View Full Version : Odpowietrzenie układu chłodzenia..jak??
Witam jaki jest sposób na odpowietrzenie układu??
Zlałem stary płyn a nowy wlewałem przez chłodnice mając odkrecony zbiornik wyr. Odpalilem moto na postoju i rozgrzalem do włączenia wentylatora i ok. ale podczas jazdy temperatura silnika jest ciagle na min. czyli 1/10 podziałki(nie rosnie) i jak dotkne chłodnic to sa letnie a silnik bardzo, bardzo ciepły(pokrywa sprzegła) itd. co to powietrze czy termostat??
:confused:
Układ sam się odpowietrza, to nie KTM ;) :D Dolałeś płynu po odpaleniu silnika? Sprawdź termostat - lubi sobie paść. Wentylator Ci działa? W afrze wskazówka temp bardzo nisko leży
kolego jak nisko?? u mnie ledwie nad minimum a w tramku czy wiadrze miałem zawsze ok połowy. Płynu mam ponad max w zbiorniku :/. ile kosztuje termostat jakby co??
Nie patrz na zbiornik, popatrz ile w chłodnicy jest płynu.
Artuditu
26.03.2012, 22:29
okolice 20zł Pasuje od daewoo tico
Ja miałem problem z przegrzewającą się AT i zakupiłem termostat z Tico, koszt 14,50zł.Po wymianie płynu dwa razy dolewałem do chłodnicy po pełnym rozgrzaniu.Sprawdz poziom w chłodnicy, ale odkrecaj powoli i nie na rozgrzanym silniku!
Te termostaty od Tico za 15~20zł to są panowie nic nie warte. :Thumbs_Down:
Na potrzeby sklepu zrobiłem taki mały test i z tych tanich zamienników jakie można dostać "do tico" i żaden nie działał jak trzeba.
Szczegóły tu (http://sklep.tszoda.pl/145-tlumik-leo-vince.html)
29597
29598
Uzupełniając wypowiedź Rambo dodam że nie tylko Tico-termostaty różnie mają ze swoim działaniem.
Niby markowe również potrafią nie trzymać parametrów o czym się przekonałem robiąc im testy.
dzisiaj sprawdze ile mam płynu w chłodnicy ale jeszcze jedno pytanie to jaki termostat mozna załozyc zamiast hondowskiego?? i jaka macie temp silnika teraz o tej porze podczas jazdy??
Cały rok taką sama powinna być czyli minimum 82C.
Jakieś 1/4 skali na wskazówce.
Nad zdjęciami masz pod "tu' linka
W niedziele pośmigałem trochę po wertepach i wskazówka doszła max do połowy ( mała prędkość przy stosunkowo dużych obrotach ), a było 18 stopni ciepełka, w moim przypadku trafiłem chyba na w miarę dobry Ticotermostat :) Ale prawdziwe testy to dopiero będą przy +30 :D
ok dzieki zobaczymy jak bedzie w upaly wtedy najwyzej sie zakupi taki termos. Płynu jest na maksa wiec tak musi byc.
Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam.
W aucie po nagrzaniu prawidłowo silnika masz wskazówkę w tym samym miejscu czy jest -30 czy +30
tak wiem ale u mnie jak smigalem ciagle po lasach to wskaznik był na połowie a tylko jak wyjechalem na czarne to spadło do min i tak sie trzymało.
Witam jaki jest sposób na odpowietrzenie układu??
Zlałem stary płyn a nowy wlewałem przez chłodnice mając odkrecony zbiornik wyr. Odpalilem moto na postoju i rozgrzalem do włączenia wentylatora i ok. ale podczas jazdy temperatura silnika jest ciagle na min. czyli 1/10 podziałki(nie rosnie) i jak dotkne chłodnic to sa letnie a silnik bardzo, bardzo ciepły(pokrywa sprzegła) itd. co to powietrze czy termostat??
:confused:
Zapraszam
http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Kategoria:Uk%C5%82ad_Ch%C5%82odzenia
W aucie po nagrzaniu prawidłowo silnika masz wskazówkę w tym samym miejscu czy jest -30 czy +30
To zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
W jednych stoi sztywno w innych wskazówka pokazuje aktualną temp. dzięki temu widać kiedy włącza się i wyłącza wiatrak.
tak wiem ale u mnie jak smigalem ciagle po lasach to wskaznik był na połowie a tylko jak wyjechalem na czarne to spadło do min i tak sie trzymało.
U mnie jest tak samo, ale zawsze myślałem, że tak być powinno. Normalna temperatura pracy jest zdaje się tuż powyżej pierwszego odcinka na podziałce, to jest bardzo neiwielka różnica między zimnym, a już rozgrzanym. W czasie normalnej jazdy chłodzi się powietrzem i utrzymuje na tym poziomie. Jak jeździsz w korku czy po terenie silnik się nagrzewa i wskazówka skacze powoli w górę. Jak dochodzi do około połowy załącza się wentylator i utrzymuje ją na tym poziomie.
Tak mi to ktoś wytłumaczył i ja się tym nie niepokoję ;)
Normalna temperatura pracy jest zdaje się tuż powyżej pierwszego odcinka na podziałce. Jak dochodzi do około połowy załącza się wentylator i utrzymuje ją na tym poziomie.
A dokładniej ok 1/3 skali.
Włączenie wentylatora ok 2/3-3/4 oczywiście kazdy czujnik i wskaźnik może mieć nieznacznie inne wskazania.
No u mnie przed remontem silnika latem w korku to wskazówka szybowała do 4/5 skali i troszkę powyżej i wtedy załączał się wiatrak, oczywiście po ruszeniu powietrze chłodziło go tak mniej więcej do 1/3 - 2/5 skali... No ale u mnie to wogóle trochę dziwy się działy... Jak Szparaq odda mi moją Afrę to sprawdzę chętnie czy jest jakaś różnica (chociaż nie wiem dlaczego miałaby być skoro to termostat raczej)...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.