PDA

View Full Version : Kierownica stal - aluminium


lord
12.12.2011, 23:06
Czym w codziennej praktyce różnią się kiery stalowe od alu? Rozumiem, że stalowa jest w jakimś stopniu prostowalna a aluminiowa tylko do wymiany przy glebnięciu. Czy do kierownic akcesoryjnych mieszczą się oryginalne obciążniki?

Scorpi
12.12.2011, 23:26
Do grubosciennej aluminowej kiery musiałem dotaczac obciazniki. maja wieksza srednice na standardowej grubości rurke z której jest wykonana orginalna kiera. Nie polecam pseudo renthala z aledrogo za niecała stówke. to badziewie z plastikowymi obejmami poprzeczki któe sie łamią przy montarzu. Jak kupywac to coś z gónej póły.

Lepi
13.12.2011, 07:18
Czym w codziennej praktyce różnią się kiery stalowe od alu? Rozumiem, że stalowa jest w jakimś stopniu prostowalna a aluminiowa tylko do wymiany przy glebnięciu. Czy do kierownic akcesoryjnych mieszczą się oryginalne obciążniki?

Zadziwiasz mnie tą teorią. Na pewno znajdziesz jeden przykład że ktoś zniszczył aluminiową kierę o zmiennym przekroju. Ale to co piszesz to moim zdaniem "nadużycie".

motormaniak
13.12.2011, 08:33
Ważne żeby była to kiera markowa - dobra. Renomowanej firmy aluminiowa kiera nawet 22mm ma grube ścianki i jest bardzo wytrzymała oraz trochę sprężysta. Chińskie tanie aluminiówki są rzeczywiście do wywalenia po pierwszej glebie.

pałeł
13.12.2011, 09:00
to cie zmartwię co prawda stalowa z afryki to dość mocna kierownica
choć nie ma większego problemu ja wygiąć
odkąd mam fatbara reikona to o kiere jestem absolutnie spokojny
dwa kiera ma dobre katy bo łokcie same wędrują na boki i do góry
trampkowa kierownice wygiąłem tej mi się nie udało jeszcze :)

tak na marginesie to nie aluminium lecz stop aluminiowy często z pamięcią kształtu

LukaSS
13.12.2011, 11:11
Ostatnio na którymś forum motocyklowym czytałem mądrości pewne: człowiek mówił, że kierownice aluminiowe są do dupy bo założył Renthala i po glebie parkingowej kiera się zgięła. Na to durniowi kilka osób jeszcze przyklasnęło :D

Tak, tylko że chiński Renthal za 99 zł i ten za 300 zł to jest przepaść w jakości.

aciu
13.12.2011, 11:45
dokładnie jak piszesz. Kumpel w Banditce dla popisu stawiał na koło, i za którymś razem kiere zgieło praktycznie w druga stronę...patykiem to on nie jest ale później wyszło szydło z worka że to złota kiera za promocje z allealle. Zaś w swoim mam oryginał jeszcze za germańca montowane i szarpanie na chama przy podnoszeniu jej nie ruszy. Czasem Renthal made in china a taki funkiel oryginał to niebo a ziemia. Podobnie z kapciami, Adiszki z chin po roku w piec, a takie z EU to i pięć lat pochodzą.

pałeł
13.12.2011, 12:08
bo kiera dobra to nie 200 zł lecz koło 500 :) w tym tkwi ta róznica okazje sa tak ale do straty kasy

lord
13.12.2011, 15:06
Nie upieram się przy aluminiowej, potrzebuję czegoś co dobrze i bez zbędnych inwestycji zastąpi oryginał. Nie hulam w piachach i bagnach - badziewia za 90 zł też nie zamierzam kupować. Czy ktoś ma wiedzę na temat tego co proponuje larsson czyli fehlig i tommaselli?

motormaniak
13.12.2011, 15:14
W takim przypadku za około 120 zł z larsona stalowy Tomaselli jest zdecydowanie lepszym wyborem niż aluminiowa podróbka z allegro za tą samą cenę.

lord
13.12.2011, 15:22
Dzięki

Misza
13.12.2011, 20:31
Chciałem kiedyś kupić 28mm jakiegoś Reikona albo Renthala ale kolesie co to się raczej znają polecili mi 28mm Accel`a. Bez poprzeczki.

Cena dwukrotnie niższa ale rzeczywiście jest bardzo dobra, bardzo wytrzymała (gleby, paciaki, grzmotnięcia itp) i fajna geometria. Nie chce już oryginała... zupełnie inna jakość prowadzenia (tak jak paweł pisze... geometria to kluczowa sprawa)

banditos
13.12.2011, 20:58
Chciałem kiedyś kupić 28mm jakiegoś Reikona albo Renthala ale kolesie co to się raczej znają polecili mi 28mm Accel`a. Bez poprzeczki.

Cena dwukrotnie niższa ale rzeczywiście jest bardzo dobra, bardzo wytrzymała (gleby, paciaki, grzmotnięcia itp) i fajna geometria. Nie chce już oryginała... zupełnie inna jakość prowadzenia (tak jak paweł pisze... geometria to kluczowa sprawa)

A co z szerokoscia kiery?

Misza
13.12.2011, 21:09
A co z szerokoscia kiery?

Nie wiem, jest dobrze...

Chyba podobnie z oryginałem lub z centymetr mniej na stronę

Boski-Kolasek
20.12.2011, 00:49
To ktorego renthala kupowac ?

lord
20.12.2011, 07:44
Ja kupuję 5381026

Lidke
20.12.2011, 08:26
Lord masz jakiś link to wymiarów tej kierownicy? Pan Google mi nie pomaga

lord
20.12.2011, 23:11
Jest na stronie larssona w dziale ęduro. Szerokość jak oryginał ale niższa. Będę dopasowywał podwyższenie ale dopiero jak przymierzę.

zombi
22.12.2011, 18:12
To i ja się podczepię pod temat.
Wprawdzie dotyczy kierownicy do TA 650, ale w afri chyba jest ten sam problem. Akcesoryjne kierownice trochę się różnią od seryjnych (w wymiarach) dobrałem kierownicę o podobnych parametrach, ale o 50mm mniej wygiętą w stronę kierownika (i mało jest z odpowiednim wygięciem, jak już to niskie i wąskie)

Czy nie macie problemów i może ktoś brał mniej wygięta kierownicę - mocno przeszkadza?
mój wybór Reikon R9079

hero
23.12.2011, 10:37
Jakis czas temu montowalem Kierownice Rental model Dakar (w katalogu firmowym nazywana jest tez Enduro High 613-01). http://www.renthal.com/File/apps1.asp?tabtype=5&productid=0&appid=MOTOCROSS/ENDURO&zone=&biketype=&manufacturer=&model=&bikedate=
Wystepuje w koloze srebrnym i zlotym ale zlotego trudno kupic. Wymiary zblizone jak widac do oryginalu, nizsza tylko o okolo 20mm.
Umieszcze wam foto porownawcze z oryginalem dla potomnych

27364

27365

27366

rambo
23.12.2011, 11:15
Podam Panom jedynie taką informacje, że stare siódemki (nie wiem jak trójki i czwórki..) mają wyższą kiere niż rd07A. Też mi się bardzo marzy zmiana kiery, bo pomimo 25mm podwyższenia, półki od drz 400 SM są inne i mam kiere nisko :Sarcastic:

Dzieju
23.12.2011, 11:37
Siedząc na 03/04 jak i jadąc na stojący zauważamy że kierownica jest wyżej niż w 07 ale chyba jest to kwestia ramy a nie samej kierownicy jako takiej.
No chyba ża sama w sobie jest inna , jakoś nie zwróciłem na to uwagi.

Lepi
23.12.2011, 11:39
...
Czy nie macie problemów i może ktoś brał mniej wygięta kierownicę - mocno przeszkadza?
mój wybór Reikon R9079...
może poszukaj coś od Hondy, może od Szadoły :D

rambo
23.12.2011, 11:45
albo od BMW z Jamesa Bonda :D

majki
23.12.2011, 11:48
stare siódemki (nie wiem jak trójki i czwórki..) mają wyższą kiere niż rd07A
Aż z ciekawości looknąłem po schematach i wyszło, że i 04 i 07 i 07a mają ten sam nr kiery (53100MY1000ZA 07a: http://zsf-motorrad.de/product/134981 04: http://zsf-motorrad.de/product/169173). Ale co ciekawsze kiera do 04 jest tańsza o 50zeta niż do 07/07a. :dizzy:

Dzieju
23.12.2011, 11:54
To sprawdź z ciekawości czy 03 ma inną czy wszystkie AT mają takie same.

rambo
23.12.2011, 12:00
Majki, wsadź łapę pod poprzeczke w rd07 i rd07a

majki
23.12.2011, 12:16
Dzieju, 03ki maja inny nr: 53100MS8010ZA http://zsf-motorrad.de/product/192167

Rambąk, możliwe, że tak, ale wg schematów jest to samo... :dizzy:

A co do samej kiery, to jak szukałem do siebie wysokiej to ori była najwyższa na rynku i taką też zanabyłem +45mm podwyższenia (ale niższe półki, od KTMa) i dla mnie jest akurat. :D

rambo
23.12.2011, 12:46
pewnie tak, daje od rd07a jako standart do wszystkich. Musze znowu pożyczyć od kogoś te regulowane podwyższenia i podziałać. :)

majki
23.12.2011, 12:59
No nie jestem pewien, jak kupowałem do siebie ori to podałem nr z fiszek od 04 i dostałem wysoką. Nie wiem czy teraz znajdę nr tej kiery, ale w domu mam jeszcze po niej pudło to mogę luknąć co tam napisali. ;)

A podwyższenia siedzą w suce i raczej tam zostaną narazie, no chyba że znajdę do niej wyższą kierę (ale mam teraz Renthala i mało mi się opłaca zmieniać). ;)