PDA

View Full Version : Tektura na ch³odnicy


Joncio
04.11.2011, 07:21
Codziennie rano pokonujê AT-k± ok 25 km (po po³udniu w drug± mañkê) zimno ju¿ jak cholera, chocia¿ nowe saito II jako¶ sobie radz±. Ale patrz±c na wskazówkê temperatury silnika to jako¶ nie ma ochoty siê podnosiæ. Nie jest to wina uszkodzonego wska¼nika.
Fachowcy jak to jest? mo¿na ch³odnice tektur± ob³o¿yæ czy nie? To dla motóra lepiej bêdzie (osi±gnie optymalne warunki pracy) czy nie zak³adaæ. Oto jest pytanie.

Mat
04.11.2011, 07:57
Na pocz±tek proponujê tekturkê na ch³odnicê oleju. Za³o¿y³em dwie tekturki na chodnice i chyba teraz ma w ci±gu dnia troszkê za ciep³o...

GrzesiekM
04.11.2011, 08:33
Na pocz±tek to lepiej sprawdziæ czy termostat dzia³a.

Lepi
04.11.2011, 09:52
Na ch³odnicê nie zak³adamy ¿adnych tektur. Od tego jest termostat. Nie bêdziesz od niego lepszy. Na ch³odnicê oleju, je¶li nie jest wyposa¿ona w termostat to owszem mo¿na. Tyle, ¿e trzeba uwa¿aæ gdy ju¿ siê moto rozgrzeje.

rambo
04.11.2011, 10:08
Wpisz w wyszukiwarke "termostat od tico"

Skydiverek
04.11.2011, 16:45
Ja codziennie jezdze do pracy ok 6:00 i jest tak ok 6 stopni C. Zalozylem tekturke na ch³odnice oleju i szybciej osiaga temp robocza. Mam wskaznik tem oleju i bez tekturki olej mia³ problemy osiagnac 70 st C. Teraz bez problemu przekracza 80 stC. JAk popo³udniem wracam i jest cieplej i duzo korków to jak olej ma ponad 90 ale ch³odnica wody i termostat daja rade. JA polecam a taka tekturke to bardzo latwo zlikwidowac.

Mixajlo
04.11.2011, 18:10
Starym sposobem na ch³odne dni: tekturkie na ch³odnice, a do wnêtrza kierownika borygo :Thumbs_Up:

Kefir7
08.11.2011, 20:14
je¿d¿e codziennie i tekturka na jednej z ch³odnic wody, spalanie spad³o, rano ko³o 0 po po³udniu =13 i ok nic nie wyci±gam temp lekko podskoczy poza 1 kreskê

Lepi
08.11.2011, 22:14
Wymieñ termostat i wyrzuæ tekturê.

Dzieju
09.11.2011, 08:33
Przy temp ok 0* nawet sprawny termostat ma ciê¿ko w takiej sytuacji przemy¶lane przys³oniêcie ch³odnic ma sens.
Oczywi¶cie je¶li kto¶ offuje to silnik i tak siê zagrzeje ale przy asfaltowych przelotach ju¿ mniej dlatego w razie potrzeby mo¿na sobie pomóc czê¶ciowym przys³oniêciem.

Lepi
09.11.2011, 11:45
Nie rozumiem co masz na my¶li "termostat ma ciê¿ko". Jest mu zimno? To tylko kawa³ek metalu, poni¿ej pewnej temperatury powinien byæ zamkniêty i ju¿. Je¶li bêdzie jeszcze zimniej to powinien byæ zamkniêty równie bardzo a nie bardziej :)
Przy zamkniêtym termostacie nie ma sensu zakrywaæ ch³odnicy. To tak jakby¶ ch³odnice zdj±³, za¶lepi³ wê¿e a mimo wszystko trzyma³ ch³odnice w domu pod ko³dr±, ¿eby moto siê szybciej rozgrzewa³o :D

rambo
09.11.2011, 11:51
Nie no, te zakrywanie ch³odnicy oleju ma sens. A ch³odnicy cieczy jak nie dzia³a termostat te¿

PARYS
09.11.2011, 12:07
A to nie jest tak, ¿e poniewa¿ silnik jest do¶æ otwarty i ch³odzony powietrzem solidnie równie¿, to to zas³anianie ch³odnicy i tak bez sensu? Jak termostat zamkniêty to ch³odzenie wodne tylko grawitacyjnie dzia³a albo w ogóle? Nie wiem nie znam siê, ale tak na mój rozumek tak to mniej wiêcej jest.

Dzieju
10.11.2011, 12:42
Lepi , ok 80% termostatów nie ca³kiem trzyma parametry wiêc z za³o¿enia s± mniej sprawne i w takich wypadkach przys³oniêcie ch³odnicy zimow± por± jest zasadne.
Drug± opcj± jest wymiana termostatu na nowy o ile trafimy na sprawny lub jak ja to robiê sprawdzimy jego szczelno¶æ i parametry przed za³o¿eniem.
Je¶li kto¶ przez zimê nie je¼dzi a od wiosny do jesieni termostat ( prawie dobry) dzia³a wystarczaj±co dobrze to przy poni¿ej 5* na parê wyjazdów przys³oni sobie ch³odnice i te¿ bêdzie mia³ silnik ciep³o.
Tak wiem , termostat to ledwie 20z³ i 30 min czasu ale mo¿e komu¶ siê tam nie chcieæ kto¶ nie umie itp , kilka razy sobie zas³onkê zrobi i do wiosny doci±gnie.

diverek
12.11.2011, 15:06
Lepi , ok 80% termostatów nie ca³kiem trzyma parametry wiêc z za³o¿enia s± mniej sprawne i w takich wypadkach przys³oniêcie...

A sk±d masz tak± wiedzê? Ja podobnie jak Lepi twierdzê i¿ zas³anianie ch³odnicy nie ma sensu. Je¶li co¶ nie bangla zmieniamy termostat. To marginalny koszt i minimalny nak³ad pracy. A upewnienie siê, czy jest sprawny czy nie, trwa w garnku z wod± postawionym na gazie mniej wiêcej tyle co zrobienie sobie kawy czy herbaty.

Alpak
12.11.2011, 17:20
Zauwa¿cie ¿e w afri nie ma ma³ego obiegu jak to ma miejsce w samochodach i po to termostat ma ma³± dziurke aby nie zamyka³ siê ca³kowicie. Dlatego tekturka mo¿e pomoc ale czy jest sens to juz inny temar ;)

Kefir7
12.11.2011, 22:41
jest sens nie pali 2L wiêcej a termostat w wodzie sprawdza³em, moze termostat od tico dzia³a w wy¿szej temp.je¿dzilismy z dejwidem przu temp -2C do 0C w piatek OFF i temp dosz³a max do 1/3- tylko panowie trzeba miec czyste ch³odnice

Dzieju
13.11.2011, 00:21
A sk±d masz tak± wiedzê? Ja podobnie jak Lepi twierdzê i¿ zas³anianie ch³odnicy nie ma sensu.
Ano z pomiarów , na 5-6 szt ledwie jeden siê nadawa³ , nigdy nie montujê termostatu w ¿adnym poje¼dzie bez sprawdzenia szczelno¶ci i poczatku otwarcia.
Co do zas³aniania có¿ ....zrobimy tak: wy macie racjê a ja ¶wiêty spokój.....ka¿dy robi jak uwa¿a.

Lepi
13.11.2011, 08:28
jest sens nie pali 2L wiêcej a termostat w wodzie sprawdza³em, moze termostat od tico dzia³a w wy¿szej temp.je¿dzilismy z dejwidem przu temp -2C do 0C w piatek OFF i temp dosz³a max do 1/3- tylko panowie trzeba miec czyste ch³odnice

A czy ta "1/3" to aby nie prawid³owa temperatura pracy motocykla? Pytam bo nie wiem. W kacie mo¿na sobie przeliczyæ kreski na stopnie Celsjusza.

grucjano
22.11.2011, 08:42
ja wczoraj przy minusie je¼dzi³em to nie oczekiwanie mi wachy brak³o :D hahahaah:D przypuszczam ze przez to ze temp nie mia³a za dobrej i wiêcej poli³a maszina ...

Gawieñ
23.11.2011, 19:39
Mi teraz jak je¿d¿ê codziennie bardzo rano i pó¼niej wracam wieczorem, jak temperatury wachaj± siê od -1 do -5 to pali mi ponad 8 litrów i w³a¶nie zastanawiam siê nad t± tekturk± :P

rambo
24.11.2011, 00:33
Ostatnia refleksja z jazdy.
Os³ony na ch³odnice wody tylko jak nie ¿yje nam termostat.
Zas³oniæ ch³odnice oleju. Mniej pali i lepiej siê krêci.

tak mi teraz wysz³o z jazdy

Kefir7
26.11.2011, 13:27
Ostatnia refleksja z jazdy.
Os³ony na ch³odnice wody tylko jak nie ¿yje nam termostat.
Zas³oniæ ch³odnice oleju. Mniej pali i lepiej siê krêci.

tak mi teraz wysz³o z jazdy

a termostat masz Afrykañski czy z tico?

rambo
26.11.2011, 16:08
W 2005 zmieni³em z hondy na daewoo