PDA

View Full Version : Demontaż baku.


Bartas
01.09.2011, 19:15
Dużo z tym jest roboty? Ile trzeba przeznaczyć na to czasu tak +-? Czy do zdjęcia baku trzeba zdjąć owiewki przylegające też do czachy? Z tego co pamiętam są 2 śrubki pod siedzeniem, gdzie reszta? Nie mam chwilowo moto przy sobie aby sprawdzić, a jutro będę demontować Acewella i olejarkę, a to jest podpięte gdzieś pod bakiem, info by mi trochę zaoszczędziło czasu. Model RD07.

maryjan
01.09.2011, 19:29
10 min z jednym piwkiem :)

raf
01.09.2011, 19:55
Owiewki musisz zdjąc, ale nie całkiem. Wystarczy odkręcić te śruby na krzyzak przy baku. Nie zapomnij również odkręcic pokrętło kranika pod bakiem, bo podczas demontażu zbiornika urwiesz.

Bartas
01.09.2011, 20:20
Owiewki musisz zdjąc, ale nie całkiem. Wystarczy odkręcić te śruby na krzyzak przy baku. Nie zapomnij również odkręcic pokrętło kranika pod bakiem, bo podczas demontażu zbiornika urwiesz.

O, o tym nie wiedziałem. Wąż paliwowy lepiej odłączyć po podniesieniu baku, czy jest tam jakieś dojście?

Kici
01.09.2011, 20:37
A jak masz coś podłączone pod bakiem to pewnie i pod airboxem bo tam są kostki, zdjęcie go to chwila ale założenie tych gum czasami trwa parę piwek :mur:

raf
01.09.2011, 20:51
O, o tym nie wiedziałem. Wąż paliwowy lepiej odłączyć po podniesieniu baku, czy jest tam jakieś dojście?

Ja zawsze odpinałem przy pompie paliwa. Filtr paliwa trzeba wyciągnąć z mocowania.

maryjan
01.09.2011, 21:45
Ja ostatnio zakładałem gumy i z airboxa i z gaźników. Spryskanie ich plakiem do deski rozdzielczej działa cuda ;). 35s i po robocie :).
Poślizg Panowie, Poślizg ;) - kto nie smaruje ten nie jedzie ;)

7Greg
01.09.2011, 22:06
Jeszcze pokrywę od filterka powietrznego trza odkręcić ;)

PARYS
01.09.2011, 23:38
Jeszcze pokrywę od filterka powietrznego trza odkręcić ;)

A o odkręceniu pokrętełka kranika też chyba nikt nie wspomniał ;)
Krzyżaczek z firmowego zestawu akurat pasuje.
Tak w zasadzie to można nawet w cy minuty zdjąć chyba

nicek27
01.09.2011, 23:51
Jakie to skomplikowane wszystko w tej Afryce..:D U mnie 7 śrub i schodzi.:)

everybike
02.09.2011, 00:02
O i sie znalazło :)
http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Luz_zaworów

i niech Cie tytuł nie zmyli:D

Bartas
02.09.2011, 07:16
Co do pompy- mam podciśnieniową Mikuni, są 2 przewody. Z jakiś miesiąc- dwa temu jak coś kombinowałem, to po odłączeniu mimo zakręconego kranika mało co mi garażu nie zalało benzyną. Pewnie zlatywało wszystko z przewodów. Który trzeba zdjąć? Nie lepiej zdjąć przewód zaraz za kranikiem?

Porównując demontaż baku w AT i ST:
W AT- dostęp łatwy i szybki, bez zdejmowania gmoli, boczków pod czachą, bak tylko na 2 srubach. W ST bak trzyma się na 2 srubach jak w AT, do tego jedna centralka w rejonie powiedzmy umownie główki ramy oraz z lewej i prawej strony pod boczkami. Tu jest gorzej, bo trzeba demontować owiewki boczne, a co za tym idzie i gmole- czytaj: sporo czasu.

płock1964
04.09.2011, 08:16
No i zanim się za to zabierzesz, przygotuj miejsce na odłożenie zbiornika.

Tomasa
04.09.2011, 10:07
No i zanim się za to zabierzesz, przygotuj miejsce na odłożenie zbiornika.

Bardzo dobrze nadają się osłony zderzaków od Range Rover-ów - ale tylko starsze roczniki, w nowszych zderzak jest zbyt wąski i nie ma oparcia.

Tu ważna jest czystość, bardzo łatwo można drobinkami piasku porysować zbiornik, potem to już tylko lakiernik zostaje i jest bieda.

:haha2::haha2:


Tak poważnie, to operacja jest prosta, szczególnie jak się raz zobaczy jak ktoś inny to robi. W mojej cysternie trzeba jeszcze kierunkowskazy odkręcić - inaczej musiałbym zdjąc gmole, żeby było miejsce na odsunięcie boczków.

fassi
04.09.2011, 12:50
1. Sciagnij siedzenie
2. Odkrec pokrywe filtra powietrza
3. Odkrec sruby laczace bak z bocznymi owiewkami
4. Zamknij kranik i odkrec pokretlo kranika (wewnatrz jest sruba na srubokret krzyzak)
5. Odkrec 2 sruby mocujace zbiornik (ta pod siedzeniem)
6. Na spodzie siedzenia masz taka kratke z drutu przymocowana gumka, wyciagnij ja
7. Podnies zbiornik (z tej strony z ktorej odkreciles srube pod siedzeniem) jednoczesnie pchajac go mocno do przodu. Uwazaj na kranik, aby go nie zlamac, jest tam cholernie malo miejsca.
8. Pod zbiornik podloz uprzednio wspomniana kratke z drutu ( sa tam na to otwory)
9. Sciagnij przewody paliwowe
10. Sciagnij bak uwazajac na przednie owiewki, najlepiej jak 3cia reka rozchyla je na boki
11. Otworz browca...