PDA

View Full Version : alternator podmianka?


mad_leaf
11.09.2011, 21:19
Witam! Chciałem podpytać może ktoś wie w czym rzecz. Mianowicie padł mi alternator (spaliła się faza). Wziąłem od kumpla altka z NTV650 Deauville. (http://cyklo-motorelektryk.pl/sklep/index.php?idz_do=sklep&id_kat=308) W nadzieii że będzie pasował. Przejrzałem nowe zamienniki i z parametrów wyczytałem Deaville ma rdzeń 29mm a afri 21mm reszta wymiarów taka sama. Pomierzyłem te co miałem i w królowej miałem 24mm rdzeń a od kumpla wyjęty z Deaville ma 21mm. Generalnie odwrotnie niż z katalogu zamienników?! A że wymiar katalogowy zamienników zgadzał się z tym z odzysku Włożyłem do moto. I teraz tak: podaje wzorowo po 20V miedzyfazowo na 1200rpm i 80V na 5000rpm. Po podłączeniu regulatora na akumulator podaje bez świateł - 13,0V na światłach -12,50V czasem nieco mniej. Wyraźnie spadają obroty w momencie podłączania regulatora (mam dwa, na obu tak samo). Pytanie: prąd ładowania chyba za mały? Co może być powodem? Ważna jest kolejność faz? (Wymieniłem przewody fazowe na grubsze i nie pilnowałem kolejności bo tak było gdzieś na forum że jest nie istotna). Czy alternator zły mimo dobrego napięcia? Szkoda kasy na nowy byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdro.:mur:

rambo
11.09.2011, 21:55
Coś Ci chyba zwiera do masy. Sprawdź opór pomiedzy fazami.
Kable obojętnie jak idą

R2D2
12.09.2011, 21:34
Witam! Chciałem podpytać może ktoś wie w czym rzecz. Mianowicie ... Czy alternator zły mimo dobrego napięcia? Szkoda kasy na nowy byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdro.:mur:

Kolejność faz nie ma znaczenia.
Sprawdź czy uzwojenia nie maja zwarcia do masy.
Pomierz napięcia międzyfazowe z podłączonym regulatorem.
Sprawdź czy szczelina miedzy magnesami a rdzeniem stojana jest taka sama jak na stojanie afrykowym.Nawet milimetr większa szczelina może powodować znaczny spadek mocy generatora.

mad_leaf
15.09.2011, 09:19
Jedno pytanie! Jak sprawdzić to ew. zwarcie uzwojeń do masy multimetrem bo jestem raczej laikiem?! ;) A szczelina musi być ok bo wymiar wew. i zew. był taki sam.

mad_leaf
18.09.2011, 20:25
Pomierzyłem... i już nie wiem o co chodzi całkiem! Tak jak mówiłem wcześniej miedzy fazowe bez regulatora to wszędzie po 20V n a niskich ale... tym razem zmierzyłem jeszcze miedzy każdą fazą a masą i wyszło 20V, 20V i 0! z podpiętym regulatorem wyszło między fazami: 11V, 11V i 2V. Wygląda że w podmienionym tez padnięte jedno uzwojenie! Co ciekawsze (jeśli pomysł dobry?!) by sprawdzić czy nie ma zwarcia uzwojeń do masy podłączyłem akumulator z żarówką między wyjście z uzwojenia, a rdzeń alternatora. Świeci jak w Las Vegas na każdym uzwojeniu. Na starym alternatorze tak samo!? 6 na 6 faz daje zwarcie? O co chodzi? Nie powinno przewodzić miedzy uzwojeniem a rdzeniem altka chyba nie? Ktoś poszerzy moją wiedzie z elektryki mojej Afryczki? Bo ja już zgłupiałem całkiem. Pozdrawiam.

rambo
18.09.2011, 23:01
No masz zwarcie. Może kable gdzieś na trasie stojan regler są przyciete czy co..

R2D2
19.09.2011, 23:22
Uzwojenia generatora nie mają kontaktu z masą pojazdu.
Masę "tworzy" regulator.
Jeżeli masz jakieś omy do rdzenia stojana to masz zwarcie i będzie ono "widoczne" na każdej z faz.

mad_leaf
03.10.2011, 18:08
No i mieliście racje! Wyjąłem ponownie drugi stojan i okazało się że przy składaniu przeciąłem koszulkę w miejscu łączenia cewek z żółtym przewodem. Poprawiłem koszulkę inaczej ułożyłem przewody i jest git!!! Po prostu trzeba uważać przy zakładaniu stojana na ułożenie końcówek cewek! Tak by były prowadzone jak najbliżej zewnętrznej średnicy rdzenia. Jeśli ułożymy zbyt blisko otworów śrub mocujących w karterze, można przeciąć (jak u mnie) koszulki na ostrej krawędzi płaszczyzny na której jest osadzony stojan. I wtedy mamy zwarcie! Dzięki za podpowiedzi.

mad_leaf
06.11.2011, 13:07
Przygód nie koniec... Chłopy myślałem że dobrze bo zmierzyłem na wyjściu z alternatora bo mam po 20V na wolnych i 70kilka V na 5000! Ale zmierzyłem ładowanie i bez świateł 14,45v a z włączonymi bywa i 15,3V. To nie za dużo?! jeśli tak to nie wiem co jest powodem czy stojan od devilki (pomimo właściwego napięcia wyjściowego?) czy 2 regulatory które dają takie same prądy ładowania! Ps Gdzieś mi się obiło żę prąd ładowania rośnie z ilością odbiorników? Mam włączane oba światłą drogowe na raz - może to to jest powodem? Jak coś dzięki za sugestie bo kasy szkoda w ciemno wydawać a nie mam pomysłu co to może być?! Pozdrawiam.

Kazmir
09.11.2011, 09:52
Przewrażliwienie:D:haha2: