Zaloguj się

View Full Version : Jak sie obniza Afri?


Robertbed
02.08.2008, 13:05
Czy ktos mi moze wyjasnic jak sie obniza Afri na zawieszeniu?
Z gory dzieki.

Babel
02.08.2008, 14:21
Ja mam wpuszczone przdnie zawieszenie wpolki ok 1,5 cm i odkeconą na max spreżynę napięcia tylnego amorka.
Generalnie nadal jest wysoko ale zawsze przy moim 164 cm wzorstu troche bliżej do ziemi ;)

newrom
02.08.2008, 15:10
Wpuszczasz lagi jak wspomniał kolega Babel. Napięcia wstępnego nie ruszasz. Zamiast tego wykonujesz z płaskownika "dogbones" odrobine (1-2cm) dłuższe od oryginałów i przekładasz.
Psie kości wyglądają tak (jak te z lewej)
731
źródło http://www.zenfire.ws

Pozdr
newrom

Robertbed
02.08.2008, 16:14
hmmmm, to za mocne dla mnie do pojecia,musze sie przyjrzec temu calemu zawieszeniu, dzieki

KML
02.08.2008, 17:42
newrom wiesz kto wykonuje takie cacka, ja bym chciał znowu podnieść ją do góry tyle ile się da ;)

newrom
02.08.2008, 18:38
Dorobi Ci to każdy frezer. To żadne mecyje materiałów to też nie będzie wymagało kosmicznych. Tyle że musiałbyś dokupić dłuższe przednie lagi bo inaczej miałbyś zadek za wysoko. Nie wiem jak by się wtedy zachowywał motocykl, jak obniżyłem tył i zostawiłem przód to miałem jazdę jak na czoperze (w DT) :)

Pozdr
newrom

kudlacz
03.08.2008, 16:55
Psie kości wyglądają tak (jak te z lewej)
731
źródło http://www.zenfire.ws

Pozdr
newrom
Tak, te trzy otwory nie przekonują mnie (patrząc na grubość "ścianki"), ale pomysł ok.

rambo
04.08.2008, 20:37
lagi w półkach jak pisze babel. amor obniżyc. jak wsiadłem na afryke Oli to jak na hulajnodze :p nie wiedziałem że tak można AT obniżyc

MaRP
05.08.2008, 12:43
lagi w półkach jak pisze babel. amor obniżyc. jak wsiadłem na afryke Oli to jak na hulajnodze :p nie wiedziałem że tak można AT obniżyc

Dokładnie! Teraz jest niewiele wyżej niż na trampku:)

hubert
05.08.2008, 15:49
Spoko jeśli na Afryczce ma jeździć niewielkiej postury i wagi osoba to spokojnie wystarczy opuścić przód na półkach, a z tyłu napięcie wstępne na min. Nie trzeba żadnych dogbones :) Co innego gdy Afryczki ma dosiadać osoba niska ale przy tym ciężka, wtedy może się okazać że przy ustawieniu na min napięcia wstępnego SAG jest za mały i amor będzie dobijał ...

newrom
05.08.2008, 18:26
Zara, ale jak ten mały i lekki wejdzie w szybki winkiel to przy rozkręconej sprężynie przejście zakrętu będzie o wiele mniej stabilne.
No ale co kto lubi :->

Pozdr
newrom
PS. ide do garażu podnieść detka na dogbones :-)

hubert
05.08.2008, 19:00
Hmm dlaczego ? Jeśli przód na półkach będzie obniżony to geometria będzie zachowana ...

Zresztą może niech wypowie się Ola bo ona ma chyba dokładnie w taki sposób opuszczoną Afrykę a śmiga w winklach jak szalona :D

newrom
05.08.2008, 23:07
Hmm dlaczego ?

Bo SAG służy do ustawienia amortyzatora w taki sposób by możliwie najlepiej wybierał nierówności i równocześnie trzymał się drogi. Zmniejszanie wstępnego napięcia by obniżyć motocykl kojarzy mi się z obniżaniem poprzez spuszczenie powietrza w kołach (hihi, kiedyś tak obniżyliśmy tira bo się nie mieścił pod konstrukcją bramy u kumple) :)

Pozdr
newrom
PS. może jutro pokaże jak banalne jest obniżenie/podniesienie, mam kilka fotek z operacji podnoszenia detka (zajęło mi to ok 1h).

newrom
05.08.2008, 23:14
Na stronie nr 5 załącznika, lub pod adresem (http://www.ohlins.com/Portals/0/documents/manuals/07241-02A.pdf)pokazane dlaczego zabawy SAG nie są rozsądne ;>

hubert
06.08.2008, 08:15
Bo SAG służy do ustawienia amortyzatora w taki sposób by możliwie najlepiej wybierał nierówności i równocześnie trzymał się drogi. Zmniejszanie wstępnego napięcia by obniżyć motocykl kojarzy mi się z obniżaniem poprzez spuszczenie powietrza w kołach (hihi, kiedyś tak obniżyliśmy tira bo się nie mieścił pod konstrukcją bramy u kumple) :)


Hej kolego wiem co to jest SAG i jeśli osoba jest lekka i zostanie opuszczony przód to przy napięciu wstępnym skręconym na min SAG może być wciąż w dopuszczalnym zakresie wartości. Myślisz że wstawiając dogbones nie ingerusjesz we właściwości amortyzatora ? Przecież wydłużasz dźwignię tak ?

newrom
06.08.2008, 11:40
Ingeruje oczywiście. Trenowałem obydwa rozwiązania (jak byłem trochę lżejszy ;>) i rozwiązanie z kościami IMVHO spisuje się najlepiej. Jedyną wadą obniżania kościami jest konieczność ich kupienia/dorobienia.
Wszystko moim skromnym zdaniem, oczywiście :)
Aha, jeszcze można obiżyć wybierając gąbkę z siedzenia. Też trenowałem, ale dla mnie nie do przyjęcia. Może gdyby usunąć gumy na których siedzi kanapa to dałoby się zyskać kolejny cm (coś w ten deseń, jeśli się nie mylę ma zrobiony znajomek w wisromie).

Pozdr
newrom

Robertbed
03.09.2008, 17:55
no ok, to zescie sobie pogadali, w wiekszosci niezrozumialym dla mnie jezykiem,hehe, niestety.
moze ktos jednak zna lekarstwo na cale zlo? tylko mi nie mowic zebym moto inne sobie zapodal :mad:

jako ze rozwazaliscie tez pod wzgledem wagi ridera to juz wam mowie ze waze
ok 75kg, takze piorko :) martwie sie tylko co bedzie jak plecak ze soba zabiore??? :eek:

firefighter80
03.09.2008, 19:12
jak to "obniża"??? do góry! do góry! :)

Robertbed
04.09.2008, 00:52
taaaaaaaaaa, heheheehh, to chyba po drabinie na afri wejde, ech, ja tu z powaznym problemem a kolega zartuje...widze ze sobie bede musiam sam poradzic, no nic nowego :mur:

CaMeL
04.09.2008, 01:36
a po co to jest zrobione obniżenie zawieszenia?

DANDY
04.09.2008, 13:16
W afri do obniżenia nie wystarczą same "kości" bo jest to zintegrowana część wraz z tulejką która jest łożyskowana, wykonane jest to jako odkówka stalowa (AT 04,07.07a,niewiem jak w 03) . Zimą napewno będe dorabiał całe to ustrojstwo z dwoma lub trzema dziurkami jak na zdjęciu samych kości z prawej tylko materiału między otworami http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=731&thumb=1&d=1217682539 (http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=731&d=1217682539)
chce więcej zostawić dlatego będą otwory dwa lub trzy w zależności na ile kiwaczka pozwoli, ponadto łożyskowaną tulejkę wypoarze w kalamitkę smarowniczą aby można było smarować łożyska bez rozbierania całego elementu (dziwi mnie dlaczego orginalnie nie ma kalamitek w XL,XR i cr są standartowo ! ,chyba obniżenie kosztów produkcji ?! )
Element chce wykonać stalowy tj. kości dospawane do tulejki .
Co prawda nie potrzebuje obniżyć afri ale będe wkładał dłuższy amortyzator . Jeżeli jest ktoś chętny zrobie więcej tych elementów do "obniżania" lub jeżeli ktoś chce mnie wyprzedzić to ja się podłącze bo planuje wykonanie tego za dwa-trzy miesące .

ps.
jeżeli ma ktoś z was drugi nieporzebny na daną chwile element łączący ramę z kiwaczką proszę o porzyczenie na wzór do wykonania w.w. elementu wtedy prawdopodobnie dorobie go wcześniej .

podos
04.09.2008, 14:39
(dziwi mnie dlaczego orginalnie nie ma kalamitek w XL,XR i cr są standartowo ! ,chyba obniżenie kosztów produkcji ?! )


Ja mam dwie kalamitki, podobnie jak wszyscy wlascicele RD07a


PS: Widzialem gdzies na necie takie "kosci" ze srubą rzymska. Mozna bylo sobie regulowac wysokosc tylu w zalenosci od potrzeb.

Pastor
04.09.2008, 14:57
PS: Widzialem gdzies na necie takie "kosci" ze srubą rzymska. Mozna bylo sobie regulowac wysokosc tylu w zalenosci od potrzeb.
Sambor linkował to z jakiegoś chyba francuskiego forum. Bardzo fajny patent.

... obniżaniem poprzez spuszczenie powietrza w kołach ... kiedyś tak obniżyliśmy tira bo się nie mieścił pod konstrukcją bramy
U nas kierowca TIRa nie chciał sobie spuścić powietrza przed niskim przejazdem pod rurociągiem, bo: no co wy duraki - przecie spuszcze na dole, a mnie na górze się nie mieści :haha2:

Zdrowia!
:hello:

DANDY
04.09.2008, 17:39
Ja mam dwie kalamitki, podobnie jak wszyscy wlascicele RD07a


PS: Widzialem gdzies na necie takie "kosci" ze srubą rzymska. Mozna bylo sobie regulowac wysokosc tylu w zalenosci od potrzeb.
no to ja mam wersję dla ubogich bo nie znalazłem żadnej kalamitki ale nawet jak są dwie w różnych punktach to i tak mało bo elementów do smarowania jest min pięć !:p

DANDY
04.09.2008, 17:50
Sambor linkował to z jakiegoś chyba francuskiego forum. Bardzo fajny patent.


Srutu tutu pęczek drutu - mój kolega ma słonia na złotym łańcuchu :p

interesuje mnie konkret a nie jakieś bajki .................:Sarcastic:
gdziekupić za ile itp. :umowa:

PS
swją drogą patent z rzymską śrubą niezły pomysł tylko czy gwint wytrzyma takie naprężenia ?!

podos
05.09.2008, 09:45
Srutu tutu pęczek drutu - mój kolega ma słonia na złotym łańcuchu :p

interesuje mnie konkret a nie jakieś bajki .................:Sarcastic:
gdziekupić za ile itp. :umowa:

PS
swją drogą patent z rzymską śrubą niezły pomysł tylko czy gwint wytrzyma takie naprężenia ?!

nie przeginaj, moze jeszcze mam Ci kupic i zamontowac. Przyłoz sie i poszukaj.

wlodar
05.09.2008, 10:21
Powiem tak... jak komuś Afri za duża to se może trampka kupić:P (wiem bo miałem i uznałem że za mały)a swoją drogą, wzrost nie gra roli... wystarczy spojrzeć na Ropucha a każdy przyzna rację, chłop 2 metrów nie ma a śmiga aż miło.
Afri mozna co najwyżej podwyższyć, co z lubością proponuje nam znany wszystkim z "niskich cen" AQ

https://ssl.kundenserver.de/s74270419.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1548c0ea843daeb/shopdata/0020_Fahrwerk+=26amp=3Bslash=3B+Underbody/0160_Gabeln=2C+Federbeine+=26amp=3Bslash=3B+Forks+ and+Struts/images/UF010-300breita_300x222.jpg
a oto link:
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1548c0ea843daeb/shopdata/0020_Fahrwerk+=26amp=3Bslash=3B+Underbody/0160_Gabeln=2C+Federbeine+=26amp=3Bslash=3B+Forks+ and+Struts/product_details.shopscript?article=0120_Fahrwerk-Erh%3DF6hungskit%2B%3D28UF010%3D29

....a tak przy okazji, na XRce też ledwie ziemi sięgałem, ale przecież o to chodzi:)

DANDY
05.09.2008, 12:44
nie przeginaj, moze jeszcze mam Ci kupic i zamontowac. Przyłoz sie i poszukaj.

z calego serca dziękuje za pomoc :p

wlodar
znalazłem już to wcześniej ale jak dlamnie za tanie :dizzy:,mimo wszystko wielkie dzięki :)

Robertbed
05.09.2008, 14:54
no tak,malo tego ze zaczely sie tu jakies potyczki, to jeszcze wyszlo na to ze nalezy podwyzszac afri, ech. widac musze sobie sam cos wymyslec, pierwsze to pojdzie siedzisko pod noz, i regulacja sprezyny, powinno byc dobrze

DANDY
05.09.2008, 15:40
no tak,malo tego ze zaczely sie tu jakies potyczki, to jeszcze wyszlo na to ze nalezy podwyzszac afri, ech. widac musze sobie sam cos wymyslec, pierwsze to pojdzie siedzisko pod noz, i regulacja sprezyny, powinno byc dobrze
no tak podos za uprzejmy nie jest :Sarcastic: , ale wracając do tematu tak naprawde też chce podwyższyć tylko z innym amorem i dzwignie którą chce dorobić z standartowym amorem od afri obniży ją .

Robertbed
05.09.2008, 17:55
jak obnizy tooo..... dorob dwieeee...:bow:

tomasz_1006
11.09.2008, 18:42
Robert,a nie prosciej byloby przykleic cos pod buty??:haha2:

Robertbed
11.09.2008, 22:49
Ty nie badz taki madry,hehehe, wogole to jak zamierzasz afri jakos naprawiac to polecam na http://www.louis.de (http://www.louis.de/) zestaw dobrych kluczy nasadowych w dziale pflege & wartung, jest obnizka i mozna fajny zestaw za drobne 29.95 ojrasow, pozdr

rafcio
19.09.2008, 22:21
no tak,malo tego ze zaczely sie tu jakies potyczki, to jeszcze wyszlo na to ze nalezy podwyzszac afri, ech. widac musze sobie sam cos wymyslec, pierwsze to pojdzie siedzisko pod noz, i regulacja sprezyny, powinno byc dobrze
niestety te ponad 180cm nie wiedzą co to życie . obniżyłem na półkach o jakieś 2 cm ,jakoś daję radę . najlepiej się po prostu za często nie zatrzymywać,to i rzadziej się człowiek będzie wk..; stresował

Robertbed
20.09.2008, 00:40
rafcio..hmmm...ale nie o to chodzi...ja nie chce sie stresowac wcale, mysle ze to wyciecie tej zajebiscie chujowej gabki to jest temat, teraz pozostaje wlozenie tam czegos rownego(gela jakiegos) i dac do kaletnika coby jagnieca skorka obszyl, ponoc bedzie lux.pozdro

ramires
20.09.2008, 09:49
Przerobienie siedzenia z nowym obszyciem to koszt max 250zl
mariomoto Ci to zrobi - sprawdzony - wielu naszych na tym sie buja.

wieczny
20.09.2008, 12:10
Ale wielu jest z nich niezadowolonych.

ramires
20.09.2008, 12:23
z obszycia czy z wybrania gąbki?

Robertbed
20.09.2008, 13:22
no wszystko zajebiscie, jak tylko skore znajde to sie tym zajme, na razie jednak skupiony jestem na zalatwianiu prawa jazdy :mur: hehe

wieczny
20.09.2008, 15:35
Z Mariamota :). Zapadają się, obszycia na zgięciach pękają. W necie wszyscy pieją z zachwytu, a pod knajpą mówią, że przydałaby się tej firmie jakaś budująca krytyka.

Firma wie, że w necie ją chwalą. I to wystarczy, bo interesowi nabijają się klienci. A mogliby lepiej...

oldi
21.09.2008, 01:22
W afri do obniżenia nie wystarczą same "kości" bo jest to zintegrowana część wraz z tulejką która jest łożyskowana, wykonane jest to jako odkówka stalowa (AT 04,07.07a,niewiem jak w 03) . Zimą napewno będe dorabiał całe to ustrojstwo z dwoma lub trzema dziurkami jak na zdjęciu samych kości z prawej tylko materiału między otworami http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=731&thumb=1&d=1217682539 (http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=731&d=1217682539)
chce więcej zostawić dlatego będą otwory dwa lub trzy w zależności na ile kiwaczka pozwoli, ponadto łożyskowaną tulejkę wypoarze w kalamitkę smarowniczą aby można było smarować łożyska bez rozbierania całego elementu (dziwi mnie dlaczego orginalnie nie ma kalamitek w XL,XR i cr są standartowo ! ,chyba obniżenie kosztów produkcji ?! )
Element chce wykonać stalowy tj. kości dospawane do tulejki .
Co prawda nie potrzebuje obniżyć afri ale będe wkładał dłuższy amortyzator . Jeżeli jest ktoś chętny zrobie więcej tych elementów do "obniżania" lub jeżeli ktoś chce mnie wyprzedzić to ja się podłącze bo planuje wykonanie tego za dwa-trzy miesące .

ps.
jeżeli ma ktoś z was drugi nieporzebny na daną chwile element łączący ramę z kiwaczką proszę o porzyczenie na wzór do wykonania w.w. elementu wtedy prawdopodobnie dorobie go wcześniej .
ja chętnie machnę tylko podeślij mi dokładny rysunek techniczny.

Mecia
22.09.2008, 20:28
koła od supermoto:D

Robertbed
25.09.2008, 02:08
ooooo,takie siedzisko by mi przydalo, juz z zapytaniem wyslalem maila
gdzie, za ile i jaki material uzyty pod skorke :)
http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrVnP2PlTI/AAAAAAAAAW0/8d1v1svKcRE/siedzisko%20AT.JPG (http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrVnP2PlTI/AAAAAAAAAW0/8d1v1svKcRE/siedzisko%20AT.JPG)http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrWBzBUxBI/AAAAAAAAAXo/3R3QuVerK1o/e512_1.JPG (http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrWBzBUxBI/AAAAAAAAAXo/3R3QuVerK1o/e512_1.JPG)
Ponoc to na "short asses" jak to sie kolega wyrazil :brawo:
Wogole to ta Afri do opchniecia,ciekawe za ile pojdzie, 70tk na budziku, sporo
http://cgi.ebay.co.uk/2002-HONDA-Africa-Twin-XRV750_W0QQitemZ180290497281QQcmdZViewItem?hash=it em180290497281&_trksid=p3913.c0.m22

oldi
25.09.2008, 08:18
ooooo,takie siedzisko by mi przydalo, juz z zapytaniem wyslalem maila
gdzie, za ile i jaki material uzyty pod skorke :)
http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrVnP2PlTI/AAAAAAAAAW0/8d1v1svKcRE/siedzisko%20AT.JPG (http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrVnP2PlTI/AAAAAAAAAW0/8d1v1svKcRE/siedzisko%20AT.JPG)http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrWBzBUxBI/AAAAAAAAAXo/3R3QuVerK1o/e512_1.JPG (http://lh6.ggpht.com/robertbed01/SNrWBzBUxBI/AAAAAAAAAXo/3R3QuVerK1o/e512_1.JPG)
Ponoc to na "short asses" jak to sie kolega wyrazil :brawo:
Wogole to ta Afri do opchniecia,ciekawe za ile pojdzie, 70tk na budziku, sporo
http://cgi.ebay.co.uk/2002-HONDA-Africa-Twin-XRV750_W0QQitemZ180290497281QQcmdZViewItem?hash=it em180290497281&_trksid=p3913.c0.m22
przynajmniej nie ściemnia z przbiegiem!siemiesza mnie czasami ogłoszenai typu rok prod.91 33 tyś nalatane ja swoją brałem od niemca i oficjalnie powiedział że ma 140tyś i tyle ma i jeździ i jest ok.

Robertbed
01.10.2008, 11:15
no ten koleszka wcale sie nie przyinteresowal moim zainteresowaniem jego siedziskiem :Sarcastic:
nic nie odpisal.

Czesto slysze takie cos zeby na lagach obnizac, ale jak do tego sie zabrac?
Jakos nie rozumiem tego,moze kto w trzech zdaniach by mi banke rozjasnil, dzieki.

podos
01.10.2008, 11:18
trzy zdania to za duzo.

Wpuść lagi glębiej w połki ...

Robertbed
01.10.2008, 17:01
oka, czyzby to bylo az takie proste, dzieki

Babel
22.12.2008, 13:55
no ten koleszka wcale sie nie przyinteresowal moim zainteresowaniem jego siedziskiem :Sarcastic:
nic nie odpisal.



Ja mam takie siedzonko - dzieki Ramiresowi i Kazmirowi:
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=2094&page=2 - kurcze jak link robic do konkretnego posta :( - zobacz pod koniec zamieszczonego linka

plus przod lagi wpuszczone 1,5 cm

hubert
22.12.2008, 14:09
http://www.africatwin.com.pl/showpost.php?p=34706&postcount=19

W prawym górnym rogu swojego posta masz taki numerek #19 i to jest właśnie link do tego konkretnego posta :)

Babel
22.12.2008, 14:23
http://www.africatwin.com.pl/showpost.php?p=34706&postcount=19

W prawym górnym rogu swojego posta masz taki numerek #19 i to jest właśnie link do tego konkretnego posta :)
O dzieki :)

Robertbed
23.12.2008, 12:38
Spoko jest, na lagach wpuszcilem deczko, a siedzenie juz mi ktos zaproponowal bardzo podobne do twojego Babel,
a tak korzystajac z okazji to Wesolych Swiat!

podos
16.01.2009, 09:52
cd: http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=2339

MOTOMYSZA
20.01.2009, 20:23
Witojcie!
Tak jak w temacie, tzn chciałbym podwyższyc przód swojej AT RD07. Dotychczas znane mi sposoby to:
-zakup nowego widelca Marzocchi 50, ale to pare zł za dużo :dizzy:jak na moje możliwości lub od innego moto np LC8 ADV.S
-dorobic wyższe, znaczy dłuższe o kilka cm górne korki i przesunąc dolną półkę amora o wysokośc korków a górną złapac na korku (tego patentu to bym się trochę chyba bał zmajstrowac-bo czy wytrzyma łączenie gwintowe :oldman:korka z rurą?Asfalt może jeszcze OK, ale teren? ) Może ktoś tak jeździ to niech się wypowie czy to zdaje egzamin i jak ''toto'' się zachowuje.


To chyba tyle pomysłów które wyczytałem na Forum, a ja mam jeszcze jeden,tylko nie wiem czy to się da, a mianowicie:
-gdyby można było dobrac od czegoś lub dorobic, dłuższe o kilka cm rury amortyzatora. Macie może jakiś pomysł ?

pałeł
20.01.2009, 22:39
może to będzie herezja ale lepiej kupić inny motocykl no chyba ze chcesz mieć afrike rejli

ramires
23.01.2009, 14:20
RD07(a) nie jest wdzięczna do podnoszenia ze względu na kąt główki ramy, jak podniesiesz tylko przód będziesz miał czopera prawie ... Jeśli już to po całości.

Na forum TA czytałem jak tam podnoszą całe trampki do góry w dość ekonomiczny (nie wiem czy pewny) sposób.
Tutaj link: Transalp klub - podnoszenie zawieszenia (http://www.transalpclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=241)

Załóż wątek osobny poza tym, bo to jest o obniżaniu a nie podwyższaniu, chyba ze moderator to przeniesie.

rambo
23.01.2009, 20:26
Poczytałem te "przeróbki" na forum trampka. Bez urazy ale są z dupy kompletnie. Podnoszenie tylnego amora jest OK, ale podnoszenie przodu za pomocą dłuższych nakrętek uważam za kompletnie nieracjonalnie. :Sarcastic:

mad_leaf
28.03.2009, 20:15
Moj kumpel w XTZ miał wpuszczone lagi i to było powodem wibracji przy wiekszych predkościach! Sam porównałem po wyrównaniu i było niebo a ziemia! To wynikało z wpuszczenia jako takiego czy moze złej głebokości? W AT 1,5cm nie zmieni właściwości trakcyjnych?

werzaba
12.05.2009, 13:22
Ja również zgłębiam temat możliwości obniżenia 07.
przód -ok - wpuści się nieco lagi.
Jak jest z tymi kościami na tył, spradzał ktoś jak działa ten patent? jakieś doświadczenia z tym tematem, jak doświadczenia z zestawem DANDY'ego? czy szukać czegoś gdzie indziej?
Pozdrawiam

ramires
12.05.2009, 15:56
Dandy nie ma netu teraz.
Ten jeden wykonawca co mial nam to rzezbic dal ciala
jestesmy na etapie zalatwiania nowego dostawcy - sprawdzonego.
Dopasowac stal mają teraz dla nas, aby to wytrzymałe było

PARYS
30.06.2009, 20:48
Rami ruszyło się coś w temacie?
Czy ktoś już ma rysunek?

DANDY
21.01.2010, 19:58
żeby nie było , że temat odpuściłem - zrobiłem narazie prototyp do przetestowania
- pierwszy otwór od strony mocowania kości podwyższy afri o 4/5 cm , drugi ten w którym zamontowana jest "kiwaczka" obniży o 4/5 cm trzeci obniży o 8/9 cm ale tu może być problem z kołem , które może dotknąć błotnika przy max dobiciu kalamitka smarownicza oczywiście w standarcie :D

Kuler
07.07.2010, 05:31
Witam, ja dziś obniżałem swoją 03. Wcześniej była max rozkręcona sprężyna na tylnym amorku, teraz zdecydowałem się jeszcze opuścić ją na lagach ok 4cm. Efekt jest, różnica odczuwalna, tylko nie wiem jak zachowuje się na drodze bo jeszcze nie próbowałem :)

173cm i 108kg :)))

pozdro :)

Dzieju
09.07.2010, 21:25
Witam, ja dziś obniżałem swoją 03. Wcześniej była max rozkręcona sprężyna na tylnym amorku, teraz zdecydowałem się jeszcze opuścić ją na lagach ok 4cm. Efekt jest, różnica odczuwalna, tylko nie wiem jak zachowuje się na drodze bo jeszcze nie próbowałem :)

173cm i 108kg :)))

pozdro :)
Generalnie każda zmiana wpływa na prowadzenie , powinno się raczej robić i przód i tył proporcjonalnie.
Ale potestuj może ci podpasuje.

Kuler
29.07.2010, 02:43
Różnica jest znacząca, przede wszystkim pewniej czuje się w "awaryjnych" sytuacjach - najczęściej w terenie. Jednak minus jest taki że mimo deflektora od kolegi WD60 po obniżeniu przodu znowu wieje w czuprynę :/ (krótka szyba+duży deflektor)

Wolf
02.08.2010, 19:17
Moj kumpel w XTZ miał wpuszczone lagi i to było powodem wibracji przy wiekszych predkościach! Sam porównałem po wyrównaniu i było niebo a ziemia! To wynikało z wpuszczenia jako takiego czy moze złej głebokości? W AT 1,5cm nie zmieni właściwości trakcyjnych?

Potwierdzam. W TA miałem przód wpuszczony ok 3 cm i powstał wibrator, który dodatkowo ciężko się manewrował. Tył też został opuszczony o ok 3 cm jakąś niemiecką kością ( jeden element). Producent zalecał wpuszczenie przodu o 1 cm. Teraz przód mam na maxa w górę i jest bajecznie. Wibracji nie ma a prowadzi się rewelacyjnie.

Wojtek_K
17.10.2010, 15:09
jak powinna być fabryczna wysokość/długość przedniego zawieszenia ? jak sprawdzić czy zawiecha nie została minimalnie obniżona ?

banditos
17.10.2010, 19:10
Mnie tam te smarowniczki interesuja.
Nie wadza o nic?

Kobra
29.12.2010, 18:34
DANDY i jak prototyp? Działa? Przy moim wzroście jestem zainteresowany takim cudem do obniżenia:drif: Bedzie więcej tego,coby można było kupić?

Kuba
29.12.2010, 18:55
DANDY i jak prototyp? Działa? Przy moim wzroście jestem zainteresowany takim cudem do obniżenia:drif: Bedzie więcej tego,coby można było kupić?

Jeśli Dany nie będzie chciał/nie będzie miał czas/będzie miał czas i chęci, ale brak mocy przerobowych to ja Ci pomogę :)

Kobra
29.12.2010, 21:16
OK, dzięki za info, teraz szukam sprzętu, mam coś na oku.Jak zakupie to bedziemy działac:)

Kuba
30.12.2010, 14:11
OK, dzięki za info, teraz szukam sprzętu, mam coś na oku.Jak zakupie to bedziemy działac:)

Proszę bardzo :)