PDA

View Full Version : Big foot / poszerzenie stopki bocznej / Kacza stopa :)


aciu
19.11.2011, 10:17
Witam!
Chciałbym abyście w tym wątku zamieszczali fotki ewentualnie sugestie jak w waszym moto wygląda i sprawuje się poszerzenie stopki bocznej. Wiem że niektórzy mnie wyśmieją gdyż "wystarczy przyspawać kawał blachy i już" albo kupić Touratech-a (który wydaje mi się beznadziejny), jednak takiego wątku jeszcze nie było, a można z poszerzeniem przesadzić i przyspawać dno od wiadra ;) albo coś na wzór touratech-a i wyjdzie kicha bo jest za małe i nie zdaje sprawy.
A mnie ciekawi jak wyglądają wasze patenty, jak radzicie sobie w Maroku a jak na bagnach, jak w lesie i wogóle.
Za odpowiedzi typu "jebnąć na glebe i zapomnieć" dziękuje :)
pozdrawiam!

Bartas
19.11.2011, 11:48
Ja stosuję to co mam pod ręką na wyjeździe- opróżniona puszka po piwie, zgnieciona i po problemie...

aciu
19.11.2011, 12:10
no ja wożę kawałek blachy aluminiowej ryflowanej...jakieś 15x20cm ale to takie dziadostwo... mało rejli podobne :) a kiedyś mi blachę na złom zwiną i co?

Lepi
19.11.2011, 12:34
...
Za odpowiedzi typu "jebnąć na glebe i zapomnieć" dziękuje :)
pozdrawiam!

Odkąd jeżdżę mniejszym katem właśnie często wolę "jebnąć". Ale rozumiem problem :)
Ne musisz dziękować ;)

majki
19.11.2011, 13:25
"wystarczy przyspawać kawał blachy i już"
Ale to jest własnie cała filozofia. :dizzy: Każda powiększenie będzie dobre. Ważne, żeby nie dotykało wahacza i nie wystawało zbytnio poza obrys motóra. Np. blaszka InPost styknie (ok. 6x9cm). ;)
Sorka fotki nie mam, bo i po co ją robić. :p Mi takie poszerzenie daję radę prawie wszędzie (poza bagnem, ale tam nic nie pomoże).

AmberBamber
19.11.2011, 19:27
Przedmiot dotyczący wątku to oczywiście czarna stopa po lewej... Jeszcze nie miałem okazji testować ale zobaczymy co potrafi na śniegu ;). Zakupione za nie pamiętam ile w POLO w Hamburgu (nie mylić z POLOmarketem).

Po przemyśleniach... Wolę nie spawać i nie kombinować tylko podłożyć coś na kształt takiej stopy (lub kija, lub kamlota, lub puszki po piwie, które z przyjemnością obrabiam na miejscu)

Artuditu
19.11.2011, 22:05
Na stacjach BP często widuję podkładkę pod stopkę firmy OXFORD. w cenie chyba 40zł. http://static.bikestop.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/o/x/oxford_magnimate_side_stand_helper.jpg

Dzieju
20.11.2011, 08:34
Aciu , czy kolejnym tematem będzie jak napompować koło ?
Z dodatkowym zapytaniem : a mnie ciekawi jak wyglądają wasze patenty, jak radzicie sobie..... na różnych stacjach , albo z której strony motocykla najlepiej podejść itp.

Rumcajs_zlasu
20.11.2011, 10:36
Aciu , czy kolejnym tematem będzie jak napompować koło ?
Z dodatkowym zapytaniem : a mnie ciekawi jak wyglądają wasze patenty, jak radzicie sobie..... na różnych stacjach , albo z której strony motocykla najlepiej podejść itp.
Moderatorze
Chwała CI

Zaczynam naprawdę lubić to forum

RAVkopytko
20.11.2011, 12:25
Dzieju,czyń swoją powinność :D

aciu
20.11.2011, 13:20
A róbcie co chcecie. Miałem tylko pytanie ale widzę że nie wpasowało się pomiędzi ogólny standard dyskusji czyli kto ma lepszy motor. Usuń temat i miejmy to z głowy.

Misza
20.11.2011, 13:27
Blacha stalowa, 4mm, wymiary 4,5x7cm. Przyspawana do oryginalnej nóżki tak żeby nie obijała o wachacz. Zagięta jest tak by możliwe było przechylenie motocykla "na nóżce" i zrobienie np centralki z kubła na smieci, badyla czy kamola. Zagięcie tak zrobione żeby na sztywnym podłożu nóżka miała cały czas kontakt liniowy a nie punktowy i nie zginała za mocno blachy i spawu.

Dokręcane turetochowskie i inne tego typu lubią się połamać, pogiąć itp.


Moja o wymiarach ja wyżej działa wystarczająco dobrze na piachu i błocie... większe wymiary są bez sensu bo po co wozić taki klamot ze sobą, zawsze można jebnąć motorem o glebę lub oprzeć o drzewo :)

Reinchardt
20.11.2011, 14:16
Patent najprostszy - kupić największą podkładkę jaką mają w sklepie na stanie i od dołu dospawać do oryginału. Mam tak u siebie, znacznie zwiększyło powierzchnie styku motonga z matką ziemią i nawet w miarę estetycznie

hubert
21.11.2011, 13:46
A róbcie co chcecie. Miałem tylko pytanie ale widzę że nie wpasowało się pomiędzi ogólny standard dyskusji czyli kto ma lepszy motor. Usuń temat i miejmy to z głowy.

Spoko nie usuwamy tematu :)

Pajdor
21.11.2011, 17:35
W zyciu bym za takie coś nie dał 40 zł ale sam woże kawałek blachy również : )

rubin
21.11.2011, 18:10
Moja stopka oryginalna (od pana houndy) lekko pekla, jako ze kupilem mig/mag ... :) wycialem kawalek blachy, obszlifowalem na szlifierce z lidla i dospawalem do oryginalu.(zdjecia za kilka chwil,jak je aparatem z sieci redbull mobile sfotografuje ;) ).
Jak dla mnie daje rade,o wahacz nie obija,jedynie boki ostre w niej i beton (kupiony w castoramie) z podlogi w garazu charata.
...ale kotwiczy stabilnie na bardziej miekkim gruncie-i o to chodzi.

majki
21.11.2011, 20:20
jedynie boki ostre w niej i beton (kupiony w castoramie) z podlogi w garazu charata.
Dlatego też dobrze rogi oszlifować, a boki lekko zadrzeć do góry, żeby się lepiej na podłożu różnym układało (coś jak pisał Misza). ;)

robertG7
21.11.2011, 20:52
"A mnie ciekawi jak wyglądają wasze patenty, jak radzicie sobie w Maroku a jak na bagnach, jak w lesie i wogóle."

Zakrętka od słoika, rzucona na ziemię. Pomysł podpatrzony.

zdjęcie ukazujące ten patent, proszę nie rozpowszechniać
http://images39.fotosik.pl/1189/db748b36e5f3f92e.jpg (http://www.fotosik.pl)

rubin
21.11.2011, 21:04
Dlatego też dobrze rogi oszlifować, a boki lekko zadrzeć do góry, żeby się lepiej na podłożu różnym układało (coś jak pisał Misza). ;)

...się zrobi... kątówką z praktikera ;) a na wszystko hammerite ;) oczywiście czarny, żeby jak afri w rzece zaparkuje, nie zardzewiała

aciu
21.11.2011, 21:56
Hmm powoli zabieram się za remoncik / konserwację ramy a co za tym idzie różne duperelki wyjdą w praniu. Stopkę centralną i boczną planuje dać w ocynk bo chyba najdłużej wytrzyma, chociaż w razie domalowania trudno bedzie go usunąć...mniejsza z tym. Wydaje mi się że najlepiej na poszerzenie bocznej stopki nada się podkładka tak jak pisał Reinchardt, i podbić ją z jednej strony tak jak sugeruje Misza. Wiem ze można i byle puszkę zdusić i podłożyć, ale nie raz bandziora podnosilem z gleby jak już mi ją zakosili a jeśli przyspawać na stałe to najlepiej przed remontem i malowaniem co nie? A do tego dobrze mieć motor na kołach a nie w kartonach. Zależy gdzie się jeździ, nie wiem jakie wy południowcy macie tam szutry ale u nas bliżej morza same żwiry i mułki...trudno tam dekielek od słoika podłożyć.

Budzik
21.11.2011, 23:20
Odradzałbym przykręcane patenty. Kumplowi zdarzyło się, że jechał za kimś, kto zgubił taką właśnie mocowaną na śruby stopkę. Stopka odbiła się od asfaltu i ze świstem przeleciała koło jego głowy. Chyba najlepiej przyspawać. Łatwo nie odpadnie no i trudno to zgubić (jak różnej maści podkładki).

Wojtec
11.01.2014, 12:23
System bardzo reyjl i mam nadzieję że nie odpadnie. Cacko toto może nie jest , ale zrobione własnoręcznie bez utraty palców.

simon1977
11.01.2014, 14:11
Fajna szłapa.
Jakby ją jeszcze heftnąć ;)

Dzieju
11.01.2014, 20:34
Jak się łebki śrubek poprzecierają to trzeba będzie wymieniać.

Lepi
12.01.2014, 09:24
Podejrzewam, że łby są wpuszczane w blachę. Mam kilkanaście sztuk podobnych łap w anodowni i czekam i czekam i nie mogą zrobić.

Wojtec
12.01.2014, 11:01
Nie, nie są wpuszczane Jak się spiłują, to się wymieni.
Nawet miałem pisać do ciebie Lepi, czy aby czasem nie masz takich poszerzeń w cenie mocno kryzysowej , ale się wstydziłem:D

Lepi
12.01.2014, 11:27
Oj tam ;)

mogę wysłać Ci nawet za darmo. To są testowe egzemplarze i nawet nie jestem pewien czy do afryki pasują :)

Kiedyś robiłem do kata jakieś próbki to okazało się, że strasznie szybko się wyginają i skutkiem tego odpadają. Tym razem zastosowałem lepszy i grubszy materiał.
Jak pisałem, brygadzista się rozchorował i nie mogą mi poanodować.

JarekAT
12.01.2014, 11:37
Lepi, poka poka!

Lepi
12.01.2014, 12:04
Znalazłem jeden komplecik. Góra, przekładka i spód.

Kupek
12.01.2014, 14:12
Taki komplet brałbym w ciemno. Lepi - jeśli znajdą się jeszcze kolejne sztuki, daj znać.

Lepi
12.01.2014, 14:42
Wyślę jutro do przymiarki. Nie wiem czy średnica i grubość przekładki są odpowiednie dla afryki. Się zobaczy. Jak będzie ok to będę miał więcej sztuk za jakiś tydzień jak w końcu anodownia ruszy.

miro
12.01.2014, 15:58
Ja ustrugałem sobie coś takiego :) 45405

45406

Lepi
12.01.2014, 16:06
Jak na ręczna robotę to eleganckie. Jaka grubość blachy? daje rade?

miro
12.01.2014, 21:30
Grubość to 4mm stal nierdzewna, daje rade. Poszerzenie jest założone w 5 Afrykach,Dominatorze i Xt :) 45415

45416

lolo
12.01.2014, 22:31
ja mam założone te od Mira i dają radę w 100% Good Job :D

renant
12.01.2014, 23:13
Dodaję mój wariant poszerzenia stopki bocznej. Podobny do zamieszczanych, ale trochę inny.45417
Pozdrawiam

PiotrVN
13.01.2014, 15:45
https://lh3.googleusercontent.com/-Kvm6N69X84c/UtP7fl8hY7I/AAAAAAAAJB4/FrLQiHHBMzA/s400/P1010001.JPG

taka stopka j/w towarzyszy mi już od lat .... w dwóch motocyklach z czego Afra lżejsza ....

materiał PE 4 mm
(dlatego trochę taka już zużyta po 6 -latach )

nie zabije nikogo jak odpadnie , choć nigdy żadnej się to nie udało :)


generalnie nieważne jaki kształt ... ważne by nie pić piwa zbyt szybko bo z moto zsiąść nie można w grząskim terenie ,
a i obalić się łatwo wtedy jak się człek zapamięta w robieniu tych tradycyjnych podstawek ....:)

Sub
19.01.2014, 16:06
Beemiarze nie cudują z takimi gadżetami - radzą sobie inaczej...

http://i158.photobucket.com/albums/t96/9_es/1522221_462145107220563_560925903_n_zps8489003f.jp g

Tomas_XRV
19.01.2014, 17:10
A to moja :-)

redneck
11.01.2017, 22:07
Odświeżę trochę temat i przedstawię moje rozwiązanie.
Wszystko super spasowane i pewnie skręcone na śrubki inox.
Środkowa przekładkę dopasowałem do kształtu oryginalnej blaszki. Elementy wypalona na laserze i malowane proszkowo.
Górna blacha 3, przekładka 2mm i dolna 4mm (inox). Dolna w zupełności wystarczy z blachy 3mm.
Jeżeli komuś się spodoba to mogę spróbować zorganizować parę kpl. malowanych proszkowo na czarno ze śrubkami inox.

ex1
12.01.2017, 08:43
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/12719305_963655697054275_5072052540354639130_o.jpg ?oh=8a7396d895c40d4e808d71f6edb46c46&oe=59229090

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/12771679_963655677054277_6356729229312620084_o.jpg ?oh=4a4536b8b0ce4fa6d6505023c905293b&oe=58E2C74C

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/12029769_963655673720944_1896011820400552288_o.jpg ?oh=61a900682f0d87caaa33474f976418bd&oe=59207FDA


https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/12783740_963655790387599_2763131315818062619_o.jpg ?oh=679d4313849733199cc3a34b65dd42fe&oe=58E20B1F

Mieciek
12.01.2017, 09:29
No czadowy taki odcisk.

art2b3
31.01.2017, 23:01
U mnie wygląda tak:

Śruby oczywiście z łbem stożkowym M5 - wpuszczone w stopkę.
Dla podwyższenia odporności na ścieranie spodnej warstwy - blacha 1.2mm z tytanu.
Parę godzin z brzeszczotem i pilnikiem w ręku.
Sprawdza sie na każdym trawniku, w błocie do pewnego stopnia (zależy od konsystencji :-) )