View Full Version : Przekaźnik.
Pytanko takie. Coś pomieszałem w instalacji, która fakt faktem i tak jest do poukładania i nie do końca pamiętam co gdzie było przy przekaźniku.
Wygląda on tak:
https://lh4.googleusercontent.com/-NDWf0Yp079A/T0_KWeQHGGI/AAAAAAAAJzE/i-VMO5QMD0M/s640/IMG_1481.JPG
Jest też tam bezpiecznik na 2 czerwnych przewodach. Na wtykach oznaczonych jako 85 oraz 86 mam wpięte przewody czerwone, na 30 i 87 mam czarny i siwy. I teraz czy połączenie 85-86 ma być prądowe, a na 30 i 87 masowe? Nie znam się na prądzie, ale na moje chyba tak? Podłączone pod to są gdzieś grzane manetki i pewnie też gniazdko zapalniczki, nie mam narazie czasu na rozbieranie moto aby to sprawdzić. Nie wybuchnie przy uruchomieniu? :haha2:
Pod 85 i 86 musisz mieć podpięty sygnał np ze stacyjki, do jednego plus, do drugiego masa, jeżeli tam się pojawi prąd to elektromagnes zapnie drugi obwód , czyli 30 i 87.
85 i 86 jest załączane przez Ciebie (może to być np jakiś przełącznik lub właśnie stacyjka), w obwodzie 30 i 87 podpinasz odbiorniki czyli zapalniczkę, manetki itd itp. (tutaj podpinasz tylko + a masę dajesz odbiornikom stałą),
Przyjrzyj się rysunkowi na obudowie przekaźnika , prostokąt to elektromagnes , jak mu dasz + i - to przyciągnie tą odstającą kreskę i zapnie obwód górny czyli 30 i 87
Nie wiem czy mnie zrozumiałeś :P
O tu znalazłem jeszcze mój stary rysunek , jak ja mam to podłączone u siebie:
http://img9.imageshack.us/img9/5310/schemz.jpg
85 masa
86 prądowy, lub odwrotnie to sterowanie cewki przekaźnika.
30 prądowy główny
87 wyjście prądowego na obciążenie w tym przypadku zasilanie grzałek w minetkach:);)
miedzy 30 a 87 ma być przewó prądowy załączany przez przekaznik
85 i 86 to pprzewody sygnałowe. jeden z nich to masa a drógi to plus. zasilają one cewke elektromagnesu który załącza 30 z 87.
O, wsio jasne :) Dziękować!
Widzę, że nie tylko ja mam dylematy z podłączaniem przekaźnika. Siedziałem w garażu i ni jak nie miałem pomysłu jak podłączyć swoje manetki. Ale czy dobrze odczytałem wasze wskazówki? W sumie do przekaźnika mają iść 2 masy i 2 plusy ?? Tak jak na schemacie wyżej?
Jestem zielony jeśli chodzi o kabelki
Widzę, że nie tylko ja mam dylematy z podłączaniem przekaźnika. Siedziałem w garażu i ni jak nie miałem pomysłu jak podłączyć swoje manetki. Ale czy dobrze odczytałem wasze wskazówki? W sumie do przekaźnika mają iść 2 masy i 2 plusy ?? Tak jak na schemacie wyżej?
Jestem zielony jeśli chodzi o kabelki
łans egen:
Do 30 podłączasz prąd z AQ, czy też ponoć lepiej z reglera;
pod 85 mase, u siebie przykręciłem kabel do ramy przy przekaźnikach;
pod 86 idzie kabelek od któregoś włącznika - zależnie co chcesz podłączyć (np. od świateł drogowych czy co tam chcesz mieć);
pod 87 podłączasz kabel, który idzie do odbionika, załóżmy że są to światła drogowe jw.
Łatwiej się już chyba nie da.:)
Ja sygnał wziąłem od skrzynki bezpieczników , tam gdzie jest wentylator , a bezpieczniki zamontowałem na kablu idącym do akumulatora . Masę podłączyłem pod aku (nie wiem czy dobrze?) i zostają już tylko przewody w których napięcie pojawia się po załączeniu stacyjki . Ja mam przekaźnik z dwoma wyjściami sygnałowymi .
A i jeszcze , w sklepie z tego typu pierdołami można kupić gniazda do przekaźników , ja mam dwa , od razu z przewodami (każdy inny kolor co trochę ułatwia zabawę :) ) a do tego z tą diodą co kiedyś na forum było mówione że ważna jest:) Coś koło 4 zł to kosztuje u mnie!
Pozdro!
Podłączyłem jak przykazali i nie działają manetki :D Aczkolwiek jak poruszałem kablami wcześniej to coś pstrykało, więc pewnie gdzieś coś nie łączy. Sprawdzę na dniach :)
Ja gniazda bezpieczników wziąłem ze 125p. Razem z mocowaniem, wszystko ślicznie. Polecam.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.