PDA

View Full Version : problem ze wskazaniami szybkościomierza VS obrtomierza


rambo
09.07.2008, 19:08
Dobry, nie wiem czy to jakiś bonus od Hondy czy jak to nazwac, ale o ile dobrze pamietam 100kmh osiąga przy jakiś ~4700 RPM. zdjęcie z wczoraj, pokazuje że nie wiem skąd ale u mnie sie zrobiło 500RPM mniej.
Ktoś wie o co kaman..? :confused: może tak ma byc jak sie licznik przekręci.? ;)

http://farm4.static.flickr.com/3211/2652096989_9e9ac11f52_o.jpg

Kazmir
09.07.2008, 20:38
U mnie przy 120km jest równo 5000 obr to przy 100km coś koło 4000 będzie

Dzieju
09.07.2008, 20:48
ej jak masz przy 120... 5 tys ..to raczej nie wyjdzie ci przy 100 ....4 tys, tylko ok 4500

barthez
09.07.2008, 21:20
Dobry, nie wiem czy to jakiś bonus od Hondy czy jak to nazwac, ale o ile dobrze pamietam 100kmh osiąga przy jakiś ~4700 RPM. zdjęcie z wczoraj, pokazuje że nie wiem skąd ale u mnie sie zrobiło 500RPM mniej.
Ktoś wie o co kaman..? :confused: może tak ma byc jak sie licznik przekręci.? ;)



nie wiem skąd to się bierze, ale kiedyś widziałem to u kolesia na AT z 98r. chodziła normalnie, a nawet lepiej, bo przyjemniej przy 100km/h
Liczyłeś zęby?
Sprawdziłeś rozmiary opon?
Może to ma jakiś wpływ...

rambo
09.07.2008, 21:28
bylo ok. 100 4700. 120 5500. opona ta sama od wakacji 2007 zębatki też Kazmir chyba predzej ma cos namotane

kudlacz
09.07.2008, 21:35
hej hej u mnie też jak dzwon 120 kmh 5000rpm, chodz nijak sie to ma do wskazań gps, ale same zegary tak pokazują -na zalecanych rozmiarach opon.

Kazmir
09.07.2008, 23:47
W tej materii przełożenia są ważne i rozmiar opony a ściślej obwód opony

Nie rozbierałem obrotomierza jeśli ma do kalibracji wstawioną pr-kę (taki rodzaj potencjometru) mogła się utlenić lub na którymś elemencie powstał spadek lub wzrost rezystancji to mógł się przeskalować o te 500 obr.potraktuj jakimś psiukaczem połączenia wtyczka - gniazdo przy zestawie wskaźników.

wieczny
10.07.2008, 00:01
Ja mam w 04 z T63 130/80 4500 przy 100km/h. Nie wiem ile jest przy 120 bo tyle nie jeżdżę :).
PS: Dżą, czodowniku, coś wysoka temperatura jak na 100km/h... ;)

rambo
10.07.2008, 01:05
Ja mam w 04 z T63 130/80 4500 przy 100km/h. Nie wiem ile jest przy 120 bo tyle nie jeżdżę :).
PS: Dżą, czodowniku, coś wysoka temperatura jak na 100km/h... ;)

tak na zdjęciu wyglada jak bym mial zamontowany termostat nie 82C tylko z 88C. ale zdjecie robilem telefonem i wyszło ze ta wskazuwka jest pod kątem. normalnie jest na 1/4 skali przy 100wie :)

Kazmir masz nosa brachu, cos sie tam porobiło. starośc nie radosc. nawet odciecie pokazuje mi 500 rpm nizej niz przed usterką. Odcinało mi przy 8500 a teraz przy 8000 rpm. zajmę sie tym. dzięki za wskazówki :Thumbs_Up: :)

wieczny
10.07.2008, 10:39
A mi odcina przy 9000. Może ja też coś mam nieteges...?

rambo
10.07.2008, 10:42
rd04 ma niby 5 koni mniej niz rd07 wiec jakos by sie rozpedzac do 185kmh musi czymś nadrabiac :p;)

wieczny
10.07.2008, 10:48
Nie 5, a 2 w porywach do 3 :hello:. No chyba do Twojej na przelocie turbohiper :)
Ale mam czas to se znów przejrzę konektorki. Z drugiej strony nie wiem po co, wszystkie przy zegarach czyściłem 2 miechy temu.
Ja zauważyłem za to, że jak się dokręci na luzie do odcinki, to obroty zaczynają wariować i latają w okolicach 6000. To zapewne efekt tego, że silnik dokręca się do 9000 szybciej niż wskazówka obrotomierza, a potem odcinany zapłon powoduje to dzikie falowanie wskazówki.


Poza tym Zibiano po przesadce na RD07 powiedział, że 04 ma mocniejszy dół, a 07 trzeba wyżej kręcić. Zatem obrotomierz nie wskazuje, a oscyluje...?

rambo
11.07.2008, 04:59
Nie 5, a 2 w porywach do 3 :hello:. No chyba do Twojej na przelocie turbohiper :)
Ale mam czas to se znów przejrzę konektorki. Z drugiej strony nie wiem po co, wszystkie przy zegarach czyściłem 2 miechy temu.
Ja zauważyłem za to, że jak się dokręci na luzie do odcinki, to obroty zaczynają wariować i latają w okolicach 6000. To zapewne efekt tego, że silnik dokręca się do 9000 szybciej niż wskazówka obrotomierza, a potem odcinany zapłon powoduje to dzikie falowanie wskazówki.


Poza tym Zibiano po przesadce na RD07 powiedział, że 04 ma mocniejszy dół, a 07 trzeba wyżej kręcić. Zatem obrotomierz nie wskazuje, a oscyluje...?

Dziś widziałem że Zibiano odjechał na zgaszonym silniku w RD07a wiec to pewnie dlatego ;) mysle że AT co ma 20 000km ma tak jeszcze ciasno wszystko w środku że nie dziwie sie że rd04 co ma 80 000km zbiera sie lepiej. pokrywało by sie to z moimi obserwacjami

Wietszny, moge Ci oddac ten hiperturbo przelot. bedziem mieli po równo w takim razie.

Generalnie sprawe uważam za zamnkietą. Kazmir i Dzieju doszli że to mechanicze uszkodzenie wyskalowania prędkościomierza (zajebałem pare dni temu w kraweżnik na wysokiej dwójce (80kmh)

dzis dałem do końca na trójce i przy 8500 (jednak ;)) zobaczyłem 180kmh :dizzy: wiec wszytsko jasne. :umowa:

Vooytas
11.07.2008, 15:12
Kurde a ja mam 6000 obr/minete przy 120. Ktoś wsadził zębatke chyba z Ogara....:haha2:

Kazmir
12.07.2008, 21:04
Sprawdziłem 100km/h 4200 obr/min.

majo
13.07.2008, 11:29
Tak czy inaczej licznik afrykanski zawyza predkosc srednio o 7km/h. sprawdzone wielokrotnie:)