PDA

View Full Version : Teoretyczny mix Varadero i Africa Twin?


zimny
04.10.2011, 22:18
Pytanie czysto teoretyczne. Czy ktoś próbował zainstalować silnik Varadero (lub jakikolwiek inny niż seryjny) w Africe Twin? Wiem że ludzie różne rzeźby robią - zastanawiałem się czy taka może się komuś zdarzyła?

Albo inaczej - na oko silnik viadra wydaje się znacznie większy, szczególnie że to L-twin. Czy aby nie za duży do ramy AT?

Pozdr
zimny

czosnek
04.10.2011, 22:20
Proszzzzzzz ;)

http://www.africanqueens.de/html/twindero.html

Ale to chyba poważniejsza rzeźba.

visuz
04.10.2011, 22:36
Nieźle musi iść na koło z gazu. :D

Cibor klv
04.10.2011, 22:42
Kolo wsadził silnik od Kawy ER6 w ramę KLR
http://img545.imageshack.us/img545/5222/rtfinalassemble.jpg

Jak ten piec wlazł do KLR to i wlezie do Afry. Jak w Afrze skończy się silnik, to najprościej wsadzić piec od nowego Trapa 700 ale w przypadku 04-07 to żadna atrakcja bo moc się nie zmieni, ER6 już lepiej bo około 75 KM. Tylko trzeba pamiętać, że sam piec to nie wszystko, do tego wiązka, moduł, wtrysk... sam koszt podzespołów to spory koszt a jeszcze trzeba ostro porzeźbić, zatem łatwiej kupić jakiś fabryczny motocykl który spełni nasze oczekiwania. Podejrzewam, że dałoby się zapakować w ramę Afry i silnik od KATa LC8 tylko jaki w tym sens? I tak trzeba by było wymienić całą zawiechę , a koszt takiej rzeźby przekroczyłby zakup jeżdżącego KATa.

zimny
04.10.2011, 22:43
Dzięki czosnek, Twindero znam. Sęk w tym że to jest Viadro przerobione na styl i wygląd AT. A ja się zastanawiam jak jest z samym wsadzeniem innego silnika do AT?

szparag
04.10.2011, 22:43
Cały czas chodzi mi po głowie coś takiego, ale raczej jako, custom, niż pojazd turystyczny, takie cudo do lansu, reklamy i polatania po okolicy, choć wątpię bym znalazł czas tej zimy. ale kto wie :)
Cały problem Afry tkwi jednak w ramie, myślałem o jakimś shadow 1100, z lekkim podkręceniem pieca, ale to znowu kilogramy itd itp, zawsze palec w d...

myku
04.10.2011, 23:23
Niech ktos sie szarpnie i wsadzi silnik od Lc8.Widelec,amor,kilka drobiazgow i mamy nowa Afre na 2012,tak zeby sie do konca swiata wyrobic :D

szparag
04.10.2011, 23:33
Ale to już nie będzie Honda, afra nigdy nie miała jadu, nigdy nie miała super zawiasu, ale zawsze wracała i tu jest pies pogrzebany. Ja kombinuję coś typowo wyprawowego, czyli : idioto odporny silnik, rama nie do zaje..., zawias który można wyprostować w drzwiach za pomocą lewarka samochodowego, jedyny dylemat to masa. Alu, nie bardzo bo się łamie i troszkę ciężko spawalne w czarnej d.. , Myślę, że postawię w zimowym projekcie, na minimalizm, pozbędę się wszystkiego co waży a jest zbędne !

rambo
04.10.2011, 23:51
To już lepiej wsadzić silnik AT do LC8.
Będzie dalej ważyć tyle samo taki LC8 a będzie miało wyeliminowane najmniej trwałe ogniwo :)

szparag
05.10.2011, 08:34
I w ten oto sposób dotarliśmy do tego co zawsze , Nowej Afry, zrobić się już nie da, połączenie idioto-odporności Afry, z jadem Kata - nie realne, No chyba, że w Erze, ale Ery też już niema więc dupa.

zimny
05.10.2011, 08:52
Ale to już nie będzie Honda, afra nigdy nie miała jadu, nigdy nie miała super zawiasu, ale zawsze wracała i tu jest pies pogrzebany.

I dlatego myślałem o opcji silnika od Varadero (bo równie niezawodny ponoć). Choć to nieco problematyczne jest.

Kontynuując wątek - poszukując silnika do AT widzę że nie jest z tym łatwo. Z drugiej zaś strony znalazłem chyba ze 3 sztuki silników od Trampka 700, roczniki 2009 z przebiegami 10-15kkkm.

I tu pytanie - zakładam że włożenie trampkowego silnika do AT to już dużo mniejsza rzeźba. Moc ta sama, osiągi pewnie podobne - tyle że silnik prawie nowy.

Może to jest recepta na przedłużenie żywota AT? Czy raczej jest to rzeźbienie w g.... i lepiej kupić używany piec, ew. zrobić porządny remont i jeździć...

szparag
05.10.2011, 09:10
Zrób solidny remont :) bez oszczędności, to trochę polatasz, wyjdzie finansowo podobnie, albo taniej .

Lepi
05.10.2011, 09:54
A tak przy okazji zapytam skąd wziął się mit, że silnik to najsłabsze ogniwo LC8?

Borewicz
05.10.2011, 10:03
Zrób solidny remont :) bez oszczędności, to trochę polatasz, wyjdzie finansowo podobnie, albo taniej .

Dokładnie tak, mój reaktor właśnie wczoraj rozpołowiłem, nie ma w tym jakiejś wielkiej filozofii. Ceny nowych części też są do zaakceptowania. Zimny jakby co to wiesz gdzie mnie szukać, zadzwoń pogadamy.

ferolo
05.10.2011, 18:39
A ja zapytam tak bo wspominacie, tutaj o modyfikacjach silnikowych i wogóle.
Na zimę szykuje mi się, remont silnika i planuję zwiększyć mu moc do 70 kn i pojemności 840.
I tutaj moje pytanie się pojawia czy, ktoś z was wie coś na ten, temat przeleciałem parę stron angielskich .
Które opisują podobne, modyfikacje lecz wole znać fakty co i jak jaki tłok wsadzić, o ile gniazda zaworowe rozwiercać .
Jakie zawory powsadzać ogólnie szukam pomocy przy takiej przeróbce .
I szczerze powiem tak chodzi, mi o fakty nie o to że się nie opłaca ludzie ,takie coś zrobili i jeździ dalej więc jest to możliwe .
Afra jest wspaniałym m,otocyklem i jeśli uda mi się, zrobić takie coś to nigdy się jej nie pozbędę sprzedawał bo po co .
Pozdrawiam i sorka za offa

Misza
05.10.2011, 19:19
ferolo: Izi miał taki projekt, a skoro go miał w fazie "projektu" to łatwe to nie jest.


Kwestia doboru tłoków... geometrii czyli średnicy sworznia, wysokości tłoka, średnicy nóżek zaworów i ich długości... w cholere roboty, ślęczenia nie tyle nad katalogami co poszukiwań w internecie wśród mechaników od singli/enduro/mechanikujących posiadaczy.


Z zaworami to jeszcze byłaby możliwość dorobienia na wymiar, tak samo prowadnice... dorabiałem zawory do CB750 i działają znakomicie już jakiś czas nic się z nimi nie dzieje. Zapytaj teoretycznych naszych konstruktorów silników (wieczny ;)) na temat sposobów doboru średnic zaworów vs pojemność. Krzywek wałków rozrządu chyba nie opłaca się ruszać... zbyt łatwo je spierniczyć.

A jak juz będziesz miał gotowy silnik to zostanie sama przyjemność... kupisz dynojety lub dwie garści dysz i wystarczy je dopasować do zapotrzebowania na paliwo :DD

albo np pokombinować można z mechanicznymi gaźnikami... gdzieś widziałem fote z silnikiem AT przerobionym na takie gaźniki

maryjan
05.10.2011, 19:51
Wszystko się da :) I cieszę się, że ktoś się za to bierze bo w Afryce brakuje tych 20 KM.
Kumpel z Rzeszowa z listy Junakowej ostro przerabia serce Janka - z podstawowej 350 ccm i dychawicznych 19 (na papierze) KM ma silniki 490 i 600 ccm z ekscentrycznym wałem i krótkimi kutymi tłokami (600 ccm - prawie 50 KM z singla mierzone na hamowni).
Ja miałem Junakowego singla zrobionego na 460ccm i ok 26KM (nikt wtedy nie mierzył motocykli na hamowni bo liczyła się kasa na paliwko :) ).

Jak znajdziesz informacje o zaworach to uderz do Parandowskich - robią b.dobre jakościowo zawory na wymiar. Tłoki da się dobrać tylko pytanie jak z "mięsem" na rozwiert cylindrów?

PS. Zawsze można je odlać jak Burt Munro :D

PS2. Rozrząd też się dobiera - może podpasuje od innej Vki Hondy? wszystko zależy od tego jaką charakterystykę chcesz osiągnąć.

Misza
05.10.2011, 19:55
Mięsa, znaczy płaszcza jest gr. 5mm spokojnie, ze 2 mm można by uszczknąć.

pałeł
05.10.2011, 20:06
znam firme któta jest w stanie odlać i obrobić kazda głowice :)
marzy sie 5zaworkow czy 4 da sie wykonać tylko ze drogo strasznie bedzie przy prototypach

Misza
05.10.2011, 20:08
Z kolei nie chciałbym żeby taka głowica pierdyknęła pomiędzy otworami

jak większe zawory to i mocniejsze sprezyny, jak mocniejsze sprezyny to...

chyba jednak juz wolalbym zalozyc tą zebatke 47z :)

puntek
05.10.2011, 20:30
Jakiś znany kolegowiec podpowiedział mi że jest taka honda prawie jak goldwing co ma 800 lub 850 w cylindrach - ale są one pasujące na karter naszych afryk - więc i pojemność większa i cylindry też :)
no i brakujące 20 koni :)
pytanie czy się da ?

RAVkopytko
05.10.2011, 20:34
AmberBimber! zaskoczyłeś mnie,bardzo pozytywnie:D:D:D

Puntek ja chyba wiem o jakie moto chodzi ;)

edit : podpowiem :) Wam,Honda PC 800 to jest,dużo tego w jusa lata, chceta to się bawcie,tylko poopisywać to rzetelnie :)

Cibor klv
05.10.2011, 20:50
Taka rzeźba, to jednak gigantyczne koszty, a efekt nie do końca oczywisty... ostatnio bawiłem się z samymi gaźnikami w moim SV 650 i niby teoretycznie powinno grać a w praktyce okazuje się, że lipa...a co dopiero o tak powaznych ingerencjach, jak tłoki, zawory itp.... to już łatwiej kupić jakiś cały piec... jedyne co podchodzi do ramy Afry to albo rzędowy twin, albo V2 o nie dużym kącie rozchylenia cylindrów, taki silniki to robi KAT w LC8, Super Duke, albo BMW w GS 800 ,F800 no i jeszcze wcześnie wspomniany Kawasaki ER6.

zimny
05.10.2011, 21:21
A skoro rzędowy twin - to może piecyk z TDM 850 ? Jako że rozważamy czysto teoretycznie, można pofantazjować :)

Cibor klv
05.10.2011, 21:27
A skoro rzędowy twin - to może piecyk z TDM 850 ? Jako że rozważamy czysto teoretycznie, można pofantazjować :)

Od TDMy to już wogóle się nie opyla, łatwiej pogonić Afrę, kupić jakąś dojechaną Tenerę za 4 tys i wtedy wpakować piec od TDM bez wielkich czarów.

maryjan
05.10.2011, 21:32
Pierdolita, że się nie da ;)

Poniżej przykład Polskiej myśli chałupniczej ;) Silnik nie ma prawa pracować, poprawiał go własnie człowiek o którym pisałem wcześniej. Tu jeszcze pod Krzyśkiem Parzonką
http://www.youtube.com/watch?v=WhUieDWhROc

A jak ktoś chce bez grzebania to polecam Super Penere :) - tam znalazłem to czego brakowało mi w Afryce ;).

Cibor klv
05.10.2011, 21:37
Pierdolita, że się nie da ;)

Poniżej przykład Polskiej myśli chałupniczej ;) Silnik nie ma prawa pracować, poprawiał go własnie człowiek o którym pisałem wcześniej. Tu jeszcze pod Krzyśkiem Parzonką
http://www.youtube.com/watch?v=WhUieDWhROc

A jak ktoś chce bez grzebania to polecam Super Penere :) - tam znalazłem to czego brakowało mi w Afryce ;).

O w dupkę... kiedyś słyszałem o Junaku v2 ale uważałem to za plotkę powtarzaną w towarzystwie...a to istnieje i nawet działa... szacun dla budowniczych. A od Parzonki miałem w swoim M10 wał i chyba dobrze był zrobiony bo luzu na korbie jakoś długo nie złapał.

wasilczuk
05.10.2011, 23:25
nieoficjalnie słyszałem od jednego forumowego rzeźbiarza, że powstaje krzyżówka kaczki z koniem. mam nadzieję zobaczyć to cudo na wiosennym podlaskim. silnik z WC 800 fajny byłby do turystyki bo ma kardana. możnaby z afryki zrobić XLV napowrót.
Gdyby powstawał jakiś projekt to trzymam kciuki.
Pamiętajcie
Polak potrafi

kamilltee
06.10.2011, 10:08
Od TDMy to już wogóle się nie opyla, łatwiej pogonić Afrę, kupić jakąś dojechaną Tenerę za 4 tys i wtedy wpakować piec od TDM bez wielkich czarów.


święte słowa!


W ST można zrobić sobie 800 cm (zrobił np. Lukass), można zrobić przekładkę góry na 850 (zrobił np. Blady), lub wstawić cały silnik TDM 850 (zrobiło to już min 10 osób w kilku krajach - przerabia się dwa malutkie detale: dźwignię biegów i dokłada tulejki w górnym mocowaniu).

Dla odważnych: można wstawić silnik TDM 900 ale tu zaczyna sie już większa rzeźba.
Są jeszcze silniki od TRX

siwy
06.10.2011, 10:28
Jak lubicie rzeźbienie to ciekawym pomysłem jest to co Batman ma zamiar zrobić ze swoim Nigerem. Kupił do niego silnik z osprzętem od Sprinta, taka sama jednostka a moc 120 KM. W ogóle szkoda że tigery tak rzadkie są w pl bo to niegłupie sprzęty i mają świetne osiągi w porównaniu z afrykami a sa lżejsze i poręczniejsze od varadero.

ferolo
06.10.2011, 20:00
Nic nie jest" nie możliwe" polak potrafi wszystko tylko musi chcieć .
Co do tematu to razie popisałem do paru ludzi z forum uk i zobaczymy co z tego będzie .
Pisałem także do AQ ale podejrzewam że u nich to dopiero po m-c czasu mi odpiszą.
Może mi naprostują parę informacji o właśnie wspominał ktoś że Izi planował coś podobnego .
Nie wiecie czy nie przelał może swoich przemyśleń odnośnie tego projektu na papier
Mam nadzieję , że nikogo nie uraziłem ostatnim zdaniem nie znałem iziego osobiście więc nie wiem jak pracował dlatego pytam was.
Pozdrawiam

Cibor klv
06.10.2011, 20:46
Jak lubicie rzeźbienie to ciekawym pomysłem jest to co Batman ma zamiar zrobić ze swoim Nigerem. Kupił do niego silnik z osprzętem od Sprinta, taka sama jednostka a moc 120 KM. W ogóle szkoda że tigery tak rzadkie są w pl bo to niegłupie sprzęty i mają świetne osiągi w porównaniu z afrykami a sa lżejsze i poręczniejsze od varadero.

No Batman tym Nigerem to zapitala jak dziki, spory prześwit i skok zawiasów a także 100 KM to daje sporo emocji. Do dynamicznego latania offem te fabryczne 90-100 KM aż nadto, właśnie tego w Afrze mi brakuje, kiedy dojeżdżasz ogniem do dziury chcesz odciążyć przód, żeby nie dobiło, odwijasz, a tu... pipa. Niestety Afra i Big cierpią na kiepski stosunek mocy do masy, ale to wada dla użytkowników z zacięciem sportowym, podróżnicy długodystansowi na to raczej aż tak uwagi nie zwracają.

Misza
08.10.2011, 16:07
Pytam się całkiem serio... skąd wziąć w necie katalogi z wymiarami części silnikowych do samochodów? Chodzi mi o tłoki z szybkoobrtowych silników np Hondy, dokładnie wymiary sworzni i wysokość osi sworznia do denka tłoka...

Pytanie całkiem serio, mam ochote rozjebać se swój silnik drugi w celach testowych

Lepi
08.10.2011, 18:40
D afry to akurat nie musi być z "szybkoobrotowego".

Misza
08.10.2011, 18:54
No afra teoretycznie się kręci do 9 tys obrotów chyba, a samochodowe rzadko... byle by się nie rozpadł za szybko :) ani nie puchł poza luz tłokowy

Lepi
08.10.2011, 19:05
oj tam 9. Ostatnio kolega, jadąc moim escortem, pomylił biegi i z 5 zredukował na 2 a brał się właśnie za wyprzedzanie. Obrotomierz oparł się o ogranicznik... auto lata jak latało :)
A w afrze powyżej 7 i tak nic niema.

Misza
08.10.2011, 19:17
U mnie powyżej 7 jest jeszcze 2 a potem łududududududu :)


Dlatego właśnie pomyślałem żeby wsadzić samochodowe tłoki bo tańsze są parokrotnie i nie będzie ich szkoda :)

pałeł
09.10.2011, 09:40
misza ja się z takim katalogiem nie spotkałem ale czeka cie szukanie w firmach produkujących zamienniki

ale najszybciej i najtaniej to odprężyć i dołożyć turbo :)

maryjan
09.10.2011, 10:50
najpierw podaj średnicę tłoka i sworznia, która Cię interesuje - to zawęzi krąg poszukiwań.

Misza
09.10.2011, 11:06
Ze starych poszukiwań wynikało, że do afrykowego sworznia powinien pasować tłok 86mm z XR400 z lat 96-04. Tylko w katalogach nie ma inf o wymiarze oś sworznia - denko tłoka.

No i znalezienie dwóch sztuk używek w przystępnym stanie graniczy z cudem.

No i XR400 jest chłodzona powietrzem, niewiele to powinno zmienić ale jednak.


Dlatego pomyślałem o tłokach samochodowych.


Średnica której szukam to okolice 86mm średnicy tłok i średnica sworznia 20mm

maryjan
09.10.2011, 11:10
Jeszcze potrzebuję wysokość od sworznia do denka w afri.

Misza
09.10.2011, 11:19
Od osi sworznia do denka tłoka 27mm

maryjan
09.10.2011, 11:33
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/eLIZA/mahle/query/product/kolben/byParams

Będzie prościej niż wklejać listę modeli ;)

Misza
09.10.2011, 12:31
Minimalny compression height z Twojego katalogu to 30mm...hmm chyba trochę za mocno zwiększona kompresja by była

maryjan
09.10.2011, 13:53
Misza trzeba dopasować tłok i wtedy organoleptycznie zmierzyć grubość denka i stwierdzic czy wyda na stoczenie. Z tłoka do mojej 460ccm Junakowej ściągałem 3mm.
Jak znajdziesz pasujący tłok to kierunek na najblizszy szrot, później wiertełko i wiercisz denko do pomiaru. Pozostaje jeszcze kwestia wagi tłoka ale i z tym sobie mozna poradzic.

randal 76
09.10.2011, 15:06
wasz mix;)http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/honda-xrv-1000-twindero-xl-1000/36029153

Bartasso
09.10.2011, 15:13
wasz mix;)http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/honda-xrv-1000-twindero-xl-1000/36029153

mix w cenie bmw albo ktm'a:)

Lepi
09.10.2011, 15:44
hajs nie gra roli, afryka żondzi ;)

fxrider
09.10.2011, 19:17
Przeca to jest zwykłe varadero z plastikami, bakiem, przednim zawiasem i kołami z afry (tył z tego co widzę jest oryginalny z wiadra). Za co takie pieniądze to ja nie wiem. Przerost formy nad treścią.
Robiąc takie coś mogliby chociaż jakiś fajniejszy zawias do przodu wrzucić.

bartol
09.10.2011, 19:34
Przeca to jest zwykłe varadero z plastikami, bakiem, przednim zawiasem i kołami z afry (tył z tego co widzę jest oryginalny z wiadra)....Przerost formy nad treścią.
Robiąc takie coś mogliby chociaż jakiś fajniejszy zawias do przodu wrzucić.

Dlatego mnie dziwią te ochy i achy...
Uważam, że wsadzenie silnika z Viadra do At bez MEGA(!!!)rzeźby jest niemożliwe - ten silnik sie tam poprostu nie zmieści - choćby z powodu innego kąta między cylindrami i w ogóle innej konstrukcji ramy... nawet nie ma co pisać. Oczywiście, dla chcącego nic trudnego...:)
Natomiast, wsadzenie odpowiedniego zawiasu do Varadero... hmm..., to może być całkiem ciekawe...

puszek
09.10.2011, 19:38
Przeca to jest zwykłe varadero z plastikami, bakiem, przednim zawiasem i kołami z afry (tył z tego co widzę jest oryginalny z wiadra). Za co takie pieniądze to ja nie wiem. Przerost formy nad treścią.
Robiąc takie coś mogliby chociaż jakiś fajniejszy zawias do przodu wrzucić.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=1279982&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=twindero&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1

tu chyba jakiś inny zawias... a jakby co to swój przełożę...:at::at::at::at:

luzMarija
10.10.2011, 14:06
Natomiast, wsadzenie odpowiedniego zawiasu do Varadero... hmm..., to może być całkiem ciekawe...

No właśnie, a z czego można podmienić zawiechy w viadrze? żeby było 21' z przodu i sensowny zawias z tył?

fxrider
10.10.2011, 14:38
I żeby jeszcze moto nie ważyło tyle ile waży ? I po takiej rzeźbie nie miało zbyt wysoko środka tej całej ciężkości? I nie straciło właściwości jezdnych na czarnym ? ;)

Viadro to bardzo fajne moto, ale raczej jako konkurencja dla GSa a nie AT.

rambo
10.10.2011, 15:57
Viadro to pomyłka. Największy muł z motocykli 100 konnych jaki jest :Thumbs_Down::Thumbs_Down::Thumbs_Down:

cheniek
10.10.2011, 17:06
Eee tam :D
Wiaderko w teren jest za ciężkie i ma za mały prześwit .... wiem co mówię ;)
Myślę, że 21 cali za wiele nie pomoże .Ancwalt czy szuterki to tak ... ale to można i na seryjnym zawiasie ...

Dzieju
10.10.2011, 17:38
Viadro to pomyłka. Największy muł z motocykli 100 konnych jaki jest :Thumbs_Down::Thumbs_Down::Thumbs_Down:
No gdybym nie zrobił na wtryskowym 1000km to może i bym uwierzył ;)
no ale zawsze można się mylić :)

Cheniek , bardzo często to kierujący nie daje rady ...z różnych powodów, a sprzęt w odpowiednich rękach sporo może.
Kiedyś trzema Afrykami i GS1100 mielismy ciężko nadążyć po suchym terenie za wiadrem dodam że jedną AT i GSem jechali ludzie którym jazda po za asfaltem nie była całkiem obca.

rambo
10.10.2011, 18:05
To proszę mi podać przyklad wolniejszego od varadero motocykla 100 konnego.
Albo jeszcze jakieś skany z GPS jak viadro przekroczyło 200kmh

Bo inaczej nie obroniony zarzut stanie się faktem ;) :D

bartol
10.10.2011, 19:13
a to właściwie o co chodzi - o zap...anie ponad 200 /h na autobanie czy o jazdę bardziej terenową, bo jedno z drugim chyba ma niewiele wspólnego?

Dzieju
10.10.2011, 19:19
Rambo ja się tam nie znam ale np 1200GS sporo wolniejszy i do setki bo Vmax pewnie zbliżony.
Nie trafiłem na stronę z wszytkimi motocyklami i ich danymi technicznymi.
Może podaj przykłady szybszych turystyków nie spotrowych motocykli niż wiadrowe 3.6sek do 100 , z pewnością masz już konkretne przykłady.Np VFR800 110KM robi 3.1 ale to inna bajka.
Dla utrudnienia może niech będą tak samo wygodne , tak samo elastyczne , żeby było ciekawiej conajmniej tak samo bezawaryjne...... no dobra już nie będe ci utrudniał .
Wystarczy tylko przyśpieszenie do 100 jako wykładnik

zbyszek_africa
10.10.2011, 20:16
Ktm 990 leczy Was obu Bartol & Dzieju :D
Tylko proszę bez pierd...nia że się psuje i jest niewygodny:Sarcastic:
Ja to nie wiem po co to gadanie o przeróbkach, chcecie fabrycznych inzynierów poprawiać?? Chyba że podłubać coś w długie zimowe wieczory...
Te przeróbki to tylko strata kasy ( o czasie nie mówie, bo dla niektórych to przyjemnośc, dla mnie też bo lubie mieć motor w dobrym stanie technicznym)
pozdr.

Misza
10.10.2011, 20:29
Eeeetam, jak licze to wydam ze tysiaka przez zime na przeróbke silnika. Ja nie palę a niektórzy wydają więcej na fajki w tym czasie...

Pozatym jestem za glupi żeby kupować gotowe wynalazki :D Fabryczni inżynierowie są ograniczani, w czasach produkcji afryk również byli ograniczani. Może trochę mniej ale na pewno.


No i nic nie daje więcej satysfakcji jak widok min właścicieli sportów którym afryka ucieka spod świateł, właścicieli supermoto nienadążająych po mieście i zakrętach i właścicieli hardenduro gdy afryka zjeżdża ze szlaku którzy oni ukończyli przed chwilą i stoją na dole dumnie prężąc napisy na firmowych jerseyach :D


Adventure Anarchy :D

Dzieju
10.10.2011, 20:30
Zbyszku , Rambo wspomniał że są wolniejsze turystyki 1000 niż Wiadro a 990 to klasa enduro więc się nie liczy :D
A swoją drogą to ile kręci do setki 950 i 990 ?
Nie stresuj się nie bedziemy wspominać o jakości KTM , wygodzie siedzenia ani też o jego zawieszeniu a już o tym że się psuje absolutnie :)

Ronin
10.10.2011, 20:43
zauważam coraz większą potrzebę utworzenia wątku: dlaczego nie lubię KTMa ;)
:lc8:

zbyszek_africa
10.10.2011, 20:47
Zbyszku , Rambo wspomniał że są wolniejsze turystyki 1000 niż Wiadro a 990 to klasa enduro więc się nie liczy :D
A swoją drogą to ile kręci do setki 950 i 990 ?
Nie stresuj się nie bedziemy wspominać o jakości KTM , wygodzie siedzenia ani też o jego zawieszeniu a już o tym że się psuje absolutnie :)

@Misza:Thumbs_Up:
@Dzieju:) Ja się wcale nie stresuje:D wszędzie gadają o awaryjności Ktm-a, wygodzie siedzenia:Thumbs_Down::mad: ale o jego zawiechach to same superlatywy:bow: wszystkie Afry niedługo będą je miały:D
Nie wiem ile ma duży kat do setki, ale kiedyś na światłach podjechał koleś jakimś ścigiem, ostro się naprężał, ale niestety powąchał spaliny:D
pozdr.

Misza
10.10.2011, 20:51
Żeby nie było... kiedyś ciągnąłem 950 na holu za afrą przez 450km :D banał był ale wkurwiający :D Teraz tenże szacowny kateemiarz ma 990 i nie udaje mu się go zepsuć :D

zbyszek_africa
10.10.2011, 21:03
zauważam coraz większą potrzebę utworzenia wątku: dlaczego nie lubię KTMa ;)
:lc8:
Możemy smiało utworzyć wątek:
Dlaczego lubię Ktm-a:D
pozdr.

ps. ja nie bedę go zakładał, z wiadomych przyczyn...
Ale każdy który coś powie nie tak dostaje "w ryja".... tak po forumowemu, w przenośni:hehehe:

Ronin
10.10.2011, 21:28
Możemy smiało utworzyć wątek:
Dlaczego lubię Ktm-a:D
pozdr.

ps. ja nie bedę go zakładał, z wiadomych przyczyn...
Ale każdy który coś powie nie tak dostaje "w ryja".... tak po forumowemu, w przenośni:hehehe:

Zbyszku, kwestia kilku lat i wszyscy skończymy na LC8 ;)
A poważnie, to już mi chodzi po głowie :at: -->:lc8:
ale to jeszcze nie na studencką kieszeń ;)

myku
10.10.2011, 22:02
Nie tylko je montuje,ale i rozdziewiczam,oczywiscie jak nikt nie widzi :D.A tak na serio juz to duzy Kat jest naprawde swietnym wyborem.W moim przypadku bardziej do turystyki,niz dziczenia.Mimo to patrzac na moje najblizsze plany,mysle czasami o jego sprzedazy,ale nic na sile :(

zbyszek_africa
10.10.2011, 22:18
Myku:)
Duzy kat to taki kompromis, do dziczenia za cięzki i mi go szkoda:)
Ale do takiej enduro-turystyki, poszwędać się po głębokich zadupiach moto jak znalazł:)
pozdr.

@Wieczny BIEEERZ KAAAATA:D

myku
10.10.2011, 22:23
Dokladnie tak jak mowisz Zbysiu.To prawdziwe turystyczne enduro.Nie zaden cross,jak co niektorzy probuja udowodnic.Ale jak ktos potrafi jezdzic to sprzet daje mozliwosci.Ja to tak bardziej rekraacyjno-turystycznie :o

ex1
10.10.2011, 22:34
Mam obecine drugą LC8, pierwsza miała nakrecone cos ponad 60 tys. padło spzrzęgło rozrusznika. Kupione na niemieckim ebayu za 11 euro. i lecieł dalej, więcej Awarii nie było. W nowej Lc8 padł reglator napięcia, wynik błednego osadzenia nad kolektorem wydechowym, nowy kuopiony na ebayu za 40 euro. zamontowany na puszcze filtra, nic sie nie dzieje. Na obu maszynach mam nakręcone ponad 50 tys. Pewnie to w realiach Varadero czy BMW nie za wiele, jednak maszny nie miały łatwo..
Typowe usterki i słabsze punkty zosktały już zdiagnozowane w pełni, (tak jak w Afrykach) sam piec LC8 to mocna i trwała konstrukcja, są już przebiegi blisko 200 tys.
jeżeli jakiekolwiek problemy występują to zawsze chodzi o osprzęt. I tak jak w Afrykach wystarczy się dbać, serwisować, wymieniać i pokłopocie.
Wymienić - wyspzręglik na akcesoryjny
Zestaw naprawczy pompy wody co 30 tys.
Filtr pompy paliwa przy 990 co 20-30 tys.
styki pompy paliwa przy 950 kontrolować ( zestaw naprawczy 60 zł)
lub wymienic na pompe pociśnieniwą
pilnowac stanu oleju
W SE - przenieść Regler w inne miejsce
i tyle...

Dodatkowo powiem wam że ilośc częsci i zamiennników jest tak duża na portalach aukcyjnych że penwie Afrikanerzy nie mają tyle.
Silniki Lc8 były i montowane od 2003 roku w modelach

950 ADV
950 SM
950 SMR
950 SE
990 SUPER duke
990 SM
990 Super duke R
990 SMR
990 SMT
990 ADV
a i nawet po trochu w RC8, bo ten silnik to rozwiercona Lc8

rambo
11.10.2011, 00:05
Rambo ja się tam nie znam ale np 1200GS sporo wolniejszy i do setki bo Vmax pewnie zbliżony.
Nie trafiłem na stronę z wszytkimi motocyklami i ich danymi technicznymi.
Może podaj przykłady szybszych turystyków nie spotrowych motocykli niż wiadrowe 3.6sek do 100 , z pewnością masz już konkretne przykłady.Np VFR800 110KM robi 3.1 ale to inna bajka.
Dla utrudnienia może niech będą tak samo wygodne , tak samo elastyczne , żeby było ciekawiej conajmniej tak samo bezawaryjne...... no dobra już nie będe ci utrudniał .
Wystarczy tylko przyśpieszenie do 100 jako wykładnik

Podzielić się mogę tylko tym co sam sprawdziłem
1. Masa załadowanej varaderki :Thumbs_Down:
2. Szerokość z kuframi :Thumbs_Down:
3. Fatalne zestrojenie tylnego zawieszenia w varaderce. W tych przed 2003 dobija a po 2003 jakby moto był na sztywno. W tych starszych dobija tez przód na większych dziurach. :Thumbs_Down: Narzekałem ja i pasażerowie
4. Wyłączanie się silnika przy manewrach na półsprzęgle w varaderce, choć tu obarczył bym wtrysk. :Thumbs_Down:
5. W ciepłe dni tylny gar grzeje jaja na twardo :Thumbs_Down: Chłodnie z boku jak zaczną mielić to też nie jest ciekawie.
6. kanapa nadaje się do offu tak jak całe varadero. :Thumbs_Down: twarda jak na rodeo i wrzyna się uda.
7. Plastikowa osłona silnika :Thumbs_Down:
8. Nie widać co się dzieje przed przedni kołem :Thumbs_Down:
9. Nie wiem jak w gażnikowej ale w tej nowszej zestrojenie skrzyni jest fatalne. Jedynka za długa. Dwójka za wysoko a na 6stce pali wiecej przy jeździe z kuframi i pasażerem niż na piątce i ciężko cokolwiek wyprzedzić :Thumbs_Down:
10. Prześwit pod silnikiem :Thumbs_Down:

Kupisz Dzieju co bedziesz chciał. Tu masz moje 10 pkt na NIE

Dzieju
11.10.2011, 08:08
Podzielić się mogę tylko tym co sam sprawdziłem
1. Masa załadowanej varaderki :Thumbs_Down:
2. Szerokość z kuframi :Thumbs_Down:
3. Fatalne zestrojenie tylnego zawieszenia w varaderce. W tych przed 2003 dobija a po 2003 jakby moto był na sztywno. W tych starszych dobija tez przód na większych dziurach. :Thumbs_Down: Narzekałem ja i pasażerowie
4. Wyłączanie się silnika przy manewrach na półsprzęgle w varaderce, choć tu obarczył bym wtrysk. :Thumbs_Down:
5. W ciepłe dni tylny gar grzeje jaja na twardo :Thumbs_Down: Chłodnie z boku jak zaczną mielić to też nie jest ciekawie.
6. kanapa nadaje się do offu tak jak całe varadero. :Thumbs_Down: twarda jak na rodeo i wrzyna się uda.
7. Plastikowa osłona silnika :Thumbs_Down:
8. Nie widać co się dzieje przed przedni kołem :Thumbs_Down:
9. Nie wiem jak w gażnikowej ale w tej nowszej zestrojenie skrzyni jest fatalne. Jedynka za długa. Dwójka za wysoko a na 6stce pali wiecej przy jeździe z kuframi i pasażerem niż na piątce i ciężko cokolwiek wyprzedzić :Thumbs_Down:
10. Prześwit pod silnikiem :Thumbs_Down:

Kupisz Dzieju co bedziesz chciał. Tu masz moje 10 pkt na NIE
Bardzo dokładnie podszedłeś do tematu i to się chwali.
pkt 1 masz rację ale też każde inne moto z masą wyjściową ok 250kg będzie tak samo ciężkie np GS1200ADV.
pkt 2 no cóż duże kufry to i szeroko jest w każdym motocyklu.
pkt 3 masz rację gaźnikowe za miękkie a wtryskowe twardawe na kiepskie drogi przy większych prędkościach nieprzyjemnie podskakują na poprzecznych garbach.
pkt 4 i 5 nie spotkałem się z tą dolegliwością.
pkt 6 to już zależy jaką kto ma dupę i na czym mu wygodnie ja nie narzekałem.
pkt 7 do turystyki bez znaczenia
pkt 8 jak chcemy mieć lepszą ochrone przed wiatrem ..... cos za coś w innych sprzętach z większa szybą też bywa różnie.
pkt 9 zestrojenie do jazdy solo bez uwag, w pełni załadowaną nie jechałem ale co do 6ki to trudno oczekiwać od nadbiegu żeby się pod dużym obciążeniem zbierała i to jeszcze np z niższych obr.
pkt 10 bez znaczenia przy turystyce

-dodam że na seryjnej szybie komfort do 140-150 potem zaczynają być "przeciągi" przyda się przeróbka
-spalanie w trasie solo 5 ltr i to bez szczególnych oszczędności.
-w korku masa swoje robi i po np pofałdowanym asfalcie między samochodami wskazana uwaga ale daje jakoś radę choć za Afryką czy 990 nie nadąży.

Rambo , wyszło ciekawe zestawienie wrażeń z jazdy wiaderkiem , każdy trochę inaczej je odbiera bo i każdemu do nieco innej jazdy potrzebne.
Może się to komuś jeszcze przyda.
Jest wielu szczęśliwych z posiadania GSów , KTMów , Wiader czy Afryk i każdy coś dla siebie w nich znajdzie .....i o to chodzi.

Jako że GS 1200 , 1150 i Wiadro testowałem chyba czas na test 990 co by zdanie sobie o nim wyrobić bo jedna krótka rundka którą zrobiłem nie daje pełnego obrazu ( wtedy jakoś szoku nie przeżyłem że jest aż taki rewelacyjny).

Adagiio
11.10.2011, 08:36
Mam odmienne zdanie na temat varadero , zapewne jest to spowodowane tym że nie jeździłem nim z kuframi i pasażerem . Uważam jednak że jest to optymalny motocykl do turystyki asfaltowej , ale to moje zdanie , więc nie będę wdawał się w dyskusje i udowadniał dlaczego mam racje .
Napiszę tylko o przypadłości gaśnięcia , ponieważ 90% użytkowników tego motocykla nie ma bladego pojęcia dlaczego czasami tak sie dzieję .
Przyczyną jest wtrysk tzn : w momencie lekkiego dodawania gazu ( szczególnie podczas zawracania ) , dawka paliwa podawana do cylindra jest zbyt duża , co powoduje zarzucenie świecy i z tego powodu potrafi zgasnąć silnik . Rozwiązanie jest bardzo proste , świece irydowe .
Miałem dwa viadra , którymi przejechałem kilkadziesiąt tys/km i jeśli kiedyś powrócę do turystyki asfaltowej , to kupie następne .
Nie będę się rozpisywał o tym że seryjne zawieszenie jest do bani w każdym motocyklu , po za pomarańczą ( choć i to trzeba odpowiednio umieć ogarnąć i zestroić ).
Rozwianie problemów zawieszenie w viadrze , wiąże się z wymianą sprężyn na progresy i dobranie odpowiedniej gęstości oleju na przodzie i wymianie tylnego mono na Ohlinsa .
Vardero nigdy nie było i nie będzie motocyklem enduro .
Można wodę z kibla pić , tylko po co ?
Zdrowia .

dabal
11.10.2011, 09:15
Dokładnie tak jak napisał Adagio. Kilka prostych czynności takich jak wymiana sprężyn, oleju, akcesoryjnego zawiasu bądź inne, np. filtry, wydech, świece itp. zmienia nam- ulepsza naszego rumaka. takie przyklady można mnożyc, każdy użytkownik podnosi tym atrakcyjośc i komfort jazdy... może i bezpieczeństwo. Jednak zastanawiam się nad tym jak niektórzy pacjenci na siłę próbują zobic crossa z Africy, lub dążą do nadmiernego udoskonalenia, nie podnosząc przy tym swoich kwalifikacji i umiejętności z jazdy. Oczywiście wszelkie profesjonalne przeróbki są bardzo ciekawe i pięknie wyglądają, osobiście ciekawy jestem jak taką hybrydą Africa-Viadro by się jeździło

puszek
11.10.2011, 09:40
Bardzo fajnie się ten watek rozwija... Od banalnego naigrywania się z tej czy innej marki w chwili wolnego czasu dochodzimy do ciekawych i przydatnych wniosków. Oczywiście ,że Afri nie jest najlepsza, KTM nie do wszystkiego się nadaje a Viadro też ma swoich zwolennikow.. Czytając ten wątek każdy może znaleźć nisze dla siebie.. Proponowałbym wnioski konfrontować z wątkiem Lepiego o połamańcach :-))...i dopiero wtedy wybrać odpowiednie moto...

Pajdor
11.10.2011, 14:25
Dokładnie tak jak napisał Adagio. Kilka prostych czynności takich jak wymiana sprężyn, oleju, akcesoryjnego zawiasu bądź inne, np. filtry, wydech, świece

Jeszcze do tego gmole, szyba, bagażnik + aluminiowe puchy i mamy wydane tyle kasy że starczyłoby na cenowo GS ADV a z tym Wiadra nie ma co porównywać

luzMarija
11.10.2011, 16:24
Gejes to żaden wyznacznik dla mnie, tak tylko z ciekawości zapytam że uzbrojone viadro kosztuje tyle co gs adv?

rambo
11.10.2011, 16:35
Myśle że sporo mniej. Uzbrojone po zęby viadro będzie kosztować napewno sporo mniej niż goły gs adv

Cibor klv
11.10.2011, 18:35
. Uważam jednak że jest to optymalny motocykl do turystyki asfaltowej ,
Vardero nigdy nie było i nie będzie motocyklem enduro .
Można wodę z kibla pić , tylko po co ?
Zdrowia .

Dokładnie tak jest. Miałem klv 1000 czyli DL 1000 i dokładnie doszedłem do tych samych wniosków.

Adagiio
11.10.2011, 19:04
Jeśli zabierasz się za przeróbkę to musisz posiadać wiedzę i doświadczenie , wówczas coś sensownego wyjdzie i przede wszystkim , musisz mieć określony cel zastosowania tego co stworzysz
Doświadczenia nie zdobędziesz czytając fora , lub oglądając filmy , trza zmieniać motocykle i jeździć , wówczas sam dojdziesz do odpowiedniego wyboru . Jeden motocykl nigdy nie zadowoli w 100% , minimum to dwa .
BMW ADV to żaden wyznacznik najlepszego moto .
Najlepszy to ten , który dla mnie jest najlepszy bez względu na emblemat na baku i mam gdzieś ze inni uważają inaczej .
Powodzenia .
Ps. Jak dla mnie ta sylweta pozostanie ponad czasowa :).

Dzieju
11.10.2011, 22:06
Uważam jednak że jest to optymalny motocykl do turystyki asfaltowej
O to właśnie chodzi , porównywanie wiadra z enduro i wytykanie mu ułomności terenowej nie ma sensu a na asfalcie radzi sobie całkiem dobrze.

Cibor klv
10.12.2011, 23:12
A taki jeszcze mix... w sumie nawet zgrabnie to wygląda, gdyby tak jeszcze 30 kg mniej...

http://i154.photobucket.com/albums/s261/khamizAJ/DSC00068.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s261/khamizAJ/Twindero-1.jpg

i Godzilla

http://www.google.com/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www3.pic-upload.de/16.02.10/cleinx78zqfa.jpg&sa=X&ei=i9njTp_pG4u1hAevvqSHAg&ved=0CAwQ8wc4iQE&usg=AFQjCNGCOOZEN6TW8-gjMpSciumoyPm0bw

roadrunner
02.02.2012, 12:33
To pierwsze bardzo fajne! Na pierwszy rzut oka tylko ramę i silnik ma od Viaderka. Nawet chłodnice z boków przeniesione (chyba na przód). Dwa pozostałe to już Viaderka, zmodyfikowane ale cały czas Viaderka.
Jeżeli chodzi o samo Varadero... Jak na litrowy silnik ze sportowym rodowodem 94KM to troszkę mało, ale daje radę (94 a nie 100K!!) Motocykl nadaje się wyłącznie na asfalt i utwardzone drogi, to nie jest enduro tylko ciężki motocykl turystyczny!! No właśnie...
Jest KOSZMARNIE ciężki z racji wysoko położonego środka ciężkości jak i samej masy własnej. Mało stabilny, trudny w prowadzeniu i cieżki do opanowania przy małych prędkościach, ale jeden z najwygodniejszych motocykli jakie kiedykolwiek prowadziłem!! Zaryzykowałbym stwierdzenie, że równie trwały jak Afryka, zwłaszcza gaźnikowy model produkowany jeszcze w Japonii. Zawieszenie w pierwszym modelu mocno niedopracowane, a z pierwszego rocznika od razu na śmietnik. Potem już lepiej a w modelu z ABS-em całkiem przyzwoite + sprężyny progresywne za 300zł i nic więcej do szczęście nie trzeba.

Gacuś
25.02.2012, 11:46
http://tinypic.pl/lvblzx5jg23i

rambo
25.02.2012, 14:51
No TDM 850
to jakiś kłiz..? ;)

Balugass
16.07.2013, 19:24
Panowie mamy w Polsce możę afryczkę z silnikiem od viaderka?? dla mnie byłoby to idealne rozwiązanie :)

Misza
16.07.2013, 19:35
nie mamy ale za 100 tys zł Ci taką zrobię :)

Balugass
16.07.2013, 20:10
gdybym miał 100tyś zł to myślę ze bym sobie poradził sam ;) nigdzie nie znalazłem co można do Afryki swap-ować ?? pytam czysto teoretycznie bo serducho w mojej puki co pracuje zdrowo :)

Misza
16.07.2013, 20:13
max co z tego wycisniesz to silni z trampa 700... projekt taki był ale niestety "spalił na panewce" że się tak niegrzecznie wyrażę :/

Obiecuję tak i obiecuję ale wszystko wychodzi na to, że zimą zrobię eksperyment z rozwiertem mojego zajechanego silnika. :)