PDA

View Full Version : Odpowietrzenie układu chłodzenia..jak??


Daroo
26.03.2012, 21:38
Witam jaki jest sposób na odpowietrzenie układu??
Zlałem stary płyn a nowy wlewałem przez chłodnice mając odkrecony zbiornik wyr. Odpalilem moto na postoju i rozgrzalem do włączenia wentylatora i ok. ale podczas jazdy temperatura silnika jest ciagle na min. czyli 1/10 podziałki(nie rosnie) i jak dotkne chłodnic to sa letnie a silnik bardzo, bardzo ciepły(pokrywa sprzegła) itd. co to powietrze czy termostat??

:confused:

Misza
26.03.2012, 21:55
Układ sam się odpowietrza, to nie KTM ;) :D Dolałeś płynu po odpaleniu silnika? Sprawdź termostat - lubi sobie paść. Wentylator Ci działa? W afrze wskazówka temp bardzo nisko leży

Daroo
26.03.2012, 22:08
kolego jak nisko?? u mnie ledwie nad minimum a w tramku czy wiadrze miałem zawsze ok połowy. Płynu mam ponad max w zbiorniku :/. ile kosztuje termostat jakby co??

Misza
26.03.2012, 22:27
Nie patrz na zbiornik, popatrz ile w chłodnicy jest płynu.

Artuditu
26.03.2012, 22:29
okolice 20zł Pasuje od daewoo tico

Kobra
26.03.2012, 22:39
Ja miałem problem z przegrzewającą się AT i zakupiłem termostat z Tico, koszt 14,50zł.Po wymianie płynu dwa razy dolewałem do chłodnicy po pełnym rozgrzaniu.Sprawdz poziom w chłodnicy, ale odkrecaj powoli i nie na rozgrzanym silniku!

rambo
26.03.2012, 23:21
Te termostaty od Tico za 15~20zł to są panowie nic nie warte. :Thumbs_Down:
Na potrzeby sklepu zrobiłem taki mały test i z tych tanich zamienników jakie można dostać "do tico" i żaden nie działał jak trzeba.
Szczegóły tu (http://sklep.tszoda.pl/145-tlumik-leo-vince.html)


29597



29598

Dzieju
27.03.2012, 07:56
Uzupełniając wypowiedź Rambo dodam że nie tylko Tico-termostaty różnie mają ze swoim działaniem.
Niby markowe również potrafią nie trzymać parametrów o czym się przekonałem robiąc im testy.

Daroo
27.03.2012, 11:21
dzisiaj sprawdze ile mam płynu w chłodnicy ale jeszcze jedno pytanie to jaki termostat mozna załozyc zamiast hondowskiego?? i jaka macie temp silnika teraz o tej porze podczas jazdy??

rambo
27.03.2012, 11:38
Cały rok taką sama powinna być czyli minimum 82C.
Jakieś 1/4 skali na wskazówce.
Nad zdjęciami masz pod "tu' linka

Kobra
27.03.2012, 13:24
W niedziele pośmigałem trochę po wertepach i wskazówka doszła max do połowy ( mała prędkość przy stosunkowo dużych obrotach ), a było 18 stopni ciepełka, w moim przypadku trafiłem chyba na w miarę dobry Ticotermostat :) Ale prawdziwe testy to dopiero będą przy +30 :D

Daroo
27.03.2012, 15:10
ok dzieki zobaczymy jak bedzie w upaly wtedy najwyzej sie zakupi taki termos. Płynu jest na maksa wiec tak musi byc.
Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam.

rambo
27.03.2012, 15:21
W aucie po nagrzaniu prawidłowo silnika masz wskazówkę w tym samym miejscu czy jest -30 czy +30

Daroo
27.03.2012, 15:28
tak wiem ale u mnie jak smigalem ciagle po lasach to wskaznik był na połowie a tylko jak wyjechalem na czarne to spadło do min i tak sie trzymało.

podos
27.03.2012, 17:13
Witam jaki jest sposób na odpowietrzenie układu??
Zlałem stary płyn a nowy wlewałem przez chłodnice mając odkrecony zbiornik wyr. Odpalilem moto na postoju i rozgrzalem do włączenia wentylatora i ok. ale podczas jazdy temperatura silnika jest ciagle na min. czyli 1/10 podziałki(nie rosnie) i jak dotkne chłodnic to sa letnie a silnik bardzo, bardzo ciepły(pokrywa sprzegła) itd. co to powietrze czy termostat??

:confused:

Zapraszam

http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Kategoria:Uk%C5%82ad_Ch%C5%82odzenia

Dzieju
27.03.2012, 18:46
W aucie po nagrzaniu prawidłowo silnika masz wskazówkę w tym samym miejscu czy jest -30 czy +30
To zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
W jednych stoi sztywno w innych wskazówka pokazuje aktualną temp. dzięki temu widać kiedy włącza się i wyłącza wiatrak.

Piki
27.03.2012, 19:09
tak wiem ale u mnie jak smigalem ciagle po lasach to wskaznik był na połowie a tylko jak wyjechalem na czarne to spadło do min i tak sie trzymało.

U mnie jest tak samo, ale zawsze myślałem, że tak być powinno. Normalna temperatura pracy jest zdaje się tuż powyżej pierwszego odcinka na podziałce, to jest bardzo neiwielka różnica między zimnym, a już rozgrzanym. W czasie normalnej jazdy chłodzi się powietrzem i utrzymuje na tym poziomie. Jak jeździsz w korku czy po terenie silnik się nagrzewa i wskazówka skacze powoli w górę. Jak dochodzi do około połowy załącza się wentylator i utrzymuje ją na tym poziomie.

Tak mi to ktoś wytłumaczył i ja się tym nie niepokoję ;)

Dzieju
27.03.2012, 19:40
Normalna temperatura pracy jest zdaje się tuż powyżej pierwszego odcinka na podziałce. Jak dochodzi do około połowy załącza się wentylator i utrzymuje ją na tym poziomie.
A dokładniej ok 1/3 skali.
Włączenie wentylatora ok 2/3-3/4 oczywiście kazdy czujnik i wskaźnik może mieć nieznacznie inne wskazania.

Evvil
27.03.2012, 22:24
No u mnie przed remontem silnika latem w korku to wskazówka szybowała do 4/5 skali i troszkę powyżej i wtedy załączał się wiatrak, oczywiście po ruszeniu powietrze chłodziło go tak mniej więcej do 1/3 - 2/5 skali... No ale u mnie to wogóle trochę dziwy się działy... Jak Szparaq odda mi moją Afrę to sprawdzę chętnie czy jest jakaś różnica (chociaż nie wiem dlaczego miałaby być skoro to termostat raczej)...