View Full Version : Pojazdy
Land Rover
300 TDi z 97
Silnik 2,5 tdi
Golas totalny bez niczego tylko elektryczne szyby i otwierane kurniki z czego jeden działający:D
Zawieszenie liftowane o 2'
Zderzaki, wyciągarki,osłony i inny szpej potrzebny lub mniej co by w drakońskich warunkach nie zmoczyć kufra.
Land Rover
300 TDi z 97
Silnik 2,5 tdi
.
Dokładnie takiego szukam. Po łbie mi chodzi zamiana na LR II, 2.5 tdi, najlepiej automat - ale nie koniecznie. Wolę golasa - pod wyprawę robić. A póki co stałem się pilotem w Rajdach 4x4 :D
Napisz techniczne wyposażenie - wyciągarka, lift - co to, z czego itp.
bliźniak
01.12.2011, 00:34
To teraz taki szary leciwiec:
'95
szybki elektryczne i wycieraczki na oczach,
wyciągnięty do góry parę centów,
ogumowane nadkola,
zderzaczki żelazne,
wyciągarka,
diff lock z tyłu
i to chyba wsio z wypasu.
Będzie mu trzeba ustawić mosty, bo lift był robiony raczej na szybko, chociaż właściciel zarzekał się, że dłubał pod siebie, to jakoś nie jestem przekonany. Tłoczki hamulcowe - do wymiany wszystkie jak jeden - dwa ciekną dwa zapieczone. Most z przodu coś gada, ale jeszcze się nie wypowiedział co mu konkretnie dolega - podejrzewam przegub, ale to tak tylko na węch. Rama z przodu ma pęknięcie - takie jakby ją coś na rozciąganie naderwało - może pszczółka go z błota wyrywała na łańcuchu :confused: ?
Po za tym cały był malowany więc jego niewinna świerzość to taka ładna przykrywka - oby jak najdłużej :)
Reszta wyjdzie w praniu.
Aha silnik lekko na czarno zapodaje, mam wrażenie, że można by mu kąt wtrysku machnąć lekko do przodu, jest też opcja, że ten typ tak ma...
A tak se spozira zza płota:
Dokładnie takiego szukam. Po łbie mi chodzi zamiana na LR II, 2.5 tdi, najlepiej automat - ale nie koniecznie. Wolę golasa - pod wyprawę robić. A póki co stałem się pilotem w Rajdach 4x4 :D
Napisz techniczne wyposażenie - wyciągarka, lift - co to, z czego itp.
Golas bo nie ma lampek w kabinie które chcą oko wykolić w TD5-kach no i jakaś taka konstrukcja jest prostsza do naprawy szopie nawet jak w AT.
Wyciągarka XTR 12, 5,5 tuny- to nie warn czy inny szpej za milion ale daje radę i moim zdaniem nic więcej jej nie trzeba.
Zderzak MP od Michała Portki zajebisty pancerniak z płytą pod wyciągarkę, otworami na HiLift oraz uchwyty szeklowe, a wszystko to mocno i pięknie wykonane.
Osłona pod zderzakiem alu chyba z 6-tki.
Osłona głowy mostu MP w tym samym wykonaniu.
Lift 2' TeraFirma Springi i amorki.
Buda podstęplowana co by nie wyrwać amora.
Progi z profila i blaszki 4mm(podkładam hilifta i targam bez problemu we wszystkich miejscach.
Środek, będzie wyrko w zabudowie:D
Opony MT 235/85 R16 lato i błoto jesienno wiosenne,zima na stali jakieś 235.
Mechanicznie doprowadzone do stanu prawie na 5. Czyli nie cieknie nie stuka nie pyrczy,do pracy i kościoła wozi
W bagażniku
Szekle 7,5 T 2szt, 5T 2szt, 2,5T 2 szt
Kinetyk 8-mio metrowy
Pasy (drzewne) 2
Zblocze
HiLift
Ciekierka
Saperka
Czasami maczeta:D
Flaszka min 0,7 L kubek metalowy
W budowie
Linki-zderzak do dachu
Oświetlenie dachowe
Tłumik w błotnik
Bagażnik dachowy wyprawowy prawie na ukończeniu(kurnik)
I wiele innego stafu mniej potrzebnego.
Auto raczej nie awaryjne. Nie foszkuje i wozi jak to 4x4. Udaje się nim wygodnie rozpędzać do 100-110 i jechać normalnie nie jak w jumbo jet-cie.
Turystycznie prawdopodobnie alternatywa offowo drogowa jak AT.
Miejsca w nim sporo
Tłoczki hamulcowe - do wymiany wszystkie jak jeden - dwa ciekną dwa zapieczone.
Ile bierze na hak?
Ile pali z zapieczonymi tłoczkami? Shogun z zapieczonym jednym zaciskiem (przednie lewe koło) pił 2-2.5litra więcej niż po naprawie.
Ile bierze na hak?
Ile pali z zapieczonymi tłoczkami? Shogun z zapieczonym jednym zaciskiem (przednie lewe koło) pił 2-2.5litra więcej niż po naprawie.
Rzeczywiście jak u mnie były schlewnione tłoczki z zaciskami robiło ze 2 na 100km więcej.
Lecz trzeba zapomnieć o małym spalaniu w 4x4, było bez szpeja u mnie tak że spalił na trasie 800 km ok 6,4 litra na 100 ale teraz podwoił to a czasami troi w terenie :D
To ja mam takie skromne
krótkie Pajero II 94' 2,5tdi
blokada centralnego i tylnego mostu
reduktor
a tak to kupa elektryki do szybek lusterek ... i rdzy :)
No to jak się pucować to tak...
Nissan terrano, 1995 2.7td, 100 megakurwkoni, na 30cali butach, zmrużone lampy, modyfikacja rejli wielu części. Zdjęty stabilizator z przodu bo mi się wydawał za sztywny, zluzowane amortyzatory w celu spotęgowania wrażeń 3 naklejki i jeden napis szprejem.
Diff lock jak się zaciągnie ręczny, choć już końcóweczka po niedzieli została. Zapierdala i nie jęczy
Zdjęć pozowanych nie posiadam.
No to jak się pucować to tak...
Nissan terrano, 1995 2.7td, 100 megakurwkoni, na 30cali butach, zmrużone lampy, modyfikacja rejli wielu części. Zdjęty stabilizator z przodu bo mi się wydawał za sztywny, zluzowane amortyzatory w celu spotęgowania wrażeń 3 naklejki i jeden napis szprejem.
Diff lock jak się zaciągnie ręczny, choć już końcóweczka po niedzieli została. Zapierdala i nie jęczy
Zdjęć pozowanych nie posiadam.
H.j nie auto nima flaszki w kuferku:D a jak była to się po koziołku zbiła. Chyba że w pet przelana:haha2:
Co nie ma, co nie ma... flaszkja jest tylko trochu napoczęta :)
PS jeszcze jedno... wie ktoś jak wywabić plamę krwi z tapicerki kanapy? Troche się wylało z kolegi jak mu życie ratowaliśmy...
To ja mam takie skromne
krótkie Pajero II 94' 2,5tdi
blokada centralnego i tylnego mostu
reduktor
a tak to kupa elektryki do szybek lusterek ... i rdzy :)
Foty dawaj - zwłaszcza miejsc na flaszki w bagażniku :D.
Ja mam tylko jedno zdjęcie swojego Tyrana.
Jadąc trochę dłuższą drogą do pracy nie trafiłem w drogę :haha2:
Jakieś 1,5 km od domu :D
Co nie ma, co nie ma... flaszkja jest tylko trochu napoczęta :)
PS jeszcze jedno... wie ktoś jak wywabić plamę krwi z tapicerki kanapy? Troche się wylało z kolegi jak mu życie ratowaliśmy...
Wcale się nie dziwię że krwawił jak wy nawet nie przecedziliście dla stracenia koloru :D:D:D
Plamy z krwi
Woda utleniona
OcteNisept
Namaczanie w zimnej wodzie
Pralnia
bliźniak
01.12.2011, 13:31
Ile bierze na hak?
Ile pali z zapieczonymi tłoczkami? Shogun z zapieczonym jednym zaciskiem (przednie lewe koło) pił 2-2.5litra więcej niż po naprawie.
Musiałem go przetargać przez pół Polski, wszystko w trasie: wziął 10,5/setkę, później polatałem po okolicy to skoczyło prawie do 20 :dizzy: ale koła gorące i po każdym hamowaniu pierwsze 500m jakbym 30' pod górę jechał :vis:
Auto już na kanale, tłoczki z gumkami też przyszły, więc będę walczył jak tylko oswobodzę się od pracy trochę. Ze spalania pewnie nie zejdę za dużo, bo jak już nie będzie trzymał, to będzie szybciej jechał ;)
consigliero
01.12.2011, 15:42
Tak było na początku, poszukiwaliśmy auta które mogłoby zastąpić HDJ80 KUPA, zgodnie z nomenklaturą mojej małżonki. T4R nie jest to może "pożeraczem śniegu" ,ale w kopnym daje sobie jakoś radę .Kupione z przeznaczeniem jego jest między innymi pożeranie odległości wożąc na swoim pokładzie rodzinę oraz głównego sprawcę całego zamieszania
http://i39.tinypic.com/1ono1t.jpg
Samochód kupiony w kraju z przebiegiem 76 tys mil serwisowany w ASO po jednej naprawie blacharskiej , a w stanach kupiony na aukcji ubezpieczalni (wybita była jedna szybka trójkątna tylna ), na dzień dzisiejszy mam zamiar wymienić zawieszenie na akcesoryjne bo obecne ma już zrobione kilka kilometrów , a prowadzenie po przejechaniu w ostatnim okresie ponad 3 tys km nie jest idealne. W pierwszym momencie były problemy z hamulcami z przodu i po zmianie tłoczka oraz gumek problem ustąpił , natomiast teraz mam niejasne przeczucie że samochód jest zbyt twardy, pies nie chce jeździć w bagażniku , bo wyganiają go stamtąd podskoki samochodu, przechodzi na środkowe fotele co nie jest bezpieczne ani dla niego ani tym bardziej dla pasażerów.
http://i44.tinypic.com/90rnrl.jpg
http://i40.tinypic.com/10rs86v.jpg
http://i41.tinypic.com/2ij6e6a.jpg
http://i39.tinypic.com/nx87y8.jpg
W celu poprawienia komfortu podróży w bagażniku mam zamiar zlikwidować tą podnoszoną półkę aby wrzucić tam jakiś materacyk , który może będzie trochę likwidował wyboje.
http://i41.tinypic.com/2lau34x.jpg
http://i43.tinypic.com/voncdw.jpg
http://i44.tinypic.com/30auy6w.jpg
Jak do tej pory jestem zadowolony i mam nadzieję że zawieszenie rozwiąże problemy z prowadzeniem . Mam jeszcze zamiar zakupić komplet felg pozbyć się kłopotów z sezonową zmianą ,oraz założyć jakieś pokrowce na siedzenia. Ideałem byłaby też zmiana opon na ciut większe (265/70/17) z bardziej A/T-kowym bieżnikiem , bo ten co jest teraz wygląda jak szybka opona letnia a nie porządny A/T, ale mogę się też mylić do do jej wyglądu i sprawności w niewymagającym terenie
http://i41.tinypic.com/2qny3bt.jpg
PozdrawiaM
Po zmianie zawieszenia i pierwszej wycieczce do Maroka , zmieniliśmy zawieszenie na OME, opony BFG w rozmiarze 245/75/17 były trafnym wyborem
Dobinson
http://i43.tinypic.com/1624fhy.jpg
http://i44.tinypic.com/eki52q.jpg
http://i39.tinypic.com/314fp89.jpg
Ome
http://i52.tinypic.com/20uy9vp.jpg
http://i56.tinypic.com/2myomqa.jpg
Zdobyte doświadczenie w Maroku uświadomiło mi że trzeba więcej pracować ciśnieniem w kołach które odpowiednio zastosowane być może spowodowałoby mniej problemów z amortyzatorami
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7884
Zastosowałem filtr cyklonowy ponieważ więcej jeżdżę w kurzu niż w wodzie , a snorkela do mojego nie ma.
http://i53.tinypic.com/5btq1u.jpg
Jakby co to można się pobawić w budowę wewnętrznego snorkela , ale na razie nie ma takiej potrzeby
http://www.chaosedition.com/photogallery/images/misc/snorkel_1.jpg
Ponieważ w Maroku brakowało nam w sumie tylko lepszej możliwości spania , a spanie w namiocie na ziemi na dłuższą metę dla mojej małżonki jest nie do zaakceptowania, pojawił się namiot dachowy.
http://i51.tinypic.com/xp3fw1.jpg
http://i54.tinypic.com/16h812d.jpg
http://i54.tinypic.com/2r6z4ef.jpg
http://i52.tinypic.com/2rnue6a.jpg
Szerokość poprzeczek 135 namiotu 140 ale to chyba chodzi o najszerszą część.
Pierwsze testy zawieszenia po Maroku odbyły się w Macedonii i Grecji
http://s789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Macedonia%20greece/
Zestaw z namiotem testowany w maju na Ukrainie oraz w krajach nadbałtyckich i spełnił pokładane w nim nadzieje w 100%
http://s789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/Ukraina/
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7132
Sezon namiotowy zakończyliśmy w Październiku
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7136
Na zimę założyliśmy to co było dostępne 265/70/17
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/buty/16cb80de.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/buty/1908af4a.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/buty/ed57292d.jpg
Niestety potwierdza się to co pisałem wcześniej , na naszych wspaniałych wyprofilowanych jezdniach szerokość opony nie współgra z koleinami co powoduje myszkowanie podczas jazdy .
Tak w skrócie wygląda zastosowanie naszej terenówki , niestety w wyniku kontaktu z czcicielami krzaczorów , lakier jest miejscami porysowany , ale w wieczornym świetle całe auto prezentuje się okazale. Co do wyposażenia off to w większości jest już na pokładzie bo auto jest wyposażone w fabryczne osłony , ale jeszcze się nie zepsuły , napęd 4x4 jest , reduktor jest , blokada międzyosiowa jest. Mam 2 szekle i kinetyka (blake snake ) oraz zestaw do łatania dziur w oponach, no i kuchnię z garnkami aby można było spędzić miły weekend z dala od codziennego zgiełku
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/1db2baca.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/d94ef2bb.jpg
W Radocynie nie ma zasięgu i trzeba wyjść na pobliską górę gdzie kiedyś była wieś Długie i można poinformować rodzinę gdzie jesteśmy.
Po kąpieli w Wisłoku pora na śniadanie podczas którego dokończyliśmy oscypka
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/150d99d1.jpg
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/b237574b.jpg
Pies po nocy spędzonej w samochodzie był wykończony , chyba całą noc czuwał
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/19c9e910.jpg
Podjęta została też kolejna próba usprawnienia sposobu podróżowania z psem
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/cd982da6.jpg
Zakupiliśmy bunca i kilka oscypków oraz zamówiliśmy trochę baraniny (może też i świnka się znajdzie)
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/492fcc5b.jpg
a wszystko pędzone w takim klimacie
http://i789.photobucket.com/albums/yy176/consigliero1/68efe2bb.jpg
Baca zeznał że w miejscu gdzie się rozbiliśmy prowadzą owieczki do wodopoju i dlatego trawa była tam niska. Wieczorem niezapomniana chwila z widokiem na pobliskie zbocze na którym całe stado owiec zostało na nocleg.
Głównie jeździmy tylko na tylnym napędzie bo nie ma potrzeby nawet w warunkach off tarmac używać 4x4 a już tym bardzie reduktora. Dwa razy zmieniałem zamrożone cylinderki w przednich hamulcach i na Ukrainie padł zamek tylnej klapy , ale sygnały były już w Maroku . Teraz mamy na liczniku 105000 mil .
Osobiście uważam że lepiej byłoby mieć kampera , ale taki kamper którego chciałbym mieć jest poza moim zasięgiem finansowym , podobnie jak inne tzw niezajebliwe , niezniszczalne legendy motoryzacji , a ten samochód miał niewątpliwą zaletę . Pochodził z pewnego źródła i nie miał kręconego licznika co jest normą w 9 przypadkach na 10 gdy poszukujemy np LC 120 w dieslu .
PozdrawiaM lubiący wycieczki
Kiedyś rozmawialiśmy przy okazji odbioru nart. Myślałem, że Twoja Toyota jest hmmmmm.... dużo bardziej hardcorowa ;)
Zastanawiam się nad zmianą podstawowego samochodu na coś takiego.
Możesz napisać, jak z grubsza sprawuje się to w normalnym, codziennym użytkowaniu? Nie ma bujania przy prędkościach 100-120km/h? Jak zachowanie na śliskim/mokrym?
Po doświadczeniach z Terrano (opony MT, lekki lift) na chwilę mi przeszło. Ty samochodem nie da się komfortowo pojechać w długą podróż po twardym i to jeszcze z rodziną.
mialem wczesniej xj 4.0 automat 90' .sam go kupilem w niemcowni i wrócilem nim z tamtad 760km nie znajac se zuppellnie na rzeczy . sluzyl dzielnie ;)
http://lh5.googleusercontent.com/-fFUTtAJzrbw/TQzzj-etK7I/AAAAAAAAGks/SRcRXdzaWDE/s640/moto%252520197.jpg
milo było brnac przez blota w takim klimmacie ;)
http://lh5.googleusercontent.com/-dODv1gwnW3o/TQzz5VKryOI/AAAAAAAAGl0/Mm_5sUGOsAo/s640/moto%252520181.jpg
kiedy sprzedalem poniewaz nawinal mi sie pozniejszy wrangler, w miedzyczasie trafilem takiego nissana pathfindera 3.0 V6 automat 87r.;
http://lh6.googleusercontent.com/-H-YiaRfaGLs/TNRzQZoAMMI/AAAAAAAAGXI/22HeR3KAIFI/s316/nissan%252520patffinder3.0%252520automat%25252089% 252527%252520%2525281%252529.jpg
ludzie sie smiali mowiac ze jest bardziej amerykanski od jeepa z racji wnetrza ;)
http://lh6.googleusercontent.com/-LtlF1mGXCtQ/TNRzQYEsnII/AAAAAAAAGXM/_ToaiUST8XI/s316/nissan%252520patffinder3.0%252520automat%25252089% 252527%252520%2525282%252529.jpg
http://lh3.googleusercontent.com/-BIH9S0rb5vY/TNRzQCn6NsI/AAAAAAAAGXE/y3iFw9PXCkY/s316/nissan%252520patffinder3.0%252520automat%25252089% 252527.jpg
w koncu przyszedl czas na moje marzenie ;
jeep wrangler YJ 4.0 automat 91'
na poczxatku byl stock , jakies taki marny mi sie wygladal :D
http://lh5.googleusercontent.com/-F74nqh3tzD8/TtIH7pNM1aI/AAAAAAAAJOg/PFeSFyYTLKs/s620/2ddfb1dd522b5548gen.jpg
wiec sie wzialem i zrobilem mu na poczatek bodylifta 2", nastepnie zalozylem kola bfg 32/11.5/15;
http://lh6.googleusercontent.com/-AfaY6xv5ibg/SPngr7BdwXI/AAAAAAAABx4/UhQnmBOg9yA/s640/yj%252520%25252810%252529.jpg
http://lh6.googleusercontent.com/-kGuijxkaJqE/SPngyAbUhMI/AAAAAAAAByQ/_NCLDRVXglU/s640/yj%252520%2525289%252529.jpg
do tego potem zalozyłem lifta rubicon express 2.5"(było wczesniej 4"przez moment ale zdjalem bo za wysoko wsiadac bylo :P )
w miedzyczasie jip przechodzil rozne metamorfozy wizualne i zawse mi dostarczal mase frajdy :)
http://lh5.googleusercontent.com/s/v/83.07/img/right-arrow.png
http://lh6.googleusercontent.com/-i-muqmnJdYs/SkzccqI3UZI/AAAAAAAAEF4/J4Q5XpIhcJI/s640/kletno%252520011.jpg
http://lh5.googleusercontent.com/-C2GnHi9qmPw/S7I4NffZrvI/AAAAAAAAF1g/BRRA6lgL9jg/s640/yj%252520i%252520resor%252520005.jpg
w ostatecznosci pozdejmowalem z niego co bylo mi zbedne i teraz sluzy mi w sumie tylko w cieple dni do lajtowych wycieczek ;
http://lh6.googleusercontent.com/--ti91N3z3ao/TcQ9UVusYTI/AAAAAAAAHoc/J7OKyT_lulQ/s640/P1040201.JPG
http://lh6.googleusercontent.com/-pH4Tgti2uAM/TcQ9V-rStEI/AAAAAAAAHok/ZffT2r_RDSA/s640/P1040203.JPG
http://lh3.googleusercontent.com/-ncYIk7kF_JU/TcQ9Xi40eDI/AAAAAAAAHos/tnv8E179A2Y/s640/P1040205.JPG
http://lh5.googleusercontent.com/-Qh5mOdK_QJo/TtIJB2Rb0II/AAAAAAAAJPA/q1GZYM_5eLk/s640/decha%252520%2525282%252529.jpg
proza zycia , auto mi sie opatrzylo , znudzilo moze , coraz czesciej nachodzi mnie mysl o zmianie na cos... w sumie sam nie wiem , kilka ciekawych rzeczy mi chodzi ppo glowie , kto wie , moze cos sie zmieni ;)
na koniec moj samochod do uzytku codziennego
Jeep grand cherokee ZJ 4.0 automat 95'
auto naprawde zajebiaszcze ,prawie 3lata bezawaryjnie mnie wozi i blisko i daleko , nie stygnie powiedzialbym :D
http://lh4.googleusercontent.com/-_J3-zO5pd3s/TA-XtfFf9wI/AAAAAAAAGFY/lMrXMeXp6ls/s640/lift%2525204cm%252520na%252520podkladkach%25252000 1.jpg
http://lh5.googleusercontent.com/-Vywq6mxD7KY/S4Gdb5RkWMI/AAAAAAAAFh4/NMbl8jwRJYs/s640/grand%252520laredo%25252095%252527%252520002.jpg
tylna kanapa daje mnustwo frajdy ;)
http://lh5.googleusercontent.com/-80EY23MZcxw/S4GdhPivhWI/AAAAAAAAFiA/CFg6I22TjzQ/s640/grand%252520laredo%25252095%252527%252520005.jpg
http://lh5.googleusercontent.com/-uYUBy51-8wk/S5T6f-txgfI/AAAAAAAAFpY/yuVGX5hOeAM/s640/grand%252520laredo%252520001.jpg
na koniiec przedstawie auto zacne i warte uwagi .
nissan pathfinder 3.3 automat 96' auto mojego ojca , praktycznie nie uzywane , od momentu zakupu pprzejechal nim zaledwie 7kkm ;
http://lh4.googleusercontent.com/-4VyYpS6RtOA/TOLDCoUbCeI/AAAAAAAAGcw/6D7Wh8cr6Io/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525286%2 52529.JPG
http://lh4.googleusercontent.com/-EBihczoeNjQ/TOLDi0SGGpI/AAAAAAAAGc4/LL0pxlljY4c/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525288%2 52529.JPG
http://lh6.googleusercontent.com/-I6zt3xf-9dI/TOLDCxoE5bI/AAAAAAAAGc0/sQbDCxNQGFE/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525287%2 52529.JPG
dodam tylko ze od 7lat wszystkie moje auta sa zasilane instalacjka lpg ESGIll ktora montuje mi zawsze jeden i ten sam mechanik . w kazdym z tych aut siedzi ten sam podtlenek lpg i kazde z nich smigalo oraz smiga bezawaryjnie . wyjatkiem jest stary pathfinder z 87 gdzie llpg bylo zalozone w momencie zakupu .
w kwestii wyboru auta dla siebie jestem w zupelnosci spelniony . moj wybor to jeep , ma to cos , uwilbiam jipy i nie zamierzam z nich rezygnowac ;0
pozdro dla wszystkich :D
consigliero (ale masz łatwego nicka ;) ). Tojka ładna - bardzo ładna. Zajebisty ten szpej na dachu. Powiedz - nadaje się to do spania ? Dużo to chla? Myślę, że jednak LR jest tańszy w utrzymaniu - choć napraw jest wiele więcej.
consigliero (ale masz łatwego nicka ;) ). Tojka ładna - bardzo ładna. Zajebisty ten szpej na dachu. Powiedz - nadaje się to do spania ? Dużo to chla? Myślę, że jednak LR jest tańszy w utrzymaniu - choć napraw jest wiele więcej.
A chesz w ryj :haha2::haha2:
ja tam używam PII 2,5td
z 96 roku 3 drzwiowy krótki
na31"at robi jako bulwarówka wozi do roboty i spowrotem i byle gdzie tez
z bajerów szyby i lusterka
z akcesoriów to w sumie nic ważnego
https://lh6.googleusercontent.com/-Bz9UZwrk7DI/TZIsfTL-qCI/AAAAAAAAFdQ/FdaRU31IgQU/s640/188.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Ppa1W2YUxms/TZIq62S8zGI/AAAAAAAAFc8/-hG5PBlhTZQ/s640/202.jpg
robi jako bulwarówka wozi do roboty
Po fotkach widzę że nie masz łatwo do roboty :)
nie no to tylko dla przyjemności :) do elektrowni jest dobra droga :)
consigliero
01.12.2011, 19:35
consigliero (ale masz łatwego nicka ;) ). Tojka ładna - bardzo ładna. Zajebisty ten szpej na dachu. Powiedz - nadaje się to do spania ? Dużo to chla? Myślę, że jednak LR jest tańszy w utrzymaniu - choć napraw jest wiele więcej.
Śpi się bardzo wygodnie , mógłby być nawmet trochę węższy bo teraz to na 2+ dziecko spokojnie , a 3 osoby też wytrzymają. Pije jak każdy duży silnik , bez namiotu około 12 z namiotem pocieszam się że 13,75 l/100km. HDJ 80 z 4,2 Td brało przy moim stylu jazdy około 10 , ale tamtym nie przekraczałem 100 km/h tym staram się jeździć poniżej 130. LR przede wszystkim jest tańszy w zakupie i z czegoś to musi wynikać , mam kilku znajomych którzy jeżdżą LR ale niekoniecznie daleko. W utrzymaniu każda terenówka jest kosztowna, powiem nawet więcej każdy sprzęt na kołach napędzany silnikiem generuje spore koszty. Można to sobie nawet policzyć , włos się może zjeżyć
http://www.kosztysamochodu.pl/
PozdrawiaM
bliźniak
01.12.2011, 20:53
Wychodzi na to, że co roku inne auto mógłbym mieć, o wartości tego co mam, gdyby nie to, że je mam :dizzy: ;) Dobrze, że to taka trochę ściema, bo przecież jest jeszcze Africa :)
Fajna stronka. Jak kiedyś policzyłem ile kosztowała mnie Afra (1 w jej życiu duuuży serwis u nie taniego Dandiego) + szpeje + gadżety + ciuchy + kaski i inne, to wyszedł mi nowy samochód :dizzy:
A żonie szukam Jimmy Suzuki - jak kto ma namiar - to dawać. Musi być nie bity, mieć poduchę, ABS. Reszta nie ważna.
consigliero
02.12.2011, 17:30
Jimny no fajne autko , ale komfortu małżonka tam nie znajdzie . Faktem jest że większość krawężników będzie niestraszna.
PozdrawiaM
GrzesiekM
03.12.2011, 17:16
Moje Dicho 300 w automacie :) Co prawda mam go niedługo ale z dnia na dzień coraz mocniej mi się podoba i coraz bardziej się do niego przekonuję. Lift 2" Britpart HD, Fele Dotz Brasil obsadzone na zewnątrz, gumy Kumho KL71. Wszystkomająca wersja ES i o dziwo prawie wszystko działa i prawie znikąd nie cieknie :D
https://lh3.googleusercontent.com/-KEs91W-8VKI/Tto83PgUkXI/AAAAAAAAAds/ARx5bLvMvWE/s1024/IMG_5220.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-d2NbSoNiPHM/Tto8rUUOqvI/AAAAAAAAAdM/Ki6DZ0cUZ2o/s1024/IMG_5211.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Wtu1AnbPg-s/Tto8yGDGlEI/AAAAAAAAAdc/fssLEPMPxjA/s1024/IMG_5216.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-3847Tgf-cGo/Tto8nPBRSYI/AAAAAAAAAdE/NlzBDNFqdjs/s1024/IMG_5209.jpg
Przedstawiam SerEdwarTa. Silnik 4.0 V8. Auto jest wszystkomające i wszystkodziałające:)
Auto ma robić oprócz miejskiego lansu, za support przyszłorocznych wycieczek motocyklowych. Jest w rodzinie od chwil kilka, ale już dał się polubić i dowiódł, że dzielny to rycerz. Zmiany jakie nastąpią przed wakacjami, to likwidacja pneumatycznego zawieszenia i montaż snorkela(być może), bo tam gdzie będzie jechać strasznie się kurzy. pewien użytkownik LR-ów stwierdził, że ważne jest pierwsze siedem dni, po których albo wystawie ten samochód na sprzedaż, albo go bardzo polubię. Siedem dni już minęło...nie sprzedaję:) Auto się świetnie prowadzi, oferuje niezły komfort w podróży i pomimo lanserskiego wyglądu dzielny to kompan.
https://lh6.googleusercontent.com/-27YbeVVSWWI/Ts-joZtlG4I/AAAAAAAANak/NstvHc6q75c/s800/DSC03175.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-vcyyGadeMj8/Ts-jvPeM7HI/AAAAAAAANbI/hEHE4IKiCnQ/s800/DSC03163.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-5UgyYdUTfbA/TtwOrYuQ7cI/AAAAAAAANck/FONCjWnMJ1Q/s800/DSC_0811.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-R8IYRz_N6vA/TtwOscniZWI/AAAAAAAANcs/BXr7tvIP6Pc/s800/DSC_0863.JPG
Słuchajta chłopy - a te kółka "na zewnątrz" to mają sens - po mojemu to skraca skok. Bajrasz - wypasione wozidło -to II po face liftingu ?
Słuchajta chłopy - a te kółka "na zewnątrz" to mają sens - po mojemu to skraca skok
A co masz na myśli??
No i jak to jest Bajrasz?? auto kilka dni w domu, deszczu od 3-4 m/c nie było a Ty znalazłeś taką syfozę.
A co masz na myśli??
No i jak to jest Bajrasz?? auto kilka dni w domu, deszczu od 3-4 m/c nie było a Ty znalazłeś taką syfozę.
No wystaje to po za ranty - nie dobija ?
GrzesiekM
06.12.2011, 12:32
Jeszcze nie udało mi się zrobić tak żeby dobiło.
No wystaje to po za ranty - nie dobija ?
Jeżeli chodzi o LR Disco to sprawa ma się wielorak :D rak rak
Jeżeli wpakujesz 35'' na odsadzeniu to problemy są na starcie bo się poprostu nie zmieszczą, bez znacznej modyfikacji błotników. Do wszystkich większych rozmiarów potrzebne są działania to cięcie błotnika z tyłu tak z 4-5 cm czego nie widać, a to podnoszenie o 2''-5'' wszystko jest zależne od ambicji. Disko ładnie śmiga na rozmiarach w okolicy 235/85 R16 z liftem 2'' nie wadzi nie zaczepia i jeszcze jedzie. Potem to jak w reszcie mosty nie wytrzymują czy coś tam innego.
Jeżeli będzie cię interesowało coś na temat LR-a to zawsze można wpaść na forum landklinika.pl mnogo tam informacji bo ludziska katują już sporo czasu te sprzęty.
Nie tak dawno temu bo w sobotę widziałem za wielkie kapcie w diskaczu i podgięty automatem:D błotnik
A jak ebnie to i dobije co by nie
Słuchajta chłopy - a te kółka "na zewnątrz" to mają sens - po mojemu to skraca skok. Bajrasz - wypasione wozidło -to II po face liftingu ?
na zewnątrz to w przypadku mostów nic nie skraca a przy wahaczach to no może ciupkę powiększa :)
pewnikiem jest tak ze gdyby wymienić felgi z innym et to by nie wystawały ale czy dało by się skręcić bez obcierania to nie wiem
na marginesie jaki macie prześwit pod grucha ??
No i jak to jest Bajrasz?? auto kilka dni w domu, deszczu od 3-4 m/c nie było a Ty znalazłeś taką syfozę.
Znalazł nasz przewodnik i zajęło mu to prawie trzy godziny, i był to odcinek góra 20-to metrowy...ale foty wyszły lanserskie;)
Ja jeszcze nie dorobiłem się swojego pojazdu 4x4, ale dzięki
uprzejmości Padrego mam przyjemność jazdy po terenie
Toyotą Land Crusier 70. Moc może nie powala bo tylko 90 koni,
Ale auto radzi sobie bardzo przyzwoicie.
https://picasaweb.google.com/109427724201376363755/IIIIntegracja4x4#5589949198315472546
https://picasaweb.google.com/109427724201376363755/210310PierwszyDzienWiosny#5503697551278050130
a tu jeszcze kilka zdjęć z naszych wyjazdów
https://picasaweb.google.com/109427724201376363755/271209
P.s. coś nie bardzo mi idzie wklejanie zdjęć na forum...:Sarcastic:
He, he, podoba mi się postawa Ropucha:D
https://lh5.googleusercontent.com/-MBt7VUKrhRo/SzgtPvhS1NI/AAAAAAAAAfE/2BKFbilD5VI/s800/DSC08808.JPG
A ja miałem tak:
"Tata, mogę pooglądać te zdjecia z samochodami?"
"Taaaaaaa....."
A za 3 minuty: "Taaaaataaaaaa! Utopili samochód!!!!! Ale fajnie"
(córka, 9 lat)
Nie utopili tylko Kuba mył go w technologi rejli :hehehe:
Pany powiedzcie mi zna się kto na amerykancach (kilka na jepach) ? Rozważam zakup Blazera S10 z 1994 roku. Przebieg 300000 km. Napędu w miarę ok, lekko zawiecha stuka. Pojeździ to jeszcze trochę ? Jeździłem nim po lesie i po miękkim piachu ( miejsce montażu słupów tel. W lesie) i było ok. Niemniej nie znam się kompletnie na tej zaoceanicznej myśli technicznej :).
A tam od razu cisza. Wynalazek :D
Moje doświadczenie to jakieś 7 lat powożenia Dodge'a Caravana.
Graty kupowałem na http://amerykany.pl/
Popatrzyłem na części do Blazera i są w raczej standardowych cenach.
Jak na amerykańce.
Sworzeń, końcówka, klocki około 100 zeta.
Jak automat nie szarpie i gładko zmienia biegi, a do tego ma chłodnicę oleju to nie ma się co przejmować.
Za ten rocznik zapłacisz pewnie max. 7-8 tysięcy, więc chyba można zaryzykować.
Jak samochód trzyma się kupy i nie jest za bardzo zeżarty a to tego podoba się, chyba nie ma co kombinować. Zbijaj cenę ile sie da, żeby zostało parę zeta na doprowadzenie sprzęta to porządnego stanu.
Amerykańska motoryzacja jest dość pancerna.
Skończyły się czasy kiedy za byle pierdołę płaciło się krocie. Japończyki są chyba w tej chwili gorsze :D
A tam od razu cisza. Wynalazek :D
Moje doświadczenie to jakieś 7 lat powożenia Dodge'a Caravana.
Graty kupowałem na http://amerykany.pl/
Popatrzyłem na części do Blazera i są w raczej standardowych cenach.
Jak na amerykańce.
Sworzeń, końcówka, klocki około 100 zeta.
Jak automat nie szarpie i gładko zmienia biegi, a do tego ma chłodnicę oleju to nie ma się co przejmować.
Za ten rocznik zapłacisz pewnie max. 7-8 tysięcy, więc chyba można zaryzykować.
Jak samochód trzyma się kupy i nie jest za bardzo zeżarty a to tego podoba się, chyba nie ma co kombinować. Zbijaj cenę ile sie da, żeby zostało parę zeta na doprowadzenie sprzęta to porządnego stanu.
Amerykańska motoryzacja jest dość pancerna.
Skończyły się czasy kiedy za byle pierdołę płaciło się krocie. Japończyki są chyba w tej chwili gorsze :D
No właśnie cena jest atrakcyjna ;)
Dzięki Blobowi wybrałem jedyną słuszną markę
Disco 1996
2.5 TD
podwyższone o 2 cale
opony 235/85/16 klima,webasto, 2 szyber dachy, zero elektryki....
No i pięknie :):D
Zapomniałeś dodać, że masz windę i zderzak HD.:bow:
Teraz jeszcze osłona drążków:Thumbs_Up: http://www.mp4x4.pl/MP-produkty/produkt/89-Oslona-HD-drazkow-przednich-do-Land-Rover-Discovery-I-cynkowana-35000PLN.html
i na głowy mostu:Thumbs_Up: http://www.mp4x4.pl/MP-produkty/produkt/66-Oslona-slizgowa-glowki-przedniego-mostu-do-Land-Rover-Discovery-II-cynkowana-28000PLN.html bateria co najmniej 100Ah (winda:p).
BĘDZIESZ PAN ZADOWOLONY
Ps. Kinetyk+pas do drzewa oraz koniecznie zblocze z szeklami. Wtedy będziesz uzbrojony jak niektóre AT
GrzesiekM
15.03.2012, 10:11
Fajowa dyskoteka. Jak z klimą to dużego aku nie wsadzisz, niestety. Chyba że rzeźba i drugi w miejsce lewarka
Nawet gdyby to ja bym zwalił zbiorniczek od wspomagania i miejsce gotowe tak jak piszesz. Będę robił taką akcję na czasie i na dwa aku. 100 i 110 Ah powinno dać radę razem ze szpejem świetlno wodotryskowym. Zobaczymy czy reaktor da radę :)
Gratulacje. Mi się takie coś chce - ino w wersji po lifcie twarzy :). Ale chyba na Afrę i Disco kasy nie styknie :vis:
Gratulacje. Mi się takie coś chce - ino w wersji po lifcie twarzy :). Ale chyba na Afrę i Disco kasy nie styknie :vis:
Jeden kolega z foruma kupił kiedyś Disco II bo się mu moja 300-seta spodobała. Teraz jak widzi II to lepiej koło niego nie stać - pluje przez prawe i lewe ramie :D
CO nie oznacza że to są h..e wozy. :haha2:
Zdrowia
Puszek jutro zrobię nowy temat.
No i popatrz ty sie zawiozłeś tu i tam i drzwi ci zajumali tylne.
moze i fajny ;) ino brzydki ten landrynek taki tramwaj z wielgasnymi szybami ;)
moze i fajny ;) ino brzydki ten landrynek taki tramwaj z wielgasnymi szybami ;)
ale jak szanty lubi...o ho ho..przechyły i przechyły...
No to zmota się szykuje :D. Grzyba na osi zamontuj - to przechyły będą zabawą :). BLOB opisz więcej tych negatywów - bo tak sobie myślę, że Land Cruiser to jest to. Zaliczyłem właśnie wyprawę 30-latkiem po Etiopii:
Uwaga na przechyły ;)
Ale przynajmniej kontrola podwozia zaliczona :D
a gdzie naklejka forumowa puszku ???
No to zmota się szykuje :D. Grzyba na osi zamontuj - to przechyły będą zabawą :). BLOB opisz więcej tych negatywów - bo tak sobie myślę, że Land Cruiser to jest to. Zaliczyłem właśnie wyprawę 30-latkiem po Etiopii:
Wiesz nic takiego tylko
Pierdzielący się wiecznie ABS i jakiś inny system co nadaje rytm jeździe a h..ja się na tym zna oczywiście ten system.
Kontrolki na desce jebią po gałach świeci się wszystko i wszędzie. Klima jak kierunki raz działa a raz nie. Sprzęgło dwumasa-kra :( Silnik od .... :(.
Jednak ja nie napluję na DII posiłkuję się opiniami tych co mieli i mają teraz 300TDi :D.
Cyseta to nie jedzie nie hamuje jest jak szybszy traktor ale jest gniotsa nie łamiotsa.
Ktoś tam napisał że wygląda jak MPK Jelcz i co z tego jak ja staję przy takim Q7 a facet przyciska gaz to w oczy włazi mi piach unoszony z jezdni od wiatraków przy silniku Q7 ja uchlam wtedy fenstera i pytam czy w krzaczory bymy skoczyli porozrabiać i zające postraszyć tym wyjcem.
Nic nie zrozumialem, ale brzmi fajnie :)
Minus podstawowy japonca dla mnie to niedostepnosc czesci i serwisu do starszych modeli. Ceny i dostepnosc uzywanych czesci sa tez tragiczne. Toyota Motor Poland istnieje podobno od 1998 i o starszych samochodach nie slyszeli. Nawet manuali warsztatowych nie maja! Z drugiej strony Toyoty za rozsadne pieniadze oraz w rozsadnym stanie nie widzialem od lat :( Z trzeciej strony wiekszosc mechanikow-magikow na widok japonca zegna sie znakiem krzyza. Z czwartej strony rozne "warsztaty 4x4" maja ceny nie nizsze niz ASO.
Zeby nie bylo watpliwosci, jestem wielbicielem Toyot, a LC w szczegolnosci. Niestety wobec mozliwosci zakupu LC z 1996 roku z przebiegiem > 300 tys.km za 80 tys PLN z perspektywa samodzielnego serwisowania (manuale kupilem zawczasu hehehe) i szukania miesiacami czesci... poddalem sie :(
A zeby nie bylo tylko o Toyocie, oto zdjecie, ktore zrobilem dzis rano: komunikat w Disco 4 automat. No i co robic :haha2:
No to zmota się szykuje :D. Grzyba na osi zamontuj - to przechyły będą zabawą :). BLOB opisz więcej tych negatywów - bo tak sobie myślę, że Land Cruiser to jest to. Zaliczyłem właśnie wyprawę 30-latkiem po Etiopii:
Aco zrobić żeby pływał? W poniedziałek zacznę od zaspawania dziur w dziurawej pod lodze. A poza tym przypnę sobie kartkę nad głowa ,zeby drzwi w błocie nie otwierać bo potem chlupie przy zmianie biegów...:D
puszek musiałes do błota wjechać :D
Puszek jak robiła winda XTR-a dawala radę ??
No i poza wszystkim jadę sobie swoim tramwajem i myślę zadzwonię co tam u tego wariata co wymodził, a tu masz :) krejzol ja nic.
Polecam małe pranie myjką ciśnieniowa w kabinie jeżeli nie to będzie śmierdziało jak by tam coś umarło :)
Mijamoto
24.03.2012, 22:48
Puszek, mam info, że Cię już zieloni namierzają. Po jeździe w rzece może jeszcze Straż Rybacka:). Oj, nie masz Ty szacunku do starych samochodów.
Puszek - śmiechem żartem, ale na blacharce się trochę znam. W lato wyciągnij siedzenia i zdejmij tapicerę i wywietrz wszystko. Jak zamierzasz śmigać po wodzie - zadbaj o łatwy dostęp do korków serwisowych w podłodze :). Oczywiście o ile sprzęt ma latać parę lat :).
Samul: co do LC - pocieszę Cię, że LC J60 jest droższe za granicą niż w kraju. Oczywiście te sprzęty nie nadają się do niczego innego niż odbudowy od zera. W Poznaniu jes dobry serwis, który buduje zmoty od zera. Co prawda głównie Patrolem, ale da radę i z LC. Po odbdowie - koszt to ok 30 000 - 40 000 zł, nie wiem czy warto... Wiem jedno Holendrzy i Niemcy wybierają wersje LC 70 w wersji 3-drzwiowej (wersja współczesna - produkcja RPA / Australia).
PS
Co zrobiłeś z SAABem ?
Nie mam serca pier..niczyc sie w budowanie od zera, a juz zwlaszcza japonca :( Od ponad roku nie moge znalezc blach do 73ki, a i mechanicy robia fochy. Dlatego przestawiam sie na niemczyzne. Blachy mozna sobie samemu wymienic ;) , a w srodku silnik z E-klasy.
Saab ma sie dobrze, dziekuje. Zona nim jezdzi. :)
Wiosna !!!!!! Nareszcie.... Kierunek UKRAINA :D:D:D
:Puszek rozumiem że ten piękny off wóz to wyciagania przyczepy z moto w niedostępne miejsca:)
Tak, masz rację... Ciągneliśmy , ciągneli...i sami się ciągnąć musieli...:D:D:D
i jeszcze jedna fotka...:D:D:D
Szyberdach zamknięty....
nie Rudy tylko Dunia w Akcji
http://www.youtube.com/watch?v=JUfJfk57kWA&feature=youtu.be
JUfJfk57kWA
Puszku, Ty uwielbiasz topić pojazdy:D
Żeby nie było, że Landek jest tylko do oglądania i lanserki, mając nikłe doświadczenie w poruszaniu się takimi pojazdami, pojechaliśmy najpierw napic sie wódki w Tucholskich Borach. Drogowskazy były takie:
https://lh6.googleusercontent.com/-4SNLFom03wg/T6r0Z8TkeAI/AAAAAAAANx8/ECB8FQZC4lI/s640/DSC06127.JPG
i skierowały nas nad północną-wschodnią granicę naszego królestwa:
https://lh4.googleusercontent.com/-b_UwQ34TMjs/T6r1Dv-H9xI/AAAAAAAAN0s/K8BeR6Ec75o/s640/DSC06145.JPG
która to zaskakiwała nas swoją wilgotnością
https://lh6.googleusercontent.com/-t5RlwEFtYdI/T6r1QCPDV2I/AAAAAAAAN2U/Ee7eTMax2TQ/s640/DSC06148.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-IjKgw7yoEk4/T6r1U3SYNHI/AAAAAAAAN2c/RmJwA_35jOY/s640/DSC06149.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-5_JH3PmmA6s/T6r1ZbuIhRI/AAAAAAAAN2k/l8BCdX2brRo/s640/DSC06150.JPG
gdy już nam sie znudziło podróżować drogami, pojechaliśmy koleją:
https://lh5.googleusercontent.com/-Z1zMy7DAStA/T6r10yWPxCI/AAAAAAAAN30/Iy9g3XBxMcU/s640/DSC06158.JPG
która wyprowadziła nas, na nie tą stronę znaku:
https://lh3.googleusercontent.com/-0hfYud_TKuQ/T6r2xVt34mI/AAAAAAAAN6c/QZoimFskM8o/s640/DSC06179.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-QB1O3kJe8Zk/T6r25nda1jI/AAAAAAAAN6s/zqlYmJhEJ_s/s640/DSC06181.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-64YGRTbL4GA/T6r29UGyIOI/AAAAAAAAN60/KGrvy2x6QV0/s640/DSC06182.JPG
obawiając się rakiet, przeciw odłamkowych i innych form perswazji, pojechaliśmy dalej:
https://lh4.googleusercontent.com/-Ml9pl6TNLWo/T6r3EACtWvI/AAAAAAAAN7E/CGL6QVD_zqY/s640/DSC06184.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-vHSIAECU0a0/T6r3HlUoMnI/AAAAAAAAN7U/9kFjFXUljgc/s640/DSC06186.JPG
aż się za nami kurzyło!
https://lh4.googleusercontent.com/-65dl0ko-SMI/T6r3MengOTI/AAAAAAAAN7k/qLbSy7M325Y/s640/DSC06188.JPG
gdy już emocje opadły, trzeba było zatankować i coś zjeść:
https://lh5.googleusercontent.com/-BbOZyCTOiE4/T6r3eFJylUI/AAAAAAAAN8k/ssKWMh3QLbY/s640/DSC06196.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Y9lR-M3-TAA/T6r3_L2U5AI/AAAAAAAAN9U/ZFFf4i1JWXY/s640/DSC06202.JPG
mijaliśmy lasy:
https://lh4.googleusercontent.com/-ul4_uyWZGds/T6r4Dv7bIPI/AAAAAAAAN9c/zr_bx6WJ35w/s640/DSC06203.JPG
jakieś kopalnie:
https://lh5.googleusercontent.com/-rgqAda6A4lo/T6r3Qv0g77I/AAAAAAAAN70/8ukFD5yd4cQ/s640/DSC06190.JPG
fajne płoty:
https://lh6.googleusercontent.com/-oNZ1StidjMk/T6r320UobgI/AAAAAAAAN80/_RfmUdPhfjs/s640/DSC06198.JPG
i mosty, których na mapie nie było:
https://lh6.googleusercontent.com/-yWh8yJDx1L0/T6r1j4VkSnI/AAAAAAAAN3U/1CUp8WPjeAs/s640/DSC06154.JPG
i drogi, które na mapie były, ale ich nie było:
https://lh4.googleusercontent.com/-zLxCE6QmyAU/T6r5Hs-nAcI/AAAAAAAAN-c/GuVeOlwBOM8/s640/DSC06211.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-VjSUK8E9Nf0/T6r5TxEJ6RI/AAAAAAAAN-8/LfGfrf0eCyU/s640/DSC06215.JPG
więc postanowiliśmy się zatrzymac, ale okazało sie, ze to parking nie dla nas:
https://lh6.googleusercontent.com/-S624TOLj5wU/T6r6Sj1R8WI/AAAAAAAAOB0/7xL_3yqFXJo/s640/DSC06238.JPG
więc wybraliśmy inne miejsce, równie fajne:
https://lh3.googleusercontent.com/-3mYqxqePPq0/T6r7XV5_5zI/AAAAAAAAODU/2UxNOfNCV8I/s640/DSC06250.JPG
gdzie nawiązaliśmy nowe znajomości:
https://lh3.googleusercontent.com/-D47PZC7Lp8c/T6r7eyEVUDI/AAAAAAAAODs/SMD0C7CTXXg/s640/DSC06253.JPG
w końcu dowiedzieliśmy się, na jakiej ulicy mieszka sołtysowa Krysia:
https://lh6.googleusercontent.com/-YSBieOiFYqY/T6r8Eo2VVsI/AAAAAAAAOFU/iPFE3ChZsX4/s640/DSC06266.JPG
i że sześc, to nie cztery:
https://lh4.googleusercontent.com/-ApYvPwZv_JA/T6r8n2VyT2I/AAAAAAAAOG0/bYXfNNcGhAE/s640/DSC06278.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-qdSniHLniko/T6r8qR555sI/AAAAAAAAOG8/hb-DmWYbKkg/s640/DSC06279.JPG
ale cztery, też dają kupe radochy;)
https://lh6.googleusercontent.com/-gAGn8XISD3M/T6r8NepWNsI/AAAAAAAAOFs/-zFsSFmhrcg/s640/DSC06269.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-FBOwsv1kJJ4/T6r88EqdLEI/AAAAAAAAOH8/RwffnMEI7wc/s640/DSC06287.JPG
...to taka wycieczka spontaniczna...po słupkach granicznych od północy, przez wschodnią granicę, na południe. Całą tą trasę można zrobić dwuśladem, praktycznie nie dotykając asfaltu, ale także nie narażając się na konflikt z prawem(drogi leśne i inne zamknięte) Nie trzeba jechać w dalekie kraje, pięknie mamy pod nosem.
A my dalej Landka doświadczamy :-)))
y7DOqMo5c7E
Na pewno zauwazycie Kajtka ,ktorego opuścił virus xrv po zainfekowaniu się wirusem broni pancernej..:-))
Puszku, Ty uwielbiasz topić pojazdy:D
Żeby nie było, że Landek jest tylko do oglądania i lanserki, mając nikłe doświadczenie w poruszaniu się takimi pojazdami, pojechaliśmy najpierw napic sie wódki w Tucholskich Borach. Drogowskazy były takie:
Bajrasz przeniosę to do działu "Podróże 4x4" - jak będzie. Ładnie, piknie - tylko taki ładny sprzęt Amerykański rysujesz ;)
Mijamoto
01.07.2012, 21:21
Tak, Kajtka wirus odpuścił. Skądinąd wiem, że cierpi na brak tej infekcji. Szkoda, że nie podjechałem Jeepem do Winowa. Mając w XJ-jocie taki lift jak ten z filmu, tak delikatne wjeżdżanie w kałuże kończy się pomocą jakiegoś Landka:D, z całym szacunkiem dla kierownika:Thumbs_Up:( do zobaczenia w Rumunii). Fakt jest niepodważalny. Błoto wciąga.
Alio,
Toyota HJ61 89r Na imię jej Elwood
Widać ją tu:
26980534
Zajebista. Właśnie taką przejechałem Etiopię :drif: Opisz jak często musisz w niej grzebać.
Kończę powoli grzebanie i więcej nie zamierzam :)
Kończę powoli grzebanie i więcej nie zamierzam :)
Sądząc po Afrykanskich wersjach nie masz za wiele do roboty :D
spider2you
08.11.2012, 22:28
Witam brać 4x4.
Grupa zielonego jajka poszerza się od kolejnego posiadacza.
Ja swoje DI mam chyba od Bloba i Puszka.
Wersja 3 D ze wszystkimi szpejami i ładną zabudową wraz z łóżkiem w środku.
Objechała kilka razy UA w tym raz bez alternatora, potem Gruzję, gdzie zaliczyła boka i jeździła bez wody w chłodnicy :) reanimowana w czarnej d...e wróciła moja kochana Landrynka do domciu.
Zdjęcia nie wiem gdzie mam, a jak coś znajdę to podrzucę.
Szykujcie się na wiosnę - może w górki Ukraińskie skoczymy.
Szykujcie się na wiosnę - może w górki Ukraińskie skoczymy.
Oj tam, na wiosne.na wiosne to juz enduro trzeba wyciagac i w gory jechac.
Szykujcie sie na zime. Trzeba powtorzyc chociazby pamietny zjazd w Hajstrze, kiedy mroz -28 dawal w znaki.
A jak ktos by mial kilkanascie dni czasu to jest cichy plan wyskoczyc do Afriki gdzies w marcu(poczatek)
Nowych witam i zapraszam do chwalenia sie co maja :)
A tam Zachodniaki, nie ma jak wschodnia technika :D
spider2you
30.11.2012, 08:53
Oto moja ślicznotka. Diskusia-Spiderusia.
https://lh4.googleusercontent.com/-wXBfILsFjc0/T-rkcgSD7xI/AAAAAAAAAKs/fHAoyJtZK60/s640/P6070263.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-dyDwzrj3rYA/T-rnG1ukMBI/AAAAAAAAAM8/HgTl1IDSJBE/s640/P6080284.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-vPsuzrxKZe0/T-rsI8IuRBI/AAAAAAAAA5k/UVbQPUeOADQ/s640/P6090342.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-O8u7X69lYjo/T-rz-u51kWI/AAAAAAAAAck/oRQbZ6XLeSo/s640/P6090449.JPG
To ja też się dorzucę - to mój D2, '01, tedepinć z paroma zmotami :)
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/land.jpg
Dawać więcej - może jakieś wyprawy ??
Mówisz i masz - Kotlarnia, końcówka października 2012
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9990.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9950.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9923.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9921.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9848.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9843.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9791.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9776.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9775.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9735.jpg
http://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9699.jpghttp://i1273.photobucket.com/albums/y410/maciekg/2012-10-27__MG_9689.jpg
Jest i z terenu...
35992
35993
35994
spider2you
30.11.2012, 13:51
No jeszcze kilka z Gruzji z tego roku.
https://lh6.googleusercontent.com/-he0hvl8fqVg/T-rqRA8To2I/AAAAAAAAAQs/fBYrP6QluZU/s640/P6080314.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-U0mvXeBooTU/T-rrLIiI6NI/AAAAAAAAARs/EyrRsuo7vzY/s512/P6090327.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-nB2ALrIT8iI/T-rrzUU-H5I/AAAAAAAAA5c/c1qYX7Ga7wc/s512/P6090337.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-PECq8diMAWc/T-rsyDSKUgI/AAAAAAAAATs/CtHYMNoHJfo/s640/P6090352.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-vtptM988jGE/T-rtxFPuOtI/AAAAAAAAAUo/reWn05erMEE/s640/P6090367.JPG
Tutaj budowaliśmy drogę
https://lh3.googleusercontent.com/-4MsjEP8xjbU/T-rx086xO_I/AAAAAAAAAZs/Lk8hXtrY8BU/s640/P6090417.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-lOCCBtuM3z4/T-rz-Hs6MHI/AAAAAAAAAcc/PAAVYIQM6S0/s512/P6090450.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-soso6ULppyw/T-r1uLgdNqI/AAAAAAAAAec/J3cG3iVOduE/s640/P6100473.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-zBSNW4YIXKo/T-sBnTRCyvI/AAAAAAAAAno/k1hpu2Lzf_0/s640/P6110543.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-8UYDarevgbQ/T-sCn7JJvFI/AAAAAAAAAoY/GPnP_yqrXzA/s640/P6110550.JPG
Opisu proszę tę wyprawe w oddzielnym wątku :bow:
Hej
Ma ktoś VW Cantry czy jak tam się zwie ten Golf 4x4, jak się to ma w terenie ?
W błocie :D
http://allegro.pl/vw-lt-4x4-kamper-wyprawowy-i2822436331.html
to fajne :D
mishieck
07.12.2012, 12:51
Ktoś ma ochotę na funkiel-nówkę wyprawówkę?
http://vipcar.otomoto.pl/toyota-land-cruiser-hzj-79-fabrycznie-nowy-C24287897.html
W błocie :D
http://allegro.pl/vw-lt-4x4-kamper-wyprawowy-i2822436331.html
to fajne :D
To samochod Mariusza Rawendy, opis samochodu i wyjazdy opisane na stronie kilometr.com
Ktoś ma ochotę na funkiel-nówkę wyprawówkę?
http://vipcar.otomoto.pl/toyota-land-cruiser-hzj-79-fabrycznie-nowy-C24287897.html
Moge pomoc sprawadzic taki samochod z Dubaju, cena wychodzi 120 000 zl :). Kazda inna terenowka tez wychodzi duzo taniej, sprawiadzona z UAE.
Mirmil a ile kosztuje wersja gola LC ale wlasnie taka wersja z RPA i na Australie?
Mirmil a ile kosztuje wersja gola LC ale wlasnie taka wersja z RPA i na Australie?
Ale po co Ci wersja RPA,albo Australia, jak tam jest kierownica po prawej
stronie?
Ktoś ma ochotę na funkiel-nówkę wyprawówkę?
http://vipcar.otomoto.pl/toyota-land-cruiser-hzj-79-fabrycznie-nowy-C24287897.html
Za 160 tysi(w wersji podstawowej to moje zgniłe jajo wyglądało by i jeździło jak ta lala:drif: a za resztę orombało kawał świata:D
Ale po co Ci wersja RPA,albo Australia, jak tam jest kierownica po prawej
stronie?
Nie znam się tak do końca, ale czytałem, że produkują również do UE i to wersje "starych" Tojek LC 70/80.
Jaro-Ino
29.12.2012, 13:34
Przyszedł czas, żeby troche Was powkurzać i sprawić, że zrobicie wielkie oczy na moją głupote :D Mianowicie: zawsze chciałem mieć terenówke i powoli chce zacząć orientować się w temacie, bo postanowienie na 2013 to kupić klamota. I teraz pytanie podstawowe: co kupić. Pomysł na terenówke jest idiotyczny, bo chce tym samochodem jeździć po trasach, mieście i czasem wyskoczyć na leśną droge. O topieniu po klamki mowy być nie może, bo nie mam siana na naprawy ;) Wiem, że to głupota, bo są inne sprzęty, które się nadają do jazdy po trasach i mieście, ale jak bym był rozsądny to nie miałbym Tenery, która pali 10/100 i nie idzie jej samemu wytargać z błota :D
Wracając do pytania: co kupić.... Ma być diesel, licze się ze spalaniem 10-12 litrów. Patrzyłem na Terrano, stare patrole 3,3 TD, pajero... Generalnie jest tego od groma, a zależałoby mi po wydaniu paru tys zł na tym, żeby jako dupowóz wsiadać i jeździć bez inwestycji non stop. Nie chciałbym się bawić w blacharke od zera, choć z poprawkami się licze, no i fajnie by było jakby silnik nie wybuchał co chwile.
Jakie są wasze typy i dlaczego? Czy koszty eksploatacji mnie zabiją czy starczy mi jeszcze na bochenek chleba? ;) Wole te pytania zadać teraz niż potem zakładać temat z prośbą o paczki na święta ;)
Z góry dzięki za odpowiedzi :P
P.S. Jak to osobny temat i do wątku nie pasuje to prosze moderatora o wydzielenie :)
spider2you
29.12.2012, 13:46
Kup sobie Disco I.
Dlaczego?
Wygodne, pali 10/100, na wycieczki idealne, topić się pewno nie musisz, ale bawić w terenie jest czym, a zobaczysz, że można, części tanie jak barszcz, ludzie wspaniali (oprócz mnie, Blob-a i Puszka :D), wjedzie prawie wszędzie, prosta budowa zawieszenia, rdza jest, ale bez przesady, bo w podobnych rocznikach jest podobnie, no i stały napęd 4x4. Idealne.
Kiedyś stałem przed podobnym wyborem, a przymierzałem się do Parchola, ale ktoś mi kolega powiedział mi, że jak chcę jeździć 2 dni, a tydzień naprawiać to OK. Wolałem raczej jeździć.
No i Disco jest idiotoodporne, patrz wyżej, kto ma te auta :D:D:D:D.
dlaczego diesel?
jeep xj 4.0 z lpg wyjdzie ci taniej w eksploatacji , do tego bezawaryjnie i w zupelnosci wystarczy w teren jak i na codzien , jezdze od 7lat jeepem i pisze z wlasnego doswiadczenia, posiadalem rownolegle nissany pathfinder z 89 i 97r. i niestety nie dorownywaly poczciewmu cherokee'mu ;)
obecnie jezdze grand cherokee , dlatego ze w teren juz wiekszy nie wjezdzam a na codzien to auto poprostu jest zajebiste.
prosta budowa , sztywne mosty, proste zawieszenie , mechanika mocna automat niedo zabicia i komfort w srodku to atuty dla ktorych jezdze, dostepnosc czesci jest naprawde duza i tanie sa co najwazniejsze . uwielbiam te auta i nie zamierzam zmieniac, co wiecej , wielu moich znajomyc pozmienialo inne terenowki na wlasnie stare poczciwe jeepy . maja dusze ;)
Nie wiem jak Jeep ale landek ma zajebiste forum. Są tam ciekawi ludzie do pojeżdżenia i atmosfera bardzo dobra. Jeepa nie miałem nigdy, ale jechałem takim Grandcherokiem z gazem do Rumuni z przyczepka...Silnik coś koło 5 litrów...Spalanie gazu coś około 33 litrów srednia..Disco pali 11 z przyczepką na 2 moto
forum , moderuje www.jeep.org.pl
pisze o silniku 4.0 spala normalnie 16-18l lpg
w trasie jadac na korsyke i z powrotem spalnie zeszlo na 13.6
zreszta , jak do polski wjechalem , zatankowalem na orlenie i dalej A4 do domu. dotankowalem u siebie i spalanie automatycznie skoczylo na 16 ;)
gdybym mieszkal blizej granicy tankowalbym drozsze ale za to tresciwsze paliwo u nich
A to spalanie 10l dotyczy tylko Discovery 1 czy dwójki też tak mają?
Jaro-Ino
29.12.2012, 14:42
Ale gaz to doatkowe rzeczy do napraw/wymiany, a diesel jak chodzi to raczej nic wielkiego mu nie będzie. Do tego ograniczenia, gdzie z gazem nie można wjechać, kupno samochodu z dobrą instalacją to też loteria. No i jak do Cherokee władujesz butle to bagażnika już nie ma. Poza tym cherokee jest bardzo mały, a większy grand spala odpowiednio więcej...
Piszcie dalej, bo temat ciekawy, a zanim się coś kupi warto się tematowi dogłębnie przyjrzeć ;)
moj grand pali wlasnie tyle co ci napisalem , jest 270kg ciezszy od xj .
fakt , zbiornik zajmuje 1/3bagaznika
mozna zamontowac pod spodem ,mi nie przeszkadza, biga w srodku przewiozlem wiec zle nie jest ;)
fakt - grand wiekszy i wygodnieszy
instalka bezobslugowa , przez siedem lat mialem tylko jedna awarie - niedawno padl mi czunjnik polozenia walu pod auchan'em we wrocku. naprawa trwala 30min.
to tyle;)
amerykance zwlaszcza te starsze maja fajny dizajn i super wnetrze o wyposazeniu nie wspominajac ;)
ale co kto woli ;)
Jaro-Ino
29.12.2012, 15:06
Tylko jak się bawisz gazem w dieslu to spalanie wzrasta o 40-50%, a w amerykańskiej benzynie o 100-150% :D
nie rozumiem ;)
jak sie bawisz?
Jaro-Ino
29.12.2012, 15:14
Wadą amerykańców jest zarąbisty dźwięk na wyższych obrotach. Często chce się go słyszeć, a to kosztuje :D
kup pande 4x4 , bedziesz mial tanio ;) (w zakupie)
Każdy se będzie swoje chwalił teraz ;) Każdy samochód ma wady i zalety... każdy, koledzy co pisali wcześniej - ich samochody też mają wady i zalety :).
Co nie kupisz będzie jeździło tak samo, tylko co innego będzie się psuło:)
Sztywne mosty - niewątpliwa zaleta, jakbym miał taką możliwość to bym chapnął. Niezależne zawieszenia z przodu są również bardzo wytrzymałe ale wymagają więcej serwisu.
Silniki - kup jakiś samochód bez elektroniki - terrano 2.7, patrola 3.3, mitsu 2.5, jeepa 4.0 (chyba po zmianach są lepsze). Elektronika to dupa. W jeepach to tylko automaty. Na pewno nie kupuj terrano ani patrola 3.0tdi.
Te samochody wymagają serwisu, jeśli będzie to psuć się nie będą. Tylko, że niektóre - nieserwisowane pojeżdżą dłużej inne krócej ;)
Blachara - tu będzie kłopot, szczególnie w japończykach.
Najważniejszy jest stan - zero grubej rdzy na ramie, rama ma być czysta ewentualnie lekuchno rdza powierzchowna. Z blacharką da się poradzić sobie, to są terenówki i jak wygląd nie jest ważny to garażowo da się coś motać.
Ja se kupiłem terrano 2.7td bo jest ciężko go zepsuć i ma dużo miejsca w środku - w sumie chyba najwięcej z tych małych pseudo terenówek. Wszystkie jego tzw słabsze punkty da się wyeliminować właściwym (wcale nie drogim) serwisem - wystarczy normalnie zadbać. Części jak do normalnych samochodów. Idealnie to wolałbym złożyć samochód z kilku różnych ale to chyba nie wchodzi w grę ;)
Każdy se będzie swoje chwalił teraz ;) Każdy samochód ma wady i zalety... każdy, koledzy co pisali wcześniej - ich samochody też mają wady i zalety :).
Co nie kupisz będzie jeździło tak samo, tylko co innego będzie się psuło:)
wiesz o czym piszesz
http://pildekphotography.photoshelter.com/gallery/Offroad/G0000IIwT4W68S2c/
Może kogoś do czegoś :) takie zdjęcia zainspirują :)
spider2you
27.01.2013, 08:29
KOKOS super fotki, z jakiego to Rajdu?
Nie 4x4 a jak 4x4. Wywieźliśmy jeszcze ponad 3 metrowy pal o 30 cm średnicy (widoczny na foto) Podjazd pod górę. W tym terenie nie ma drogi :D
wygląda jak kradzież drzewa w lesie
numery łatwo odczytać watpie aby kwity były
teoretycznie dział jest ukryty ale...
wygląda jak kradzież drzewa w lesie
numery łatwo odczytać watpie aby kwity były
teoretycznie dział jest ukryty ale...
nie dajmy sie zwariowac
Kradziez to ostatnia rzecz, co mi przychodzi do glowy
predzej nielegalna wycinka(bez pozwolenia)
ale nie przesadzajmy, bo wkrotce strach bedzie czegokolwiek wrzucic na forum
nie wariujmy tylko myślmy :)
http://lh4.googleusercontent.com/-4VyYpS6RtOA/TOLDCoUbCeI/AAAAAAAAGcw/6D7Wh8cr6Io/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525286%2 52529.JPG
http://lh4.googleusercontent.com/-EBihczoeNjQ/TOLDi0SGGpI/AAAAAAAAGc4/LL0pxlljY4c/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525288%2 52529.JPG
http://lh6.googleusercontent.com/-I6zt3xf-9dI/TOLDCxoE5bI/AAAAAAAAGc0/sQbDCxNQGFE/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525287%2 52529.JPG
Właśnie taki nissan pathfinder ale z silnikiem 3.5 (nowszy) strasznie mi się podoba i jestem zainteresowany kupnem takiego lub konkurencyjną Toyke 4R ale jest ich mniej tych starszy modeli . Prawie nic nie wiadomo za dużo o tym modelu Nissana . Mógł byś napisać jak to się toto sprawuje w terenie i czego można się spodziewać oo takiej furze. Jak ze spalaniem i jak z dzielnością terenową , awaryjnością i wogole co tam w trawie piszczy. Byłbym bardzo wdzięczny.
http://lh4.googleusercontent.com/-4VyYpS6RtOA/TOLDCoUbCeI/AAAAAAAAGcw/6D7Wh8cr6Io/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525286%2 52529.JPG
http://lh4.googleusercontent.com/-EBihczoeNjQ/TOLDi0SGGpI/AAAAAAAAGc4/LL0pxlljY4c/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525288%2 52529.JPG
http://lh6.googleusercontent.com/-I6zt3xf-9dI/TOLDCxoE5bI/AAAAAAAAGc0/sQbDCxNQGFE/s640/nissan%252520pathfinger%2525203.3%252520%2525287%2 52529.JPG
Właśnie taki nissan pathfinder ale z silnikiem 3.5 (nowszy) strasznie mi się podoba i jestem zainteresowany kupnem takiego lub konkurencyjną Toyke 4R ale jest ich mniej tych starszy modeli . Prawie nic nie wiadomo za dużo o tym modelu Nissana . Mógł byś napisać jak to się toto sprawuje w terenie i czego można się spodziewać oo takiej furze. Jak ze spalaniem i jak z dzielnością terenową , awaryjnością i wogole co tam w trawie piszczy. Byłbym bardzo wdzięczny.
Obleśnie czysty, nie cieknący, błota nie widział a fe:D:D:bow:
Właśnie taki nissan pathfinder ale z silnikiem 3.5 (nowszy) strasznie mi się podoba i jestem zainteresowany kupnem takiego lub konkurencyjną Toyke 4R ale jest ich mniej tych starszy modeli . Prawie nic nie wiadomo za dużo o tym modelu Nissana . Mógł byś napisać jak to się toto sprawuje w terenie i czego można się spodziewać oo takiej furze. Jak ze spalaniem i jak z dzielnością terenową , awaryjnością i wogole co tam w trawie piszczy. Byłbym bardzo wdzięczny.
Jezdzilem takim w USA
Model ze zdjec-silnik 3,3-ma kopulke, palec, dystrybutor,a te rzeczy bardzo nie lubia wody, a nawet rozbryzgow w komorze silnika.
Model po roku 2000 z silnikiem 3,5 -po lifcie, juz bez kopulki.
Do obydwoch wchodzi w standardzie opona 31x10,5 r15
Ale nic wiekszego tam sie wsadzic nie da i wyglada, ze fabryka dziwnie dobrala rozmiar opon do bryly auta
Samochod fajnie wykonczony, jednak maly w srodku,jak na silnik, jaki ma wsadzony.Wypuszczali chyba tylko wersje ze skrzynia automat
Kolo zapasowe pod podloga bagaznika,jezeli myslisz o gazie.
Spalanie benzyny ze skrzynia automat -12-15
4runner duzo bardziej nadaje sie w teren i mnostwo ludzi tym jezdzi w offie.Taka tansza wersja toyoty Land Cruiser.4R duzo wiekszy bagaznik niz nissan. Inaczej tez sie siedzi, wysoko jest podloga. Znajomy to ma w mielcy, zrobiony na wyprawy, jak bedziesz zainteresowany, to Cie z nim umowie, to sie przejedziesz
akurat na fotkach jest auto mojego ojca , uzywane na asfalcie w 99%. porownywalny wielkoscia do grand cherokee zj spalanie blizsze 15l lpg , silniki slyna z bezawaryjnosci jednak po otworzeniu maski ciasno jak diabli i jakakolwiek ingerencja jest bardzo utrudniona przez to . pojechalem nim w teren kiedys i jak sie spodziewalem , radzil sobie bezproblemowo . konstrukcja jak w jeepie czyli unibody -rama to masywne podluznice na stale zespolone z karoseria . bardzo fajne rozwiazanie poniewaz auto jest duzo lzejsze od konstrukcji ramowych . do potrzeb normalnych ludzi w zupelnosci wystarcza ;)
jedyna wada jaka stwierdzilem , przyruwnujac do jeepa to NUUUDAA :D to typowe jezdzidlo , zadnego funu z jazdy . drugi problem to uboga oferta gratow do nissana tego typu. do jeepa mam wszystko na juz in w smiesznych wrecz cenach . prostota konstrukcji jeepa bije na glowe zawilosci konstrukcyjne nissana . ten egzemplarz zostal sprzedany , ostatnio widzialem go na ebay'u w niemczech
Toyka 4R bardziej pasuje do Hiluxa w wersji komfortowej. 4R sa duzo droższe od nissana i jest ich jeszcze mniej na ryku niż pathfinderów
wygląda jak kradzież drzewa w lesie
numery łatwo odczytać watpie aby kwity były
teoretycznie dział jest ukryty ale...
nie dajmy sie zwariowac
Kradziez to ostatnia rzecz, co mi przychodzi do glowy
predzej nielegalna wycinka(bez pozwolenia)
ale nie przesadzajmy, bo wkrotce strach bedzie czegokolwiek wrzucic na forum
pałeł Ciebie chopie czasem nie kumem...:mur:. To nie kradzież, a zbiórka legalnej wycinki dokonanej na naszej działce przez Panów energetyków. Tak więc Panowie - najpierw pytamy, a potem oceniamy. Inaczej śmierdzi to rozmową polityków...:vis:
Do obydwoch wchodzi w standardzie opona 31x10,5 r15
Ale nic wiekszego tam sie wsadzic nie da i wyglada, ze fabryka dziwnie dobrala rozmiar opon do bryly auta
Samochod fajnie wykonczony, jednak maly w srodku,jak na silnik, jaki ma wsadzony.Wypuszczali chyba tylko wersje ze skrzynia automat
Kolo zapasowe pod podloga bagaznika,jezeli myslisz o gazie.
Spalanie benzyny ze skrzynia automat -12-15
Kolega ma takiego ze skrzynią ręczną, podniesionego, wsadził opony na pewno 32 cale i nie wiem czy nie eksperymentował z 33. Dodam że jest mega zadowolony.
A ile taki pathfinder 3.5 spali PB/LPG i czy wszystkie mają reduktory w standardzie i te rożne bajery terenowe. Mirmila Terrano też całkiem dobrze sobie radzi w terenie (bo kierowca wariat) i pali przy tym całkiem znośne ilości diesla. Rozważam też Terrano , ale zawsze podobały mi się pathfindery i Land Rowery .A jeżeli chodzi o Jeepa to , który jest wart grzechu .
4.0 jest fajny a model to juz zalezy ;)
Do Terrano vel Ford Maverick (takiego mam) dużo łatwiej o części niż do pathfindera. Pathfinder po mieście w zależności od kierowcy pali 17 w górę a w terenie to tak bliżej 30.
4.0 jest fajny a model to juz zalezy ;)
4.0jeepa bardzo nie lubi wody ,ani nawet rozbryzgow wodu i pary wodnej w komorze silnika- jezdzilem takim za oceanem 2 lata i po kazdym przejezdzie przez wode jeep prychal,krztusil sie i chodzil na 4-5 cylindrow. Swiece, kable,kopulka,palec wymieniane regularnie.
Wlot powietrza do filtra w feralnym miejscu, przy przejazdach przez kaluze glebsze niz dolna krawedz reflektorow potrafi zassac wode do filtra,a pozniej do silnika.Przerabialem niestety. Feralnie umiejscowiony alternator, w najnizszym miejscu, na wysokosci miski olejowej. Bloto,woda powoduja,ze alternatory padaja czesto(jak sie jezdzi), musialem wymeiniac 3x. Chlodnica wody tez jakos nad podziw czesto nie miala odpowiedniej droznisci,autko potrafi sie przegrzac.
Wg mnie jeepy sa dobre tylko na suche tereny.
Przerobilem juz
2xjeep(cherokee+liberty)
1xLR Discovery(automat V8)
1x frontiera(manual,benzyna)
1x defender(diesel,manual)
1Xland cruiser(diesel,automat)
Teraz jezdze nissana terrano i to jest w koncu to.
W teren i na wyprawy tylko DIESEL, najlepiej w manualu.
jezdze 7lat bezawaryjnie , fakt nie topie az tak , w sumie teraz to juz tylko jako dupowoz uzywam , spisuje sie znakomicie ;)
terrano mialem w wersji pathfinder z 87 r no i z 96 tego zielonego , szkoda ze mostu nie maja no i gnija na potege
Teraz jezdze nissana terrano i to jest w koncu to.
W teren i na wyprawy tylko DIESEL, najlepiej w manualu.
Mirmil ten twój Terrano w terenie idzie jak norka ...
Tylko jak idzie norka ?? :haha2:
Mirmil ten twój Terrano w terenie idzie jak norka ...
Tylko jak idzie norka ?? :haha2:
Moj jak norka
Isizu jak kuna
puszkolot jak dzik po kartoflisku
Czekaj czekaj...filmik już się ładuje...
https://www.youtube.com/watch?v=JxqzQAS6bz4
JxqzQAS6bz4
"Łańcuchy robią robotę a nie skurwiałe, angielske gówno..." ;D
Moj jak norka
Isizu jak kuna
puszkolot jak dzik po kartoflisku
:hehehe:
Panowie,
a ja mam GV z 2003r. auto mega cywilne ale zaskakuje w terenie. Radzi sobie na bdb a jest bez liftu, tylko osłony alu na silnik i dyfer dla psychicznego spokoju kierowcy.
Co do kosztów to na reduktorze potrafi wciągnąć 22l gazu/ 100km, z dopiętym przodem ok 15l/100km gazu a na co dzień 10-12l/ 100km.
Minusem jest brak miejsca ale można się poratować wykorzystaniem przestrzeni na dachu.
No a Terrano Mirka naprawdę fajnie sobie radzi w terenie i bagażnik ma! Chyba optymalny wybór terenówki!;)
Panowie,
a ja mam GV z 2003r. auto mega cywilne ale zaskakuje w terenie. Radzi sobie na bdb a jest bez liftu, tylko osłony alu na silnik i dyfer dla psychicznego spokoju kierowcy.
Co do kosztów to na reduktorze potrafi wciągnąć 22l gazu/ 100km, z dopiętym przodem ok 15l/100km gazu a na co dzień 10-12l/ 100km.
Minusem jest brak miejsca ale można się poratować wykorzystaniem przestrzeni na dachu.
No a Terrano Mirka naprawdę fajnie sobie radzi w terenie i bagażnik ma! Chyba optymalny wybór terenówki!;)
Pirania, wrzuc zdjecia swojej vitarki,
I o spalaniu na co dzien to nie pitol, bo Jocker bym swiadkiem tankowania po spokojnym przejezdzie na tarsie i cos sie nie zgadzaja te twoje wartosci 10-12l/100km
Spalanie gazu 22 litrów w terenie jest jeszcze akceptowalne w przeliczeniu na Pb to jest 9-10 litrów PB.
Zrobię kilka ciekawych zdjęć i wrzucę.
spalanie gazu w terenie ;)
a jaki to ma znaczenie/ jak to sprawdzasz?
liczy sie srednie spalanie , przeciez nie jezdzisz li tylko w terenie . trza najczesciej dojechac do miejsca , gdize sie jezdzi , czasami pokonujac naprawde niewielkie odleglosci ,potem powrot / nie przeliczalne to jest w sumie
ja zrobilem tak , przed jazda tankowanie do pelna , potem wycieczka w teren , poworot i ponowne tankowanie
przykladowo wyszlo mi 23l/100 lpg gdzie w normalnym uzytkowaniu wrong palil mi 19l wiec dalo to ogolnie 4l roznicy w sredniej .... czy te smieszne 10zl jest tak wazne az by sie zastanawiac?
jeszcze jedna opcja , kazdy samochod pokroju suva o poj. pow 2ooo ccm .
bedzie palil ok 15l lpg
rowniez diesel nie zejdzie srednio ponizej 10l
nie ma sie co ludzic
jeep 4.0 spala 16-19 lpg a uzytkowany w miescie na codzien potrafi do 25l spalic
jednak frajda z uzytkowania jest nieporownywalna , mialem dwa nissany rownolegle z jeepami , wiem co mowie ;)
nie zmaierzam zmieniac na nic innego ;)
Spalanie w terenie jest nie do obliczenia. Mozna w ciągu dnia zrobić 250km ,ale też mozna zrobić 10km ciągle jadąc.
spalanie gazu w terenie ;)
a jaki to ma znaczenie/ jak to sprawdzasz?
liczy sie srednie spalanie , przeciez nie jezdzisz li tylko w terenie . trza najczesciej dojechac do miejsca , gdize sie jezdzi , czasami pokonujac naprawde niewielkie odleglosci ,potem powrot / nie przeliczalne to jest w sumie
ja zrobilem tak , przed jazda tankowanie do pelna , potem wycieczka w teren , poworot i ponowne tankowanie
przykladowo wyszlo mi 23l/100 lpg gdzie w normalnym uzytkowaniu wrong palil mi 19l wiec dalo to ogolnie 4l roznicy w sredniej .... czy te smieszne 10zl jest tak wazne az by sie zastanawiac?
jeszcze jedna opcja , kazdy samochod pokroju suva o poj. pow 2ooo ccm .
bedzie palil ok 15l lpg
rowniez diesel nie zejdzie srednio ponizej 10l
nie ma sie co ludzic
jeep 4.0 spala 16-19 lpg a uzytkowany w miescie na codzien potrafi do 25l spalic
jednak frajda z uzytkowania jest nieporownywalna , mialem dwa nissany rownolegle z jeepami , wiem co mowie ;)
nie zmaierzam zmieniac na nic innego ;)
Jak dojazdowka i w terenie pali ci 23, a przy normalnej jezdzie 19, to niewielka roznica.
.
Na ostatnim wyjezdzie z beskid niski chlopaki z LPG (vitara+ ferroza) spalili po 5 zbiornikow paliwa. Wiec latwo bylo obliczyc spalanie na trasie i w terenie. Z tym,ze w terenie wychodzilo prawie 2x wieksze spalanie,niz na trasie( trasa 12-13, teren 20-24).
Niby dalej taniej niz terrano,czy discovery. Ale ile problemow z tankowaniem, duza butla w bagazniku,brak momentu itp.
Isizu dziwolag3,5 l V6 pali 20 l gazu na trasie, Krzysiek nie przyznal sie,ile mu to spalilo w terenie,ale jezdzil z nami tylko w sobote, a wtedy byla najlatwiejsza traska.
W przypadku tego wypadu bardzo łatwo było sprawdzić spalanie bo dojazdówek było 5-10km a potem cały czas teren a z niego prosto 5km na stację LPG.
Po ostatnich doświadczeniach uważam że może i Vitara sprawdza się na co dzień natomiast do terenu to koszty podobne jak w dieselu.
Miałem swego czasu służbowego hiluxa w dieselu i znacznie lepiej się jeździło dieselem.
Z reguły się nie wtrącam - ale zachęcam do otwierania oddzielnych wątków: LC, LD, Galandy, Terrao. Jeep - łatwiej będzie potomnym w czytaniu :)
Z reguły się nie wtrącam - ale zachęcam do otwierania oddzielnych wątków: LC, LD, Galandy, Terrao. Jeep - łatwiej będzie potomnym w czytaniu :)
Ludzie mocno siedzacy w offroadzie 4x4 maja swoje forum www.rajdy4x4.pl ,(ogolne) www.landklinika.pl www.jeep.org.pl
A tutaj to chyba ogolne pogaduchy uzytkownikow Africi Twin, mysle,ze nie trzeba zakladac osobnych watkow dotyczacych naszych samochodow.
Jak dojazdowka i w terenie pali ci 23, a przy normalnej jezdzie 19, to niewielka roznica.
.
Na ostatnim wyjezdzie z beskid niski chlopaki z LPG (vitara+ ferroza) spalili po 5 zbiornikow paliwa. Wiec latwo bylo obliczyc spalanie na trasie i w terenie. Z tym,ze w terenie wychodzilo prawie 2x wieksze spalanie,niz na trasie( trasa 12-13, teren 20-24).
Niby dalej taniej niz terrano,czy discovery. Ale ile problemow z tankowaniem, duza butla w bagazniku,brak momentu itp.
Isizu dziwolag3,5 l V6 pali 20 l gazu na trasie, Krzysiek nie przyznal sie,ile mu to spalilo w terenie,ale jezdzil z nami tylko w sobote, a wtedy byla najlatwiejsza traska.
Nie no terrano lepsze lepsze tylko jak chce sie gdzies pojechac to trzeba szukać dużo ludzi bo duzo pali i szkoda, a feroza śmiga na codzień hihihi.... pozatym zawsze mozna jezdzic na paliwe i nie ma problemów z tankowaniem i dalej bedzie duzo taniej, a do momentu bym sie nie czepiał bo nie jest znowu tak zle tak źle. Poza tym nie ma co porównywać tak różnych samochodów wydajemisie.
Nie no terrano lepsze lepsze tylko jak chce sie gdzies pojechac to trzeba szukać dużo ludzi bo duzo pali i szkoda, a feroza śmiga na codzień hihihi.... pozatym zawsze mozna jezdzic na paliwe i nie ma problemów z tankowaniem i dalej bedzie duzo taniej, a do momentu bym sie nie czepiał bo nie jest znowu tak zle tak źle. Poza tym nie ma co porównywać tak różnych samochodów wydajemisie.
Mądrze prawi mądrze..! Koszty codziennej jazdy Ferozą czy GV porównywalne są z kosztami jazdy Afryczką więc to jest dość istotny argument przemawiając ZA tymi autami. Terrano raz jechałem i było fajowo, diesel to diesel...tylko te $$$. No cóż za "dobro" się płaci! ;)
Kłmiesz zakup 4 opon to już po kieszeni daje a jeśli guma ma robić to zakup boli,
Koszty eksploatacji każdego 4x4 jest duży oleje dwa dyfry skrzynia reduktor silnik ilości wcale nie male, a wymiany wcale nie rzadkie drogo jest to fakt ale stać pana na konia stać i na owies
Jeśli 4x4 ma być dzielne to nie będzie tanie. Sam samochód to jedno a wyposażenie jego to coś zupełnie innego. Często wyposażenie to dwukrotność zakupu używanego samochodu. Samóchod terenowy można kupić za 5000 zł i jakoś będzie jeździł. A niezawodna winda to 2-3 tysiaki plus pasy ,szekle, zblocza, kiffory. Niby rzadko sie przydaje, ale właśnie na te rzadkie okazje jest to gromadzone.
Kilka zdjęć mojej Grand Vitary.
Rocznik: 2003r.,
Silnik 2.0 benzyna z gazem,
Przebieg 140k km.
Skad ja znam to auto...A juz wiem...To ta melina na kółkach z Beskidu Niskiego...:p
Jaki jest przeswit pod grucha mostu jest w wiertarce?
Skad ja znam to auto...A juz wiem...To ta melina na kółkach z Beskidu Niskiego...:p
Tiaaa...było wesoło! :zdrufko: Tak ratowałeś z opresji nie raz..
Prześwit to chyba 200mm.. szału nie ma ale zabawa w podwyższanie o 2'' to koszt ok 3,5k zł i chyba nie ma sensu, dla mnie.
Tiaaa...było wesoło! :zdrufko: Tak ratowałeś z opresji nie raz..
Prześwit to chyba 200mm.. szału nie ma ale zabawa w podwyższanie o 2'' to koszt ok 3,5k zł i chyba nie ma sensu, dla mnie.
Tu jest ten przeswit...
https://www.youtube.com/watch?v=JxqzQAS6bz4
JxqzQAS6bz4
prześwit to albo duże koła lub zwolnice
lift nic nie da jak zawiśniesz na gruszce mostu :) ja powyżej 40 cm zwyczaj wiszę na brzóchu jeśli chodzi o snieg jeśli zbity, na sypkim nie ma problemu :)
Tu jest ten przeswit...
https://www.youtube.com/watch?v=JxqzQAS6bz4
JxqzQAS6bz4
I o Discotece też coś jest.. t:5.10 - 5.30!:haha2:
qwa ludzie , auto ma 4pkty podparcia wazniejszy jest kat natarcia i zejscia niz to ile mamy cm pod gruszka ktora jest 1 puntem tylko w aucie chyba ze sie ma most z przodu to 2.
jezdze tyle lat autami takimi i raz chyba zdazylo mi sie ze kola mi zawisly bo sie na moscie zawiesilem... przez glupote bo wjechalem w slad po trakotrze :)chyba jedynie unimog by przeszedl :)
przeswit sie mierzy pod autem a nie pod gruszka , to chyba cos znaczy nie?
To znaczy, że kura przejdzie pod autem ale nie że auto przejedzie nad (wciąż żywą) kurą :)
qwa ludzie , auto ma 4pkty podparcia wazniejszy jest kat natarcia i zejscia niz to ile mamy cm pod gruszka ktora jest 1 puntem tylko w aucie chyba ze sie ma most z przodu to 2.
jezdze tyle lat autami takimi i raz chyba zdazylo mi sie ze kola mi zawisly bo sie na moscie zawiesilem... przez glupote bo wjechalem w slad po trakotrze :)chyba jedynie unimog by przeszedl :)
przeswit sie mierzy pod autem a nie pod gruszka , to chyba cos znaczy nie?
Przeważnie jest problem na koleinach ...oczywiście tez zdarzają się zawiśnięcia na górkach podłogą, ale mi sie to zdarzyło tylko raz na Hellowisku..
Przeważnie grzęźnie mostem a jak jest to snieg to zdarza się całym podwoziem.
Jak jedzie kila aut tej samej marki np Disco, i jedno nie ma liftu i kół większych to częściej ma problemy niż inni.
qwa ludzie , auto ma 4pkty podparcia wazniejszy jest kat natarcia i zejscia niz to ile mamy cm pod gruszka ktora jest 1 puntem tylko w aucie chyba ze sie ma most z przodu to 2.
jezdze tyle lat autami takimi i raz chyba zdazylo mi sie ze kola mi zawisly bo sie na moscie zawiesilem... przez glupote bo wjechalem w slad po trakotrze :)chyba jedynie unimog by przeszedl :)
przeswit sie mierzy pod autem a nie pod gruszka , to chyba cos znaczy nie?
Ale żeby jechało wystarcza tylko dwa punkty podparcia :)
Kogo to:
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-ljx-70-turbo-wyciagarka-skora-i3175089299.html
??
Numery są z jasla :) znam paru chłopaków z stamtąd :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.