PDA

View Full Version : pompa paliwowa - odpowietrzanie?


Vooytas
20.11.2011, 17:31
Witam.

Dziwnie się moja pompka zachowuje. Mimo że jest w bardzo dobrym stanie (prawie nowa). Zauważyłem że pompuje cyklami po kilka- kilkanaście ruchów ( słyszę dołożony przekaźnik). Wydaje mi się że "cykanie" pompy powinno być pojedyncze co kilka sekund, u mnie nawet na wolnych obrotach zdarza się że pompa nabija takimi cyklami po kilkanaście "cyknięć".
Zastanawiam się co może być powodem.... zaworki iglicowe szczelne.
Może trzeba pompe jakoś odpowietrzyć stawiając ją w pionie wlotem/wylotem do góry i dać jej przepompować kilka litrów wachy ?

Kazmir
20.11.2011, 17:50
Na postoju, czy w czasie jazdy?

Vooytas
20.11.2011, 18:19
Właśnie w czasie jazdy to jeszcze by było zrozumiałe tak myśle... bujanie pływaków itd. Ale bywa że na postoju tak pierdzi ten przekaźnik.

badiss
20.11.2011, 19:55
Ja mam diodę jako wskaźnik pracy pompy założoną i widzę, że u mnie też nie cyka regularnie, chociaż na postoju w miarę równomiernie.

rambo
20.11.2011, 22:28
a cóż to za przekaźnik dołożony..?

Vooytas
21.11.2011, 06:21
Dokładnie, najpopularniejsza "kostka".

http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-12v-30-40a-warszawa-kurier-i1946904318.html

Jeżeli u Was też tak ta pompka pracuje to wszystko ok chyba....
Dla pewności ją odpowietrzę żebym miał czyste sumienie :)

Dzieju
21.11.2011, 07:57
Nie spotkalem się z przypadkiem żeby u mnie chodziła nieregularnie ,sprawdzałem na postoju , nie mam kontrloki jej pracy żeby w czasie jazdy sprawdzić.
A możliwe że przekaźnik robi "przerwy" w stykaniu a potem pompka musi nadrobić cisnienie?
Zmostkuj przewody żeby pominąć przekaźnik i sprawdź czy się coś zmieni.

rambo
21.11.2011, 09:29
Jak się przestane wygłupiać też sobie kupie i założę :p

szparag
21.11.2011, 09:38
Nie spotkalem się z przypadkiem żeby u mnie chodziła nieregularnie ,sprawdzałem na postoju , nie mam kontrloki jej pracy żeby w czasie jazdy sprawdzić.
A możliwe że przekaźnik robi "przerwy" w stykaniu a potem pompka musi nadrobić cisnienie?
Zmostkuj przewody żeby pominąć przekaźnik i sprawdź czy się coś zmieni.

Albo, albo różnica pomiędzy ciśnieniami przy którym następuje wyłączenie i włączenie pompy, jest na tyle spore, że jeden cykl pracy pompy nie wyrabia. Ale najpierw sprawdź, tzn. wywal przekaźnik.
Pozdr.

rambo
21.11.2011, 10:18
kup używkę pompę od większego motocykla, np jakieś kręconej 900 czy 1100
i zobacz jak afryka licznik zamyka ;)
Te przekażniki to jak pić przez słomkę ale wasza sprawa

Vooytas
21.11.2011, 13:08
ęTe przekażniki to jak pić przez słomkę ale wasza sprawa

Nie za bardzo rozumiem dlaczego przekaźnik ma być "wąskim gardłem" w zasilaniu paliwem????

Zasada działania podobna jak w płytce Made in R2D2.

Sprawdze jeszcze bez przkaźnika, może faktycznie klei bo jest niskiej jakości...... niezmienia to faktu że idea jest słuszna :)

Pozdrawiam!

Kazmir
21.11.2011, 23:02
Vooytas nie zapominaj jak podle jest sterowana cewka przekaźnika. Gdyby sterowanie było zero jedynkowe zapewne usłyszałbyś pracę przekaźnika niczym szwajcarskiego zegarka:)

Kierowniku Rambo wymiana pompy na mocniejszą czyt. wydatniejszą skończyła się u pewnego gościa tym, że zassała mu jajca do filtra paliwa;):haha2: Gościu tydzień bał się podchodzić do motoru:haha2: