PDA

View Full Version : Przekaźnik.


Bartas
01.03.2012, 20:22
Pytanko takie. Coś pomieszałem w instalacji, która fakt faktem i tak jest do poukładania i nie do końca pamiętam co gdzie było przy przekaźniku.

Wygląda on tak:

https://lh4.googleusercontent.com/-NDWf0Yp079A/T0_KWeQHGGI/AAAAAAAAJzE/i-VMO5QMD0M/s640/IMG_1481.JPG
Jest też tam bezpiecznik na 2 czerwnych przewodach. Na wtykach oznaczonych jako 85 oraz 86 mam wpięte przewody czerwone, na 30 i 87 mam czarny i siwy. I teraz czy połączenie 85-86 ma być prądowe, a na 30 i 87 masowe? Nie znam się na prądzie, ale na moje chyba tak? Podłączone pod to są gdzieś grzane manetki i pewnie też gniazdko zapalniczki, nie mam narazie czasu na rozbieranie moto aby to sprawdzić. Nie wybuchnie przy uruchomieniu? :haha2:

KML
01.03.2012, 20:55
Pod 85 i 86 musisz mieć podpięty sygnał np ze stacyjki, do jednego plus, do drugiego masa, jeżeli tam się pojawi prąd to elektromagnes zapnie drugi obwód , czyli 30 i 87.

85 i 86 jest załączane przez Ciebie (może to być np jakiś przełącznik lub właśnie stacyjka), w obwodzie 30 i 87 podpinasz odbiorniki czyli zapalniczkę, manetki itd itp. (tutaj podpinasz tylko + a masę dajesz odbiornikom stałą),

Przyjrzyj się rysunkowi na obudowie przekaźnika , prostokąt to elektromagnes , jak mu dasz + i - to przyciągnie tą odstającą kreskę i zapnie obwód górny czyli 30 i 87

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś :P



O tu znalazłem jeszcze mój stary rysunek , jak ja mam to podłączone u siebie:
http://img9.imageshack.us/img9/5310/schemz.jpg

Kazmir
01.03.2012, 20:56
85 masa
86 prądowy, lub odwrotnie to sterowanie cewki przekaźnika.

30 prądowy główny
87 wyjście prądowego na obciążenie w tym przypadku zasilanie grzałek w minetkach:);)

Scorpi
01.03.2012, 20:58
miedzy 30 a 87 ma być przewó prądowy załączany przez przekaznik
85 i 86 to pprzewody sygnałowe. jeden z nich to masa a drógi to plus. zasilają one cewke elektromagnesu który załącza 30 z 87.

Bartas
01.03.2012, 21:29
O, wsio jasne :) Dziękować!

Miklaz