

https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa (https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa)

Aktualnie mam problem ze znalezieniem lakiernika - chodzi o pomalowanie zbiornika i być może plastików, w przypadku kiedy nie uda mi się ich doprowadzić do porządku :)

Jestem z pod Poznania, zna ktoś lakiernika, który poradzi sobie i zrobi to dobrze? Zbiornik dwu kolorowy z naklejkami?

Malarnia proszkowa z której usług korzystam znajduje się we wsi Śródka (droga Kostrzyn - Kórnik).

Mam również kilka wytypowanych punktów, w których będę chciał ocynkować wiele elementów, mam również 2 wahacze - jeden w ładnym stanie, drugi trochę gorszy - chcę wypróbować współczesną galwanizację aby zobaczyć czy uda się zbliżyć do oryginały - tak samo z goleniami przedniego zawieszenia.

Nie wybrałem jeszcze farby do malowania silnia - ani tak na prawdę metody - chyba złoże go na gotowo i wtedy w całości pomaluje, po czym śruby wykręcę i wyczyszczę.

Roboty a roboty - czas operacyjny marzec - kwiecień :)

Pozdrawiam,
Jaszczur

KristoF
03.02.2014, 20:20
Dzięki norbi. Jaszczur ty masz 600 więc lepiej niż przy mojej niszowej 350ce, której niektóre części różnią się od popularniejszej XRki. Masz tu strony do kosztorysu ściągania. Najtaniej w USA:
http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/parts.html
http://www.bikebandit.com/oem-parts
http://www.powersedge.com/
http://www.servicehonda.com/parts/lookup
tłoki http://www.wiseco.com/Default.aspx

lub w EU http://www.cmsnl.com/
forum XL http://forum1.aimoo.com/XLBoard/
polskie http://www.xlclub.pun.pl/

pozdro 85 hehe

Jaszczur
03.02.2014, 22:20
Dzięki Kristo

Prace idą w całkiem niezłym tempie :)

Rama czeka na proszek, kilka innych elementów razem z nią, plastiki przygotowane jak nowe, lekko je tylko jeszcze wygrzeje.

Fotki cały czas na bieżąco dorzucam w linki podane powyżej.

Silnik rozebrałem, jestem bardzo zadowolony, korba zostaje, nie wykazuje śladów zużycia. Tłoczek nominalny, ale już ma dosyć, oprócz tego, że coś pogonił i nieźle przechrzcił głowicę.. Na szczęście cylinder wyszedł z tego bez szfanku. Jutro zamawiam klamoty i może na weekend uda się silnik zamknąć - jeżeli głowica się uratuje bo to nie jest 100% pewne..

Pozdro :)

KristoF
04.02.2014, 17:18
Plastiki niemalowane świetnie się czyści Cifem i twardą szczotką do rąk. Mi ładnie wybielały, po czym prysłem bezbarwnym szprajem. Jest gicior.
Nooo tłok twój miał przygody. A gdzie części zamawiasz że tak szybko się ich spodziewasz?

Mam prośbę - ciekawi mnie czy silnik klasy 600 wejdzie to mego średniaka. Pomierz odległości między otworami śrub mocujących endżin. Dzięki z góry.

ps aaa widzę użyłeś tej samej metody czyszczenia tylko cudzymi ręcami :)
Ładna ta farba wewnątrz silnika, co będziesz zamawiał? Jak chcesz to dawaj na priv.

ducati996
04.02.2014, 23:20
Witam. Jeśli mogę coś pomóc to http://www.naklejka.robego.drl.pl/index.php?p133,komplet-honda-xl-600-l
Nie wiem czy działa ale znalazłem w sieci...:)

KristoF
05.02.2014, 18:57
Fajnie by było jakby kto podał firmę, jeśli takowa bytuje, co każdą taką nalepkie wykona wg oryginału z obrazka w necie, na zamówienie bez cienia wątpienia że to tak jak Hond albo Jamah robił. Była by malina :bow:

Jaszczur
05.02.2014, 20:23
Dzięki :)

Cylinder zostaje bez szlifu - 3 setki odchyłki, biorę tłok nominał selekcja B - 96,96 czyli luz max zostanie 7 setek. Pasuje, a oryginalnie utwardzona tuleja hondy nie do podrobienia.. Po szlifie w czasie docierania cylek zgubiłby 2 setki z środka i byłoby to samo :) Wiec zostaje.

Korba oryginalna HOnda zostaje, sprzęgło (oryginał honda) ma wartości nominalne - zostaje. Łańcuszka nierządu nawet nie mierzyłem - wylatuje na rzecz DID.

Jutro klamoty na miejscu, zobaczymy czy głowica będzie OK.. To najsłabszy punkt.. Swoją drogą ciekawe co zaciągnął.. Muszę dokładnie przejrzeć gaźniki :)

aaaa ma ktoś jakiś lakier do silników? kominkowe do 600 stopni to przesada, pozatym nie ma koloru.. Wystarczy pewnie lakier na 160 stopni. Pytanie jak wyjdzie takie malowanie, zmatowie lakier papierem wodnym i spróbuje prysnąć silnik :)

Pozdrawiam!

KristoF
05.02.2014, 21:09
Kuźwa to wy mata w tych 600kach jakieś podwymiary wymiaru lub nadwymiaru?? :vis:
A masz luzy boczne korby czy ni huhu ?
A co mógłby zaciągnąć jagnie kawałek gniazda lub zaworu...:pain10:
Jagnie ma czerwonki żaro jak robi Motip do 300C http://allegro.pl/motip-farba-lakier-zaroodporny-300c-czarwony-spray-i3877417958.html :Sarcastic: Czymać powinno ino liczy się zabieg, czyli przygotowanie powierzchni i po ok 1h od malowania do pierkarnika wyżarować to w 160C przez 1h. Na drugi dzień dobrze jest powtórzyć. A jagnie to do fahury na szkiełkowanie i proszkowe, ze 2 stówy, ale masz fest robotę, a farby suma sumarum tanie nie so, bo jednym szprejem to nie obrobisz, 3-4 bym liczył.

Pozdrawiam i że na pytania nie odpowiesz obstawiam! :confused:

Jaszczur
05.02.2014, 21:35
Od początku,

Mocowania silnika pomierzę, nie wiem czy jutro dam radę, ale zrobię to :)

Okazuje się, że Wossner ma 4 selekcje dla Nominału :)

Nie wiem, czy są też selekcje nadwymiarów.

luzy boczne korby oczywiście są :D, brak takiego luzu pewnie świadczyłby o nieprawidłowościach w okolicy stopki korbowodu :dizzy:

"Jagnie" :D kawałek gniazda lub zaworu czysto teoretycznie mógł zaciągnąć, gdyż jeden z zaworów w głowicy chyba nie jest oryginalny, ale jeszcze nie sprawdziłem dokładnie więc nie powiem - jutro - pojutrze się okaże :)
Za tą koncepcją przemawia również to, że głowica wcześniej była już ściągana - w przeciwieństwie do cylindra, który ja rozdziewiczyłem :)

Na szkiełkowanie i proszkowe Jagnie chętnie, ale nie mam dobrych doświadczeń z cylindrami w tym zakresie :) w momencie gdybym od nowa tulejował to OK, ale tutaj mam obawy.


Ostatniego Twojego zdania nie rozumiem :dizzy:

EDIT:

Powodem spotkania tłoka z głowicą było gniazdo zaworowe - wypadło i narobiło troszkę zamieszania. Potem ktoś rozebrał silnik - do głowicy wymienił to gniazdo i złożył temat.

Okazuje się, że głowica jest OK, ale wszystkie 4 zawory były lekko krzywe.. A gniazdo jest dobrze dorobione i prawidłowo osadzone. Ciekawe, że ktoś to na takich zaworach złożył.. przez to są do wymiany wszystkie 4 bo są bardzo nierówno wytarte przylgnie.

Rama pięknie wymalowana, czas pomału zacząć to do kupy składać :)

Nadal brak lakiernika na zbiornik..

Muszę popchnąć też temat cynkowania.

EDIT 2:

SILNIK:

Zawory według różnych źródeł to GG-1044 lub GG-1043 (Vesrah). Pomierzyłem i do XL 600 LM 85 na pewno są GG-1043

http://catalog.vesrah.co.jp/catalog/shape/GG-1043.html

http://catalog.vesrah.co.jp/catalog/shape/gg-1043.gif

Łańcuszek rozrządu DID SCA0412SV-118 (118 ogniw)

Świeca DPR8EA-9

Komplet uszczelek IR 88180131

Pasuje do:

Marka Model Kod Rok produkcji
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1985 Âť
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1986 Âť
HONDA XL 600 LM Paris Dakar PD04 1987 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1983 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1984 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1985 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1986 Âť
HONDA XL 600 R PD03 1987 Âť
HONDA XL 600 RM PD04 1986 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1985 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1986 Âť
HONDA XR 600 R PE04 1987 Âť

Uszczelniacze silnika (simmeringi):

Kopniak: AO 20x32x7 INCO
Wałek zdawczy: AO 25x45x7 NEUTRAL
Dźwignia zmiany biegów: A 14x28x7 INCO

Filtr oleju: HF112

Olej silnik: 2,4l ja proponuje MOTUL 5100 15W-50

Filtr powietrza MIW H1144 ( 17213-MG2-000 )

EDIT 3:

XL 600 LM

Koło tył:

łożyska 6203, wymiary: 17x40x12 2 szt

Zbierak:

łożysko 6204, wymiary: 20x47x14
uszczelniacz wymiary: 28x47x7

koło przód:

łożysko 6202, wymiary: 15x35x11 2 szt

Od strony tarczy:
uszczelniacz stożkowy SDD 21x37x7

Od strony ślimaka:
uszczelniacz SDD 40x50x5-1

Łożyska główki ramy: ALL BALLS 22-1021 (można zamówić same łożyska po wymiarach, ale ALL BALLS daje w komplecie uszczelniacze przeciwpyłowe na łożyska.

Łożyska wahacza:
łożysko: HK 2030 ZWD 2 szt

KOŁA:

Tył:
Szprychy 4 rożne długości,
dłuższe od strony zbieraka - najdłuższe "na wierzchu"
krótsze od strony bębna - najkrótsze "pod spodem"

Przód:
Szprychy 2 różne długości,
krótsze z obu stron "pod spodem"
dłuższe z obu stron "na wierzchu"

Uszczelniacze przedniego zawieszenia: 41x54x11

Łożyska kiwaczki wahacza:
NTN 7N-HVS 15x22x17 MU x2

KristoF
03.03.2014, 23:14
Mój złożony, wyszło tak:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18651078/XL%20engin%20pr.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18651078/XL%20engin%20lew.jpg

Głowica Championem 600C pryśnięta bo mi zbrakło Motipa 800C (na deklach i pokrywie, plus bezbarwny). Kolektor ssący sklejony Poxipolem. Nowe: pierścienie STD, łożyska wałka, łańcuszek, dorabiane zawory i prowadnice, sprężyny sprzęgłowe, uszczelki, simmeringi. Niestety nie ma tak dobrze jak w klasie 600 czy 400... nie ma tłoka, ślizgacza i szlifu. Na razie działa, nic się nie jara.

Jaszczur
04.03.2014, 08:24
Wygląda super :)

U mnie tez już piec w ramie, ale roboty chyba deko zwolnią bo obojczyk w niedzielę polamalem..

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

mikelos
10.03.2014, 22:42
Hej,

Właśnie rozpoczynam misję pod tytułem:

XL 600 LM Rebuild

Posiadam wersję z '85

Robię dokładną dokumentację foto oraz kosztową, po zakończeniu podzielę się wszystkimi informacjami.

[...]
A tutaj pełen album:

https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa (https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa)


Absolutnie najlepszy album z pornografią motocyklową jaki ostatnio widziałem. Nie ma nic wspanialszego ja pełny remont, XL będzie cieszyć oko. Trzymam kciuki !

Jaszczur
11.03.2014, 17:55
Dzieki wielkie :) mam maly stop bo zlalem obojczyk w zeszła niedziele. Wczoraj mialem operacyjnie skladany obojczyk mam nadzieje, ze niebawem bede mogl w wrócić i temat dokończyć :) nadal nie mam lakiernia... reszta jest ok :) pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Jaki
12.03.2014, 08:40
Zrastaj się szybko :Thumbs_Up:
Ciekaw jestem efektu końcowego (przeca to mówka sztuka będzie:D)

Jaszczur
14.03.2014, 15:03
W ramach braku jednej ręki postanowiłem załatwić tematy nie wymagające mojej pracy :)

Znalazłem lakiernika - dzisiaj dostanie moje klamoty

Oddałem wahacz do wyspawania - nie było ślizgu i łańcuch dość mocno podjechał wahacz akurat w gnieździe łożyska wahacza - więc wyspawać rozwiercić i osadzić nowe łożysko należy :)

KristoF
15.03.2014, 20:49
No to nie łam się hopie ino składaj do kupy. Ja jusz brykam, nie na pikabello jak Ty zrobiony ale na jeżdżąco. Jak będzie pasił bajk to sie co może unowocześni. Ale klasyki trzeba szanować.

ducati996
16.03.2014, 09:35
A może zamiast spawać wahacz warto kupić uzywany? http://tablica.pl/oferta/wahacz-honda-xl600-lm-paris-dakar-pd04-zloty-CID5-ID1UrxH.html#8e417c8c3b

Jaszczur
16.03.2014, 10:42
Myslalem o tym, ale spawania tam jest na jedno piwo :) pozatym jest ladny, dlatego postanowiłem go zostawić. Brawo KristoF, wstaw fotki :) pomiary Ci dostarcze, pamiętam ;) pozdro

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

KristoF
16.03.2014, 15:46
Nie chce tu OTopować fotkami mej padlinki ale masz pewnie czas teraz to wdepnij na forum XLclub pun –tam jest wszystko w moim topicu. Wymiary chcę poznać silnika 600 bo jak mi rzygnie zaworami dorobionymi czy wysra tryby skrzyni to raczej nie będzie opłacalne naprawiać go znowu i może wstawię inny silnik…
Najlepszy byłby taki :P http://allegro.pl/silnik-honda-cb-500-i4037627854.html
Motek bardzo przyjemny do rekreacyjnej jazdy, jeździ się nim tak łatwo jak rowerem. Ale jak go podgonić to wychodzi ciapciowata zawieszka. Wiem stąd :
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=810153&highlight=honda+xl350r że się da włożyć amor regulowany od XR350.
Myślicie że za 100-150$ opłaca się z ibeja ściągać i wkładać czy różnica nie będzie opłacalna ??

Jaszczur
17.03.2014, 21:13
Działam dalej,

Dziś odebrałem jeszcze kilka drobnych klamotów od malowania i wyczyściłem amortyzator :)

Sprężynka wyszła pięknie!

Galerie uzupełniam na bieżąco.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.590829224319697.1073741828.121461047923186&type=3&uploaded=31

A tutaj pełen album:

https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881?banner=pwa


EDYTUJE również post "techniczny" z poprzedniej strony i dodaje różne informacje.


19 marca - czyszczenie półki dolnej - w galerii :)

21 marca - koła zaszprychowane - w galerii :)

aaaaa jeżeli jest ktoś, kto ma XL 600 LM z okolic Rzeszowa to poproszę o kontakt!
Chodzi o dorobienie tłumika i kolektorów z nierdzewki - "Huzar"
Chciałbym sobie dorobić, ale kolega musi mieć moto u siebie na warsztacie na pomiary :/ a ode mnie to 500 km.
Więc jak w pierwszym zdaniu proszę o kontakt podkarpackich posiadaczy XL 600 LM :)

KristoF
23.03.2014, 08:37
Ktoś Cię ubiegł :] http://allegro.pl/honda-xl-600lm-85r-22200km-xr-xl-750-xrv-400-650-i4083074882.html

kulka
23.03.2014, 19:03
tp motocykl mojego kumpla , polecam z czystym sumieniem ;)

Jaszczur
30.03.2014, 10:07
Zawiecha przednia na miejscu, gaźniki poczyszczone i zamontowane, wjechał airbox :)

Galerie uzupełnione.

Cały czas edytuje i dopisuje dane do postu "technicznego" ze 2 strony temu.

Pozdro

PDS poczyszczone - zregenerowane,

Osprzęt na kieracie zamontowany.

Zacisk hamulcowy zregenerowany :)

Instalacja elektryczna postykana.

fassi
15.04.2014, 18:23
yyyy, co to to je?

http://decker4u.de/Moppeds/Transalp/PD10-LM_2.jpg

http://decker4u.de/Moppeds/Transalp/PD10-LM_1.jpg

mishieck
15.04.2014, 18:56
Fajna zmota :)

Marcin-BB
15.04.2014, 19:46
Faziku potrzebuję szablon do wykrojenia takich boczków jak w tym transalpie na zdjęciach. Jeśli to ktoś z Twoich sąsiadów czy znajomych to poproś o jakąś dokumentację tego wynalazku.
Jaszczur przepraszam za śmiecenie w wątku:-)

Jaszczur
22.04.2014, 21:18
Sprzęt już prawie w całości, przednia lampa do poskładania została, błotnik, podnóżki, stopka boczna i ... w końcu pierwsze odpalenie :)

Oczywiście galerie cały czas uzupełniam oraz post z danymi technicznymi, po robocie postaram się to jakoś podsumować i uporządkować.

https://lh5.googleusercontent.com/-ZgI4y15oaPw/U1a3QpI_dlI/AAAAAAAACiw/9RYITVx-b6Y/w911-h607-no/IMG_10306.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-5m4YInMzLDg/U1a3ImdGVnI/AAAAAAAACiY/p7CZkC0pOmI/w911-h607-no/IMG_10304.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-RkO4oQZcIRI/U2AAK9QBogI/AAAAAAAACwE/N2TGFOcmpQY/w911-h607-no/IMG_10703.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-BUrk3121lII/U2AASrBZVEI/AAAAAAAACwU/ndTJkOrH3vE/w911-h607-no/IMG_10705.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-Qx4AnZMBHLQ/U2AC9WkqGVI/AAAAAAAACwo/XsekxJfvpfo/w911-h607-no/IMG_10706.JPG

Film z pierwszego uruchomienia

https://plus.google.com/photos/100346988972034661221/albums/5974592109944124881/6007806725961313314?banner=pwa&pid=6007806725961313314&oid=100346988972034661221

KONIEC, maszyna śmiga aż miło, wspaniale się tym konikiem jeździ :)

Zostały naklejki na czachę i boczki, nie mam ich póki co.

W wolnej chwili uporządkuje 'post techniczny".

KristoF
11.07.2015, 09:52
Heja. Nie wiem gdzie się podziać w tem przepastnem forumie... Dłubię przy XR350 '83, elektryka 6V, nie moja mocna to strona więc pytanko.
Alt ma 64W, światła oryginalnie są włączone NA STAŁE (aku nie ma) i mają 35+3W czyli zjadają 2/3 mikrej mocy. Świateł brak i mogę tak to zostawić - brak papierów więc ino w krzaki.
Ale czy może być BEZ świateł, czy brak obciążenia spowoduje spalenie czegoś lub inne problemy w układzie?
Jeśli światła mają być to jakieś ledowe grały by tutaj w kwocie do 200zł oba?

KristoF
11.07.2015, 23:03
Przebiję się przez ten gwar bo mam solution. Wystarczyło przejrzeć budowę alka i schemat elektryki. Są dwa uzwojenia. Jedno zasila żarówy, drugie CDI. Nie ma żarów= nie ma zasilania, bo się nie wzbudza prąd jak nie ma do wykonania pracy. CDI łyka non stop, a światła wedle chęci do max 38W.
Odpowiedź : nie muszę mieć światła.
Kolejny problem jednak wynikł. Sprawdzam miernikiem podzespoły wg manuala. Impulsator, cewka, altek sprawne. Ale nie reaguje mi opornościowo wogóle CDI tak to, jak i drugie - z na pewno sprawnego motka. Zakres minimalny, 200 Ohm. Japańce piszo, że musze mieć specjalny miernik Sanwa albo Kowa. Uznałem to za bujdę ale teraz nie wiem :mur:.

PS. Wiedzieliście że sam kabel do fajki iskry ma opór 5500 Ohm? :dizzy:

kylo
12.07.2015, 08:57
Min 5 kOhm często mają same fajki,

Dla porównania swego czasu chodziłem po sklepach samochodowych z miernikiem w łapie, w poszukiwaniu przewodów WN do mojego audi gdzie prawidłowa oporność powinna wynosić 2 kOhm, rekordzista - przypominam NOWY - miał 18,2 kOhm