PDA

View Full Version : Panowie, jak to jest - przednia opona zuzywa sie mniej..


JareG
01.08.2008, 06:52
.. niz tylna, czy odwrotnie?
Zawsze mi sie wydawalo, ze przednia wystarcza na 2 tylne (plus/minus), a u mnie po 10kkm tyl ma sie super, a przod cieniuje :D
Przed sezonem zalozylem komplet nowych Tourance'ow.

I jeszcze takie pytanie: kupic na przod Tourance'a, czy mozna cos innego, np. Anakee..?

7Greg
01.08.2008, 09:31
.. niz tylna, czy odwrotnie?
Zawsze mi sie wydawalo, ze przednia wystarcza na 2 tylne (plus/minus), a u mnie po 10kkm tyl ma sie super, a przod cieniuje :D
Przed sezonem zalozylem komplet nowych Tourance'ow.

I jeszcze takie pytanie: kupic na przod Tourance'a, czy mozna cos innego, np. Anakee..?

A z KML to się niestety nie zgadzam ;)


JareG, a może założyłeś odwrotnie opony albo koła? Albo może nieświadomie jeździsz tyłem?? :D


Tył zawsze szybciej schodzi, może nie w stosunku 2:1 ale szybciej. Musisz tylko zacząć trochę odkręcać. "Z werwą panie kierowco, z werwą" :D

chomik
01.08.2008, 09:52
W E09 przednia schodzi szybciej.... przynajmniej mi zeszła a tył jeszcze spoko...

Puntek:
Hamulec tylni na pewno nie służy do hamowania podstawowego (czyt. skutecznego) ... można nim dohamować albo użyć w terenie w odpowiedniej konfiguracji... na drodze tylko przód... to rozkład masy motocykla o tym decyduje i inaczej se ne da Panie Havranek...

7Greg
01.08.2008, 10:30
Będę walczył o poparcie jedynie słusznej mojej tezy :D :D :D

Kilka kompletów już zajeździłem i nigdy ale to nigdy pierwszy nie skończył mi się przód. Nie wiem jak to jest w mixach typu przód mitasy a tył micheliny bo tak nie jeżdżę. W przypadku jednakowego modelu opony przód i tył zawsze tył kończył się pierwszy.

A co do hamowania na asfalcie to nie widzę problemu w hamowaniu przodem i tyłem. To przecież nie dual albo inny czort :D

A do szybszego zużywania tylnej oponki służy prawa manetka :oldman:

puntek
01.08.2008, 10:38
W E09 przednia schodzi szybciej.... przynajmniej mi zeszła a tył jeszcze spoko...

Puntek:
Hamulec tylni na pewno nie służy do hamowania podstawowego (czyt. skutecznego) ... można nim dohamować albo użyć w terenie w odpowiedniej konfiguracji... na drodze tylko przód... to rozkład masy motocykla o tym decyduje i inaczej se ne da Panie Havranek...
to wiem dlatego napisałem, że jak nie używasz przedniego to tyłem działasz co powoduje starcie zarówno przy hamowaniu, jak i przy napędzaniu

7Greg - szczerze powiem że myślałem, że przód powinien schodzić dużo szbciej niż tył- ale ... mój sirac jaki był na AT po kupieniu - niezły zresztą bieżnik, tylko starsza opona - zjechal się po 3 tys. z przodu nowy mitas po tychże 3 tys jest trochę słabszy ale nie cienki- inna sprawa, że on jakiś taki.:confused:... jest ... dziwny jest:p

rambo
01.08.2008, 10:44
tył szybciej na szosówkach napewno

JareG
01.08.2008, 12:13
(..)
JareG, a może założyłeś odwrotnie opony albo koła? Albo może nieświadomie jeździsz tyłem?? :D
:D
Opony zakladal mi Lysol, stawiam ze zrobil to dobrze :haha2:

Tył zawsze szybciej schodzi, może nie w stosunku 2:1 ale szybciej. Musisz tylko zacząć trochę odkręcać. "Z werwą panie kierowco, z werwą" :D
No a u mnie tyl ma sie dobrze, a przod :Thumbs_Down:
Jezdze spokojnie (80-120km/h) i.. hmm.. liniowo przyspieszam, hamuje najczesciej silnikiem (kiedy mozna)..

BTW: Nie ma tego zlego.. przednie opony sa zazwyczaj tansze niz tylne :D:D:D:D

wasilczuk
01.08.2008, 13:42
a moze ktoś mondry powie czemu przednia opona tak zombkuje szczególnie TKC ;)

wieczny
01.08.2008, 13:53
No niektórym ząbkuje, niektórym nie ;). U mnie lekko ścięta jest tylko jedna sekcja kostek, mimo 8kkm :). No ale każda kostka się będzie ząbkowała przy mocnym hamowaniu przodem - guma się podwija.

BartekJ
07.08.2008, 08:11
Mam Anakee, przód i tył. Zrobiłem na nich jakieś 8,5 tyś, miałem je już założone kupując motocykla. Pewnie mają koło 10 tyś. Przód zachowuje się jak niemowlę - ząbkuje. Niby bieżnika sporo, ale wystarczy się przyjrzeć z boku i widać schody jak cholera. Do tego stopnia, że zaczyna mi kierownica drgać przy hamowaniu.
Tył natomiast zaczyna wyglądać jak nadmuchany trapez. Czyli środek gumy płaski się robi, i boczki także (od winklowania :D ). Ale tył jest w zdecydowanie lepszej kondycji i jeszcze jakiś czas się pokulam na nim.
Zużycie gumek zależy od stylu jazdy ( ew. stopnia rozwiązłości danego osobnika :D:D:D ). Ja lubię mocno opóźniać hamowanie, inny wkręca moto osiągając spalanie 8 l/100 km, jeszcze inny raz kupione i jeżdżone opąłki przekaże w testamencie wnukom, w niezłym stanie.
A teraz se założę Heidenaua K60 na przód i zobaczymy, co to jest warte.

Michasso
13.08.2008, 19:24
A ja się zgodzę z Gregiem. Może mamy podobny styl jazdy? :) Jeszcze nie pamiętam żeby tył mi przeżył przednie, ba, w sportach wiem, że przód wytrzyma mi 2-3 tylne (no to zależy jak dużo się na kole jeździ). Mało tego, po jeździe na torze (bez kół i celowym znęcaniem się nad tylną oponą), przód jest zawsze mniej dobity.

hubert
13.08.2008, 19:37
Mi TKC kończą się równo z przodu i z tyłu a to dlatego że zarówno ostro hamuję (wręcz czasami ćwiczę sobie bardzo ostre hamowanie) i często daję ostro w p..dę. Widziałem oponkę u Wiecznego z podobnym przebiegiem jak u mnie i wygląda tak jak by przejechał przynajmniej połowę mniej niż ja na tej oponie.

felkowski
13.08.2008, 22:08
a moze ktoś mondry powie czemu przednia opona tak zombkuje szczególnie TKC ;)
Nie żebym był mądry, tak sobie myślę i mam wrażenie, Tkc ma miękkie kostki które się "poddają" tzn naginaja się przy hamowaniu a przy ruszaniu nie ma takiej siły w drugą strone bo nie ma napędu. Dlatego są wycięte jedne krawędzie. Im kto ostrzej hamuje tym ma więcej wycięte, bo kostki mocniej się naginają.

Marcin SF
13.08.2008, 23:47
odnośnie zużycia przedniej oponki proponuję sprawdzać ciśnienie. Raz miałem przyjemność zrobić 30 km na niedopompowanym przodzie na asfalcie i po prostu pożera opony. Pojechał bym 300 km i miał bym przód do wymiany

JareG
14.08.2008, 07:08
(..)
odnośnie zużycia przedniej oponki proponuję sprawdzać ciśnienie. Raz miałem przyjemność zrobić 30 km na niedopompowanym przodzie na asfalcie i po prostu pożera opony. Pojechał bym 300 km i miał bym przód do wymiany
To mogla byc przyczyna, bo faktycznie mialem nieco za malo powietrza w oponie.
Swoja droga, to tylna dopompowywalem juz 2x, ostatnio w srodku bylo 1,5atm (i AT zaczynala jakos tak plywac po asfalcie :D:D) a mimo wszystko zuzycia na niej nie widac tak jak na przedniej..
Nie mam nawyku sprawdzania cisnienia, w MB nic mi z opon nie ucieka..